Hop til indhold

Udstationeringshund.


Drentsche
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo den her skønne welsh springer spaniel han på 6 år, som kom til os sommeren 2010, han kom fra en rigtig sød familie, der aktiverede ham og elskede ham, men deres lille ny søn fik astma, så desværre måtte de skille sig af med ham, det blev mit held :lun:

Men men, han kom fra et sted, som enehund og ind til det her tossede hus, med flere hunde, og det stresser ham i den grad, så jeg ikke synes, at det er det bedste for ham at være her, han har hyrde tendenser, og vil gerne have alle samlet rundt omkring sig for at kunne få ro, og det er jo en umulighed herhjemme, da hundene løber ud og ind, og jeg træner hundene enkeltvis, og så er vi jo ikke samlet.

Allerhelst ville jeg gerne beholde ham , da han er en skøn, glad og legesyg hanhund, men han har mange gode år endnu, og dem skal han ikke bruge, på at stresse over det herhjemme.

Det jeg søger til ham, er et sted uden andre hunde, hos nogen der kan li´ at gå lange ture, skov og strand det eelsker han, eller hvis du løber, er han en super makker, og hvis du skulle have lyst til at gå sweiss spor, eller agility, er han et oplagt emne, men ingen krav.

Han er en meget rolig hund i nærheden af børn, katte skal jagtes ( han gør dem ikke noget, men jagtes skal de ), intakte hanhunde, brummer han af,

og det er der ikke mange af dem der kan li´, tæver, hvalpe og kastrater er helt ok, han gider dem bare ikke, så han er en hund der ikke har behov for andre hundes selskab, han er ikke en "hundeskovs hund", og har ikke behov, for at møde andre hunde, så hvis du har de lyster, er det ikke ham du skal have :blink:

Han knytter sig meget hurtigt, til personer i sin nærhed, og nyder at blive nusset.

Hvorfor at jeg vil have ham på udstationerings kontrakt, er at han er en god udstillingshund, som jeg gerne fortsat, vil vise i ringen ihvertfald året ud.

Jeg vil jo helst, at hans nye hjem, ikke ligger for langt væk, fra mig (Fyn).

Welshen er jo en trimmerace, og hans pels skal passes, der er meget "børste arbejde" i ham :blink:, jeg vil helst selv trimme ham, og så er det jo ret upraktisk, hvis han skal bo i den anden ende af landet.

En lang smøre, men jeg håber, at det gav en god fornemmelse af ham.

Hvis du kunne være interesseret i, at vide mere så kontakt mig gerne, men kun hvis du er villig, til at samarbejde om ham, i forbindels med trimning og udstilling, hvor jeg skal "låne" ham.

Hilsen Anette

[email protected] du kan se mere om ham her www.purreskoven.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var Tove, der formidlede ham til mig, og hun er også på "sagen".

 

Nå, ja - hvad ved jeg... :blink:

 

Men godt der også er nogen på der, så dobler det jo chancen for at finde et godt sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...