Hop til indhold

Videoredigering


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået fingrene i et dejligt videkamera og har i dag været ude og filme lidt hundetræning.

 

Nu vil jeg så gerne klippe lidt i min video, der hvor jeg ser dum ud og de sekvenser hvor man bare ser en vippe stå og vente i flere minutter på at blive brugt.

 

Jeg har hentet noget der hedder microsoft movie maker, men jeg synes ikke det fungerer ret godt. Måske fordi jeg ikke rigtig kan finde ud af det!

 

Er der nogen der kender et godt program man kan bruge til videoredigering, det gør ikke noget hvis det er gratis :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes et gratisprogram der hedder Virtualdub som er ret nemt at komme i gang med.

Det kan dog ikke tage *.nov filer, så her må man have fat i Xilsoft MOV converter hvis man har et kamera der anvender det format.

Hvis kameraet bruger AVI eller MPEG er det helt OK.

Man skal dog kende lidt til kompression og den slags for ikke at få vildt store filer ud af det, men det er nu ikke så slemt alligevel.

 

Skal det være mere avanceret kan man bruge NCH Videopad Video editor. Det kan downloades og der er 30 dages prøvetid, hvorefter man skal købe programet for fortsat at kunne bruge det.

NCH programet har den fordel at det kan gemme filer til youtube brug (*.flv format) så de er meget hurtige at uploade til "tuben".

Det er fedt at kunne uploade en film på 5 minutter i stedet for at det tager 1½ time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes et gratisprogram der hedder Virtualdub som er ret nemt at komme i gang med.

Det kan dog ikke tage *.nov filer, så her må man have fat i Xilsoft MOV converter hvis man har et kamera der anvender det format.

Hvis kameraet bruger AVI eller MPEG er det helt OK.

Man skal dog kende lidt til kompression og den slags for ikke at få vildt store filer ud af det, men det er nu ikke så slemt alligevel.

 

Skal det være mere avanceret kan man bruge NCH Videopad Video editor. Det kan downloades og der er 30 dages prøvetid, hvorefter man skal købe programet for fortsat at kunne bruge det.

NCH programet har den fordel at det kan gemme filer til youtube brug (*.flv format) så de er meget hurtige at uploade til "tuben".

Det er fedt at kunne uploade en film på 5 minutter i stedet for at det tager 1½ time.

 

Mange tak for hjælpen, Kim.

Det er lidt sværere det der videoredigering end jeg havde forestillet mig :hmm:

 

Nu har brugt hele aftenen på at fylde computeren med underlige gratisprogrammer, lavet to videoer i virkelig høj kvalitet om til noget underligt tåget noget, lavet en youtube konto og uploadet de to tågede videoer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...