Sille12 Skrevet Marts 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 20, 2011 Hej, Har lige brug for et par input. Jeg har verdens rareste berner på 2 år, der elsker alle. Men i dag havde jeg en mærkelig oplevelse med ham........... Min yngste søns kammerat skal hentes og hans mor og lillesøster kommer ind i vores bryggers. Hundene gør(det gør de fordi den mindste på 5 mdr gør og så er den store også begyndt), men går hen og hilser. Jeg siger at de skal tale med berneren fordi min aussie ikke altid er lige tryg ved nye mennesker. Pludselig efter 5 sekunder træder min berner tilbage fra børnegitteret og gør meget voldsomt af mor og datter og han vil ikke stoppe igen(ender med at lukke ham ud i gangen). Jeg tænker at de på en eller anden måde må ha overtrådt hans grænser, men han plejer at være "grænseløs". Kan han have fornemmet min hvalps usikkerhed eller evt. min, fordi jeg ikke helt altid ved hvordan hvalpen reagerer og var på vej til at flytte hvalpen(de bøjede sig nemlig ind over ham:damn:). Jeg ved godt at han "kun" gøede(kom helt nede fra maven), men jeg blev alligevel lidt chokeret. Hvad tænker I om hvorfor han reagerede sådan-han har aldrig gøet af nogen før:oops:? Jeg vil da ihvertfald være ekstra forsigtig i den kommende tid,når der kommer nogen. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 højst sandsynlig pga. den uro hunden kunne mærke på dig, fremover ville jeg lade hvalpen være et andet sted, så du kunne kontrolere dem hver for sig. Ingen grund til at lade hvalpens uro trække den gamle med;-) Hvalpen skal ud og opleve mange nye venlige mennesker, men det er best ude hvor hvalpen føler den kan komme væk, inde kan den nemt føle sig trængt op i en krog.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Jeg tror helt sikkert han har kunne mærke din indre uro, som så er smittet af på ham og at han derfor har reageret så "kraftigt" . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Kan det ikke være fordi han ville beskytte hvalpen, tænker jeg? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 højst sandsynlig pga. den uro hunden kunne mærke på dig, fremover ville jeg lade hvalpen være et andet sted, så du kunne kontrolere dem hver for sig.Ingen grund til at lade hvalpens uro trække den gamle med;-) Hvalpen skal ud og opleve mange nye venlige mennesker, men det er best ude hvor hvalpen føler den kan komme væk, inde kan den nemt føle sig trængt op i en krog.:5up: Jeg er enig i ovenstående Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Min ældste tæve ville også sende nogle afstandtagende signaler i den situation. Også selv om hun ikke var en skid bange eller utryg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Hej igen, Tak for svar. Jeg tror, at jeg blev chokeret, fordi det ikke var en reaktion, jeg nogensinde ville have forventet af ham:hmm:. Men nu hvor jeg har oplevet det, vil jeg naturligvis være forberedt en anden gang;-). Normalt hilser hvalpen også alene og under rolige forhold, men da han er lidt forsigtig er det ekstra vigtigt at han møder mennesker, der ikke bøjer sig ind over ham og klapper ham på hovedet m.m. Jeg lærer(som andre) hele tiden og agter ikke at begå den samme fejl to gange;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts