Hop til indhold

Piver voldsomt ved let berøring

Gæst arb01
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har en et år gammel hund som er en blanding af hønsehund og labrador.

Den sidste uges tid er den begyndt at pive når man rører den meget meget let på den ene side af bagdelen. Næsten helt omme ved halen. Først troede jeg at den måske have fået en torn i sig da den som sagt kun piver når jeg stryger den ganske let. Men nu er jeg ved at komme meget i tvivl.

Den halter ikke og har heller ikke problemer med at løbe, rejse og lægge sig.

Det er helt umuligt at komme til at kigge nærmere på det. Så i morgen bliver der ringet til lægen.

Kan jeg ud fra det jeg har skrevet med nogenlunde sikkerhed fraskrive hofteskred og lign?

Nogen der har oplevet noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ved jeg da også godt. Og som sagt bliver der også ringet i morgen så snart de åbner. Men jeg er jo møg urolig. Også fordi det virker så underligt at den kun piver når jeg rører den meget let. Det er sådan set kun selve pelsen jeg stryger ganske let.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at sige, og man kan aldrig udelukke noget HD bare ved at kigge og røre - den slags ville der altid skulle et røntgenbillede til for..

Måske dyrlægen finder noget mere overfladisk, måske der skal billeder til.. Det kan jo være alt fra knogler der er helt forkert, muskler, byld.. you name it :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber godt nok ikke jeg skal sige farvel til endnu en dejlig hund pga hd. Under alke omstændigheder skal den bedøves når vi kommer til lægen. Så kan der ligeså godt blive taget billeder også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja det ved jeg da også godt. Og som sagt bliver der også ringet i morgen så snart de åbner. Men jeg er jo møg urolig. Også fordi det virker så underligt at den kun piver når jeg rører den meget let. Det er sådan set kun selve pelsen jeg stryger ganske let.

Hvorfor sporger du saa? Jeg synes ikke jeg kan svare andet, fordi jeg vil ikke gaette paa noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor sporger du saa? Jeg synes ikke jeg kan svare andet, fordi jeg vil ikke gaette paa noget.
Hvordan kan det være at du altid tager alting for personlige angreb/personlig kritik? Jeg kan slet ikke se hvorfor at du altid skal være så nedladende? Og da slet ikke i den her tråd..TS skriver jo selv at h*n vil tage til dyrlægen.. Jeg ville da også være bekymret (selovm jeg havde besluttet at tage til dyrlægen) og det er da stadig tilladt at lufte sine bekymringer på det her forum.
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Den sidste uges tid er den begyndt at pive når man rører den meget meget let på den ene side af bagdelen. Næsten helt omme ved halen.

Nu skal jeg ikke skræmme dig og du har vel allerede fundet ud årsagen nu, men sådan opførte vores forrige airedale sig lige pludselig. Uanset hvor blidt jeg rørte, så kunne han fare sammen og skrige.

Det viste sig, at han led af spondylose.

Hvad sagde din dyrlæge, at årsagen var?

Link til indlæg
Del på andre sites