Hop til indhold

Dyre hundepuder, nej tak

Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Gæst Sigurd

Jeg forstår ikke hvorfor hundepuder skal være så dyre.

Jeg købte en billig skummadras, puttede den i en plasticsæk ( bare for en sikkerheds skyld) lagde et lagen med elastik over, så var der en meget fin og billig hundeseng.

Så gav madrassen endda plads til at flere hunde kunne ligge sammen, hvad mine hunde meget gerne vil.

Har man ikke flere hunde, kan madrassen jo blot skæres til, så kan der sagtens blive to eller fire puder af én madras.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor hundepuder skal være så dyre.

Jeg købte en billig skummadras, puttede den i en plasticsæk ( bare for en sikkerheds skyld) lagde et lagen med elastik over, så var der en meget fin og billig hundeseng.

Så gav madrassen endda plads til at flere hunde kunne ligge sammen, hvad mine hunde meget gerne vil.

Har man ikke flere hunde, kan madrassen jo blot skæres til, så kan der sagtens blive to eller fire puder af én madras.

Jeg laver også en hel del selv af den slags, dels bli'r det billigere end at købe, men man kan også få tingene så de passer éns behov 100%. F.eks laver jeg underlag til hundeburene af alm. liggeunderlag som jeg skærer til så det passer, og så syr jeg et betræk af f.eks. bævernylon. Billigt og godt, da det isolerer imod kulde nedefra. Har tidligere også syet hundepuder med krøyerkugler, hvor jeg brugte samme stof som til sofapuderne - enoooormt tjekket... ;-)

Men jeg forstår dog godt hvorfor nogle puder/kurve er dyre, hvis der f.eks. er brugt specielt stof (anti-smuds-behandlet, BackOnTrack mm.), eller hvis det er komplicerede modeller. Men heldigvis findes der jo i dag også masser af billige kurve/puder at købe, synes i den grad prisen er faldet i løbet af de seneste par år!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget en af de der gæste madresser man kan købe, som kan foldes i tre dele så den ikke fylder så meget og klippet den ene del af. Den har jeg tænkt mig at bruge i starten, til jeg ved om den hund jeg får overhovedet gider sådan noget.

1001

Men hvis den gør, så skal jeg da ud og have en fin en, og den vil jeg ikke have noget imod at give 500 kr for:-D

Men Sigurd, det er ikke for hundens skyld, det er da fordi jeg godt kan lide at have pæne ting i min stue:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Sigurd, det er ikke for hundens skyld, det er da fordi jeg godt kan lide at have pæne ting i min stue:mrgreen:

Indrømmet, det tænker jeg ikke så meget på :oops:,

for jeg bor i et "Hundehus".:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Diesel gider kun ligge på pudder med krøyerkugler i ;O)) regnede lidt på at hvis jeg selv skal lave en, med et kraftigt stof, som også er til at holde ud at se på, og hvor betrækket kunne tages af og vaskes, så kunne jeg lige så godt købe en. Krøyerkuglerne alene ville koste et par hundrede kroner.

Meeeen kunne nu godt finde på at lave en selv en dag...men mest fordi jeg så kunne lave vores helt eget Diesel-design....;O))

Link til indlæg
Del på andre sites

Super gode ideer I har givet mig - tak for det :-D

Indrømmet, jeg har købt 3 stk. billige i hhv. Jysk og Netto ca. 200-250 kr. og de er super og kan smides i vaskemaskinen :cool:

I entreen har de en sort plasthundekurv (god til at opsamle sand og våde hunde) fra Harald Nyborg, hvor der er lagt nogle "hundetæpper" i og den elsker de :banan: Kunne dog godt overveje Sigurds forslag med tilklippet skumgummi med plast inde under stræklagen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En af Ozzies senge er netop en madras skåret i to og langt ovenpå hinanden og så med dynebetræk på. :-D (Ozzie lå ikke heeelt blødt og godt nok, før jeg lagde de to ovenpå hinanden - ikke uden grund at en af hendes kælenavne er Dronningen :mrgreen:)

Men hun elsker altså endnu mere en stooor hundepude jeg har købt til hende, som er rigtig høj og total bød og vamset - den gav jeg 300kr for, og det synes jeg altså er rigtig billigt - der kan snildt ligge to schæfere på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lavet en seng til Pajko af en babymadras fra Ikea, som er lagt dobbelt og så har jeg syet et betræk af imiteret ruskind... Og så fordi han er forkælet ligger der et lammeskind ovenpå :mrgreen:

Så har han sit bur med med en gammel pude i og et uldtæppe. Begge dele er købt i en genbrugsbutik.

Og i gangen har en min gamle sækkestol med Garfield på :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Da vi havde 4 hunde, brugte vi også en skumgummimadras - vådliggerlagen kan anbefales i forbindelse med det, især hvis madrassen også skal bruges, hvis hundene er våde/fugtige... eller man fx. har hvalp(e) i huset, der endnu ikke er renlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere brugt hynder fra havestole/ liggestole og lagt i Smillas kurv/ bur. Efter vi er begyndt at vaske alt ved 60 grader bruger vi vetbed med 2 babydyner ovenpå...

Nu går jeg aldrig tilbage til hundekurve igen som suger hår og støv til sig. Og generelt bliver lidt snuskede.. En kurv af flet har vi stadig, den kan sættes ud når det regner. Drt har den godt af, så den ikke tørrer helt ud og så bliver den helt ren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Petrine foretrækker klart puden fra Harrods i London, hun er selvfølgelig en prinsesse :lun:

hahaha....:blink:

synes klart det man selv kan lave til sin hund, er godt nok, eller sommetider bedre.

Jeg er kvinde og luksus dyr, saa der skal helst lidt ekstra unodvendigt dekoration til og det kan jeg desvaerre ikke lave selv:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg har lavet en seng til Pajko af en babymadras fra Ikea, som er lagt dobbelt og så har jeg syet et betræk af imiteret ruskind... Og så fordi han er forkælet ligger der et lammeskind ovenpå :mrgreen:

Så har han sit bur med med en gammel pude i og et uldtæppe. Begge dele er købt i en genbrugsbutik.

Og i gangen har en min gamle sækkestol med Garfield på :klap:

Eeej, hvor fint. Maa man ikke se et billede af sengen du selv har syet?:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kiacaroe
Flipsedyret har sådan et her med lammeskind i :lun:

- synes tit de billige ting er for syntetiske :genert:

EJJJJ tror lige min valde ville ÆÆÆLSKE dette telt, fordi han elsker og sove inden i bunden a mit klædeskab:stupid::stupid: men hvad størrelse mon en beagle/fransk bulldog skal have???? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret har sådan et her med lammeskind i :lun:

- synes tit de billige ting er for syntetiske :genert:

EJJJJ tror lige min valde ville ÆÆÆLSKE dette telt, fordi han elsker og sove inden i bunden a mit klædeskab:stupid::stupid: men hvad størrelse mon en beagle/fransk bulldog skal have???? :vedikke:

Flipsedyret har vidst den mellemeste størrelse så vidt jeg husker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites