Hop til indhold

Er Bella syg?

Gæst Mais og hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Mais og hunden

Her for et par dage siden tog jeg Bella i at spise en lille stump påskelilje, som bestemt ikke er sundt for hunde. Og her til morgen kastede hun op, og ville ikke spise noget, og så lavede hun to ordentlige pøller på en 15 minutters tur.

Nu er jeg så lige kommet hjem og hun har stort set ikke rørt vandskålen for den er helt fyldt, og hun vil stadig ikke drikke noget, eller spise.

Humøret er der ikke noget galt med, udover at hun var lidt træt lige da jeg kom hjem, men det er hun ikke mere.

Så spørgsmålet er bare, er hun syg? Og hvis ja, hvad fejler hun, og er det alvorligt? Jeg synes selv at hun virker lidt små-sløj, men det kan jo være fordi hun lige har sovet. Man bliver bare lidt urolig, når man ikke lige er sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Okay, nu er humøret også helt nede.

Hun gider ikke lege, eller spise godbidder, eller noget som helst!

Hun lunter lidt rundt og lægger sig, og går så lidt videre, og lægger sig igen.

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Har hun feber (over 39)?

drikker hun?

spiser hun?

vil hun lege med dig?

andre symptomer?

Hun drikker ikke med mindre jeg tar lidt vand i hånden og lader hende drikke af det.

Hun har nippet lidt til madskålen, men vil ikke spise godbidder.

Hun vil ikke lege, bare sove.

Og så pøller hun hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Galop afsted til dyrlægen!

Det var lige præcis hvad jeg tænkte, men jeg kan ligesom ikke have hende bag på cyklen, så må vente til klokken 4 når de gamle kommer hjem.

Og de er sådan lidt, 'nu venter vi og ser' -agtige, men det hjælper ligesom ikke hvis der er noget galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

netdyredoktor - Forgiftning med påskeliljer (hund)

Jeg ville se at komme afsted til dyrlægen da påskeliljer ikke er til at spøge med pga de giftstoffer der er i dem.

Men ville symptomerne først komme efter et par dage?

Jeg er enig i at de skal afsted til dyrlægen, men jeg ville have troet at der kom en reaktion meget hurtigere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lige præcis hvad jeg tænkte, men jeg kan ligesom ikke have hende bag på cyklen, så må vente til klokken 4 når de gamle kommer hjem.

Og de er sådan lidt, 'nu venter vi og ser' -agtige, men det hjælper ligesom ikke hvis der er noget galt.

Sørg for at hun får væske også selvom du skal liste det i hende med hånden.

Men ville symptomerne først komme efter et par dage?

Jeg er enig i at de skal afsted til dyrlægen, men jeg ville have troet at der kom en reaktion meget hurtigere :vedikke:

Jo måske, men kan man vide sig 100% sikker på at hun ikke har smagt lidt mere på endnu en når man ikke lige har set det.. det er så svært at sige, men jeg er også en stor pyllermåz så jeg går med både livrem og seler når det gælder mine hunde. Ved godt det kan være overdrevet i nogens øjne.. meeeen... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Tak for de gode svar.

Jeg har lige snakket med min mor, som havde ringet til dyrlægen, som sagde at det kun var hvis de spiste løgene det var rigtig farligt, og heldigvis spiste Bella kun lidt af stilken.

Hun sagde at vi skulle se det an til imorgen tidlig, og hvis det var bedre der, så var der ikke noget, men hvis det var værre, så skulle vi komme derned.

Så jeg krydser fingre for at det bliver bedre :x2:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Jeg er lige kommet hjem fra en gåtur med Bella (I det dejlige solskin), og hun har fået det meget bedre, men vil stadig ikke drikke så meget, medmindre jeg hæller det ned i hende (Hvilket jeg så gør:engel:).

Dyrlægen sagde at det var helt normalt, det med ikke at ville drikke, så Bella har det fint :mrgreen:.

Men man bliver altså helt bekymret når sådan noget sker, især da jeg havde fået at vide, at 15 gram fra et påske/pinselilje løg, kunne dræbe en fuldvoksen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites