Hop til indhold

Min Lille hund søger kærlig plejefamilie


Gæst dejloev
 Share

Recommended Posts

Gæst dejloev

Efter længere tids overvejelse, har jeg valgt at søge efter en fast aflastning/plejefamilie 2 weekender om måneden og efter behov til min lille hund Simba. Gerne en stille og rolig familie, som har overskud til Simba, der skal dog helst ikke være små børn, men store børn er iorden, da han ikke er vant til børn og har derfor en tendens til at hoppe tilbage pga. usikkerheden. Men der må gerne være hunde.

 

Jeg bor alene sammen med Simba som er 17 mdr. men har brug for, at kunne blive aflastet og samtidlig være trygt med, at Simba er et sted, hvor han kommer til kende jer rigtig godt, og have det trygt og rart.

Er ked af, at have ham passet 3-4 forskellige steder, hvis jeg en weekend skal en tur til Århus, skal til noget arrangement ell. blot bare har brug for, at hvile, da jeg til tider har mange smerter i ryggen.

Vil gerne have masser overskud til Simba, men har osse brug for at kunne blive aflastet, så jeg igen kan være der 100% for ham når vi er sammen igen.

 

Beskrivelse af Simba: Lille Selsskabshund af racen: Löwchen/dansksvensk gårdhund, Renlig, lærenem, stille (dvs. har ikke tendes til at gø af, hvad som helst, kun hvis der virkelig er en grund til det og for at gøre een opmærksom på noget), lærevillig, kærlig, elsker hygge og lange gåture, lege og pjatte, åben og glad over for alle mennesker, for det meste velopdragen og glad lille hund.

 

Jeg har trænet rigtig meget med Simba siden han var hvalp således, at han kan de følgende kommandoer: sit, læg dig, gå tur, kom, gå uden snor, lad det ligge, på plads, fri og stop (dvs. han stopper ved kantstenen inden vi går over vejen).

 

Ønsker gerne, at Simba´s kommende aflastning/plejefamilie har bopæl i aalborg øst området, så jeg selv kan bringe og hente ham igen. Har nemlig iingen bil, så derfor vil det være lettere både for mig og Simba, at vi kan gå frem og tilbage.

 

Kunne osse være rigtig fint, hvis vi mødes over nogen gange inden pasning blir aktuelt, så I kan lære Simba at kende, og dermed finde ud af, om han er noget for jer, og vi kan lære jer at kende, således, at vi kan være trygge ved hinanden.

 

Hvis dette fanger jeres interesse, er I velkommen til at skrive til mig her.

Mange Hilsner fra Pia og Simba

Redigeret af dejloev
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Vil lige tilføje til mit indlæg " Min lille hund søger kærlig plejefamilie"

Det er ikke fordi jeg så tit har en masse arrangementer i weekenderne, men både min Simba og jeg, især mig, har brug for "timeout" et pusterrum fra hinanden. Selvom jeg har mega dårlig samvigtighed over det, kan jeg ikke længere skjule, at vi indimellem HAR brug for et "timeout" Jeg elsker min hund meget højt, men samtidlig føler jeg, at mit overskud til ham falder lidt af, da jeg som skrevet i mit indlæg døjer med mange smerter i ryggen, og derfor kan jeg være meget træt til tider...

Engang imellem i weekenderne, har jeg til tider osse brug for, at kunne tage et sted hen, og give plads til mig selv, og samtidlig lade op, så jeg igen kan være der for Simba 100%. og vores forhold stadig kan forblive intakt. For som det er nu, kan det mærkes mellem mig og Simba, at vi har brug for et "timeout"

Hårdt at erkende det, men har været nødvendigt for vores begges skyld, for at vi stadig kan bevare vores forhold mellem Simba og mig. For han er mit et og alt......

Håber, at der er en kærlig plejefamilie derude, som kan og vil hjælpe os med aflastningen....

 

Mange Hilsner fra Pia og Simba

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kathrine

Kan desværre ikke hjælpe dig, da vi bor i København:(

Bella ville sikkert have nydt at have en weekend ven! :)

Men synes lige at jeg ville sige at jeg synes det er flot at du vælger det bedste for din hund og dig ved at sige at I har brug for timeout fra hinanden!

 

Så hatten af for det! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan desværre ikke hjælpe dig, da vi bor i København:(

Bella ville sikkert have nydt at have en weekend ven! :)

Men synes lige at jeg ville sige at jeg synes det er flot at du vælger det bedste for din hund og dig ved at sige at I har brug for timeout fra hinanden!

 

Så hatten af for det! :)

 

 

Enig med Kathrine. Heller indrømme man har brug for time out istedet for at gå og blive irriteret over sin hund :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Hej med jer :-)

 

Først til Afganskmynde: Har sat et billed ind af Simba på min profil. Troede, at alle kunne se det via min profil? Kan du ikke finde mit billed af min hund Simba?

 

Til Lenschow: Vi bor i Aalborg Øst :-). Har forsøgt, at oprette profil inde på hundesitter.dk, men det vil åbenbart ikke lykkes, da jeg endnu ik har fået deres Link, som jeg ville få via min mail, således, at jeg kan bruge hjemmesiden... Har ventet på deres Link siden søndags!! Så nu jeg opgivet det, og derfor er jeg nu herinde :-).

 

Til Katrine: Det er helt iorden og forståeligt nok :-). Er nok osse lidt besværligt, når du bor i København, men tak, fordi du trods alt brugte tid på, at besvare mit indlæg :-).

 

Til både Katrine og Obelix: Har lidt svært ved, at tage imod hatten. Da erkendelse har været svær, sorry.... Men som sagt er det nødvendigt både for Simba´s skyld og min. Men mange tak for jeres svar :-).

 

Mange hilsner Pia og Simba

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hej med jer :-)

 

Først til Afganskmynde: Har sat et billed ind af Simba på min profil. Troede, at alle kunne se det via min profil? Kan du ikke finde mit billed af min hund Simba?

 

Til Lenschow: Vi bor i Aalborg Øst :-). Har forsøgt, at oprette profil inde på hundesitter.dk, men det vil åbenbart ikke lykkes, da jeg endnu ik har fået deres Link, som jeg ville få via min mail, således, at jeg kan bruge hjemmesiden... Har ventet på deres Link siden søndags!! Så nu jeg opgivet det, og derfor er jeg nu herinde :-).

 

Til Katrine: Det er helt iorden og forståeligt nok :-). Er nok osse lidt besværligt, når du bor i København, men tak, fordi du trods alt brugte tid på, at besvare mit indlæg :-).

 

Til både Katrine og Obelix: Har lidt svært ved, at tage imod hatten. Da erkendelse har været svær, sorry.... Men som sagt er det nødvendigt både for Simba´s skyld og min. Men mange tak for jeres svar :-).

 

Mange hilsner Pia og Simba

 

Jamen folk er dovne (mig selv inklusiv) saa det er bedre at ligge et ind i traaden:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Så meget forstand har jeg ikke på det tekniske.... Lagde et extra billed af min hund Simba ind på min profil. Men at ligge det ind i tråden... Øhh, det har jeg altså ik nogen anelse om, hvordan jeg gør det....

Men jeg kan da lige prøve mig ad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Hej FrkSmilla :-)

 

Det er bare helt orden, og mange tak for hjælpen :-)

Er ik nogen ørn til al det tekniske, så godt der er nogen der kan finde ud af det og give en hånd med :-).

Ja, han er en dejlig lille hund.... Kan godt se, at du bor et godt stykke herfra, så det er nok ikke det meste praktiske, hvis du skulle låne ham. Men mange tak, fordi du besvarede mit indlæg :-).

 

Hilsen Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Hej Pia.

 

Hvis han kan enes med min hund, vil vi gerne tilbyde os som plejefamilie, i de weekends det kan passe. Vi arbejder dog begge hver anden weekend, så det er måske ikke altid vores skemaer kan matche.

Vi bor dog ikke i Aalborg øst, men I Aalborg SV (meget tæt ved Bilka, hvis du ved hvor det ligger?). Der går bus næsten til døren, så hvis du har mod på bus med Simba, tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.

Vores hvalp er 14 uger og ret legesyg, men kan også sagtens finde ro selvom vi har hunde på besøg. Vi går flere ture hver dag i et dejligt roligt naturområde, som ligger stort set bag vores hus. Og så har vi en dejlig lukket have, som hundene kan boltre sig i.

Hvis det kan have interesse må du gerne sende en pb, så kan vi aftale et besøg, og finde ud af om hundene passer sammen og om du føler det er en god løsning.

 

Med venlig hilsen, Katrine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Hej Katrine.... :-)

 

Mange tak for din besvarelse... Må jeg lige vende tilbage, skal lige tygge lidt på den specielt vedr. jeres bopæl.... Skriver tilbage snarest muligt :-)

 

Mange hilsner Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Hej Katrine :-).

 

Nu kan jeg vende tilbage, efter jeg har tænkt over tingene....

På grund af jeres bopæl i Skalborg, ønsker jeg ikke, at tage imod jeres tilbud. Tænker nemlig osse på Simba´s vegne. Da jeg ved at Simba er meget træt, når han kommer hjem udefra, også skal med bus med ham om søndagen, hvor han netop er meget træt. Da tror jeg ikke, at det vil være så sjovt både for ham og mig, at vi skal køre med bus.. Vil osse helst undgå, at han blir forvirret, når vi skal med bus for, at komme frem til jer for, da tror jeg bare det vil skabe for forvirring for ham, da han netop blir træt af bus kørelse og derefter tilbringe weekenden hos jer.

Vil stadig ønske, at plejefamilien har bopæl i Aalborg øst området, da det vil være langt nemmere både for Simba og mig.

 

Men jeg vil stadig sige mange tak for jeres tilbud, virkelig pænt af jer :-).

 

Hilsen Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan nemt være at vi kan hjælpe. Min kæreste og jeg bor i Aalborg Øst med vores hund, Uffe, som også er en lille hund og er knap 1 år gammel. Uffe elsker alle andre hunde og jeg har tit tænkt på at han ville have glæde af at have selskab af en anden hund. Jeg er dog ikke meget for altid at være bundet af fast at skulle være hjemme hver anden weekend, men det er nu alligevel rigtig tit vi er hjemme i weekenden, så mon ikke vi kunne finde ud af noget?

 

Vi kunne starte med at mødes med hundene og se hvad de siger til hinanden. Du kan skrive en PB hvis du er interesseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dejloev

Hej Asjas

 

Mange tak for dit indlæg og for tilbudet :-)

Men da jeg som skrevet i mit 1. indlæg, har vi brug for fast plejefamilie 2 weekender om mdr. og efter behov. Så jeg ved ikke lige, hvad jeg så skal tænke, når du skriver, at du ikke er meget for, at være bundet af, at skal være hjemme 2 weekender om mdr.

 

Vil jo være lidt ked af at, hvis vi finder ud af noget på længere sigt, at det så viser sig, at byrden vil blive for meget for dig og at du så alligevel ikke synes om, at skulle være hjemme 2 weekender om mdr. så det vil ende med, at jeg skal starte forfra med, at søge efter ny plejefam. til Simba, også skal Simba starte forfra med, at skulle vænne sig til et nyt sted. Det vil ikke være særlig rart for ham, og det vil kun forvirre ham. Det vil jeg gerne undgå for hans skyld.

 

Men jeg vil gerne gå med til, at vi måske bare kunne mødes med hundene, også gå en tur med dem. Så kunne vi jo snakke om det :-).

 

Hvad siger du til det?

 

Hilsen Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Asjas

 

Mange tak for dit indlæg og for tilbudet :-)

Men da jeg som skrevet i mit 1. indlæg, har vi brug for fast plejefamilie 2 weekender om mdr. og efter behov. Så jeg ved ikke lige, hvad jeg så skal tænke, når du skriver, at du ikke er meget for, at være bundet af, at skal være hjemme 2 weekender om mdr.

 

Vil jo være lidt ked af at, hvis vi finder ud af noget på længere sigt, at det så viser sig, at byrden vil blive for meget for dig og at du så alligevel ikke synes om, at skulle være hjemme 2 weekender om mdr. så det vil ende med, at jeg skal starte forfra med, at søge efter ny plejefam. til Simba, også skal Simba starte forfra med, at skulle vænne sig til et nyt sted. Det vil ikke være særlig rart for ham, og det vil kun forvirre ham. Det vil jeg gerne undgå for hans skyld.

 

Men jeg vil gerne gå med til, at vi måske bare kunne mødes med hundene, også gå en tur med dem. Så kunne vi jo snakke om det :-).

 

Hvad siger du til det?

 

Hilsen Pia

 

Jeg kan sagtens forstå dig. Det ville være rigtig ærgerligt hvis han først blev glad for at være her og at det så ikke gik alligevel. Men jeg tror nu heller ikke jeg ville fortryde på den måde. Det er mere måden det skulle planlægges på jeg er i tvivl om. Hvis du fx ønsker at det fast skal være alle lige uger. Det vil nok ikke være fleksibelt nok til mig. Det skulle mere være sådan at vi satte os ned og så på en måned af gangen. Så ved jeg om jeg planlægger at være væk en weekend. Jeg er altid hjemme mindst 2-3 weekender om måneden.

 

Og så er der det med om han kunne lære at være alene her, hvis min kæreste ikke er hjemme og jeg lige skal ned og handle eller noget. Vi kunne nemt planlægge os fra det de første mange gange, men jeg tror at jeg med tiden ville sætte pris på at kunne smutte ned og handle fx.

 

Men alt sådan noget kan vi snakke videre om. Jeg skriver lige en PB til dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...