Hop til indhold

beroligende piller, godt eller dårligt???

Gæst heidiskifter
 Share

Recommended Posts

Gæst heidiskifter

Hej...

Jeg har en labrador på 9 måneder som jeg længe har prøvet at vende til at være alene hjemme. Jeg går min. 45 min inden jeg går og hun får et tykkeben som hun kan undeholde sig med.

Jeg har prøvet at sprøjte med "gå væk hund" men det virker ikke mere.

Nu har jeg så fundet de her piller som hedder serene-um tabeletter, og jeg ved ikk om de virker eller om det bare er en dårlig ide...

Er der nogen der har prøvet dem? eller ved noget om dem?

Tak på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst heidiskifter

Jeg har aften arbejde så vi står først op ved 10 tiden, men vi går en lille tur når jeg er stået op, så får hun mad enten nede på græsplænen hvis der er vejr til det eller ud over stue gulvet. så får hun lov til at lege lidt enten for sig selv eller med mig. og ca halvanden time før jeg skal afsted går vi en rigtig lang tur og kommer hjem så hun har en halv times tid til at slappe af inden jeg skal afsted.

Jeg har prøvet at lære hende det ved gradvist at lade hende være alene hjemme i længere og længere tid og når jeg kommer ind igen får hun er godbid.

Ja hun har bidt begge mine sofaer i stykker og er nu blevet så stor at hun har fundet ud af at hun kan hoppe op på køkkenbordet og tage diverse ting, men aldrig når jeg er der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst heidiskifter

hun får tit halvdelen af sit mad i en terning og godbidder i et viskestykke hun skal rulle ud for at få dem. der bliver os gemt godbidder under hendes legetøj som hun skal finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun får tit halvdelen af sit mad i en terning og godbidder i et viskestykke hun skal rulle ud for at få dem. der bliver os gemt godbidder under hendes legetøj som hun skal finde.

Det er fint, men det er ikke sikkert, at det er nok for en ung, aktiv labrador med krudt i r*ven. :blink:

Jeg kan se, at du allerede laver fodersøg med hende. Men hvor lang tid søger hun? Du kan sprede hendes foder (eller f.eks. hakket, brunet kød) i over så stort et område, så hun skal bruge i hvert fald en halv times tid (gerne længere) på det.

Viskestykkeøvelsen kan gøres sværere ved at binde kunder på viskestykket, som hun skal få op.

Nyindlæring af forskellige sjove tricks er også god mental aktivering.

Du kan også lægge godbidder i tupperware-bøtter med låg på, som hun skal åbne for at finde godbidden, imellem plastickrus som hun skal skille ad e.l.

Eller du kan lave duftspor, hun skal følge, f.eks. med leverpostejsvand.

En frossen kong eller et frossent marvben med fyld er også god aktivering.

Jeg ved godt, at hun stadig er ung, men mængden af motion betyder selvfølgelig også noget. Har hun mulighed for at løbe frit?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst heidiskifter

det tager hende ca en20 min. at søge foder hvis det er inde og godt en halv time ude på græsset da det er et større område.

Jeg har os marvben med leverpostej i fryseren, men er som om at den er væk på 10 min, og så er benet kun sjovt i en halv times tid.

Jeg prøver så tit som muligt( ikk så tit som jeg ku ønske mig) at øve nye triks med hende.

Hun løber ikke dissideret frit, men i en 8 m flexline, vi øver stadig bliv komando, for der er rigtig mange andre hunde herude, og hun vil så gerne sige hej men er lidt for vild. så det er kun når det er hunde hun kender hun bliver sluppet fri og kan lege...

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund lyder meget som min, han har nemlig også spist to sofaer.

Men vi har fundet grunden, og det er simpelthen fordi han er understimuleret (min hund er også 9 måneder gammel)

Vi er begyndt at cykle små ture med ham om morgenen, og ellers får han lov til at løbe frit, så han kan forbrænde en masse krudt. Og det har altså hjulpet herhjemme :5up:.

Plus vi laver marvben og kong med diverse fyld han kan hygge sig med når han er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke cykle med en 9 mdr´s hvalp. Og først vente til den var en del over et år og HD fotoet.

De fleste unghunde er ikke udvokset nok til cykling.

Og så viser en del undersøgelser vel også at hunden skal være i ro , når man forlader den. Og ikke opkørt af f.eks at løbe meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke cykle med en 9 mdr´s hvalp. Og først vente til den var en del over et år og HD fotoet.

De fleste unghunde er ikke udvokset nok til cykling.

Og så viser en del undersøgelser vel også at hunden skal være i ro , når man forlader den. Og ikke opkørt af f.eks at løbe meget.

Vi cykler heller ikke langt eller stærkt med ham..

Men det er simpelthen den eneste måde vi kan køre ham træt..

Link til indlæg
Del på andre sites