Gæst Basset-baby Skrevet Marts 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 21, 2011 Hejsa. Vi går jo spændt og venter på at få vores lille hvalp hjem. Men er helt blanke hvad angår navn. Vi har desværre intet billede af ham endnu, men han har nogenlunde samme aftegninger som denne: http://www.koldingdyrehospital.dk/hdvac.html Vores pt. bedste bud er Butler Jeg ville gerne have et dansk drengenavn, gerne 2 stavelser- men alle bud er velkomne ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Valte!:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Valte!:blink: Godt bud ! Har faktisk været oppe og vende, men vi synes det er "for oplagt". Altså et tyspisk hundenavn. Vi lagde ud med Flemming, så vi skal i den retning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Godt bud ! Har faktisk været oppe og vende, men vi synes det er "for oplagt". Altså et tyspisk hundenavn. Vi lagde ud med Flemming, så vi skal i den retning Vi ville også vælge et specielt navn, og havde Asti oppe og vende. Men vi kunne ikke beslutte os, og så stod vi der med en hund i armene og anede ikke hvad den skulle hedde. Hendes søster skulle hedde Bella, og så skulle hun også pludselig hedde Bella:blink: Men hvad med Balto? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 hvis det er den retning, kan jeg også godt lide: willy verner herluf henning preben albert carsten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 hvis det er den retning, kan jeg også godt lide: willy verner herluf henning preben albert carsten Haha Elsker Henning og Preben !!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Skipper gik på hvalpehold med en Helmut Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Skipper gik på hvalpehold med en Helmut Årh Det er også godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Silas Harry Hjalte Alfred Albert Bertram Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Skipper gik på hvalpehold med en Helmut ja se, det ville jeg jo nok vælge:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bille Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Vi har lige fået hanhvalp for 2 dage siden, en lille löwchen, som vi kalder Freddie :hjerte: Men vi havde også andre navne oppe og vende Viggo Oscar Elvis og ellers kan jeg da komme med lidt flere Verner Otto Bertram Vermouth (hed min farfar he he) Ejnar Ollie Egon Rossi Held og lykke med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Så fik jeg lige taget nogle billeder af vores kære hvalp idag Han er på billederne 6 uger og 4 dage gammel Så ville da være rart med lidt mere "personlige" bud på et navn til den kære Butler er pt det bedste bud, men af en eller anden grund synes jeg det lyder forkert når man kalder på ham ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Så fik jeg lige taget nogle billeder af vores kære hvalp idag Han er på billederne 6 uger og 4 dage gammel Så ville da være rart med lidt mere "personlige" bud på et navn til den kære Butler er pt det bedste bud, men af en eller anden grund synes jeg det lyder forkert når man kalder på ham ? Han er så NUTTET :lun: Tænker lige angående navn :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Hva' med Samson :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Har altid drømt lidt om at kalde min hund for Allan, Karsten eller Michael... - men så tør man alligevel ikke... Kunne bare være så blæret at kommandere "SIT Michael" - eller "Hold så kæft Allan":lol: Jeg kan ikke lade være at tænke lidt i Sherlock Holmes, når jeg ser sådan en Basset... Eller Bassil fra Bakerstreet måske... Dr. Watson osv... meeeen måske lidt for originalt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Hva' med Samson :hmm: Haha- Det hedder hans bror, og de to er meget forskellige- så kan slet ikke se det for mig Ellers et meget godt bud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Eller Arne ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Har altid drømt lidt om at kalde min hund for Allan, Karsten eller Michael... - men så tør man alligevel ikke... Kunne bare være så blæret at kommandere "SIT Michael" - eller "Hold så kæft Allan":lol: Jeg kan ikke lade være at tænke lidt i Sherlock Holmes, når jeg ser sådan en Basset... Eller Bassil fra Bakerstreet måske... Dr. Watson osv... meeeen måske lidt for originalt.. Jeg havde jo faktisk sagt at fik jeg en dag min drøm om en Basset opfyldt så skulle han hedde Flemming- men nu synes jeg slet ikke det passer til ham her ? Og så har jeg én regel- Han skal ikke hedde et typisk hundenavn som fx. Fido Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Henry... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Jeg havde jo faktisk sagt at fik jeg en dag min drøm om en Basset opfyldt så skulle han hedde Flemming- men nu synes jeg slet ikke det passer til ham her ? Og så har jeg én regel- Han skal ikke hedde et typisk hundenavn som fx. Fido Flemming er et for cool navn.. hvis du tør... Lidt nemmere med dyr, som man ikke skal kalde på offentligt.. Min fugle hed f.eks. Otto (min første Otto), Henning, Mogens og Ruth... og så har jeg haft fisk, der hed Pia, Lisbeth og Gert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Absolut bedårende hvalp ! Jeg synes faktisk at Butler passer rigtig godt til ham ! Eller måske James opkaldt efter ham "butleren" fra "Dinner for one" ..den der der altid bliver sendt nytårs aften. Same procedure as last year ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Flemming er et for cool navn.. hvis du tør... Lidt nemmere med dyr, som man ikke skal kalde på offentligt.. Min fugle hed f.eks. Otto (min første Otto), Henning, Mogens og Ruth... og så har jeg haft fisk, der hed Pia, Lisbeth og Gert. Det røre mig nu slet ikke Jeg synes bare ikke Flemming var ham- men et andet navn i den stil ville være perfekt ! Jeg ved bare ikke hvilket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Bjarne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 De bedste jeg lige kan komme på: Arno Hasse Asterix Django Bonzo Gustav Wilhelm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Det røre mig nu slet ikke Jeg synes bare ikke Flemming var ham- men et andet navn i den stil ville være perfekt ! Jeg ved bare ikke hvilket Når jeg kigger på ham tænker jeg nu heller ikke Flemming og Bjarne agtige navne... Til gengæld synes jeg at Helmut var et rigtig godt forslag. Hvis vi springer en generation frem (eller nok nærmere tilbage) er der også navne som: Søren Jacob Ole Rasmus Axel - min første barndomshund hed Jonathan.. skønne vovse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts