Hop til indhold

Hula hop.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er helt sikkert også en øvelse, som Gizmo skal introduceres for :-D

 

Og jeg var faktisk så heldig i dag, at min kollega havde en masse hulahop ringe med til børnehaven, som hendes piger ikke bruger mere, en af dem var så en rigtig gymnastikring i træ, som jeg gerne måtte få :5up: Den er lidt tungere og knap så "levende" når den skal løftes fra jorden.

 

Og så er jeg vildt imponeret over, at du kom på den ide med tørrestativet :5up: Det er sådan noget jeg aldrig ville være kommet på sådan lige :blink: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ude og træne her i formiddags, men nåede ikke at aflægge rapport herinde :mrgreen:

 

Jeg lagde ud med at have ringen lidt højere end vi sluttede i går og endte med at den var ca. 5-6 cm. fra jorden - det gik fantastisk og hun har virkelig forstået konceptet :klap:

 

Så tænkte jeg at vi skulle prøve uden snoren og lagde den på jorden, men som BlackGSD skriver, så er den meget levende og kurer hen ad jorden, når hun prøver at løfte den med snuden :hmm:. Hun mente så at hun skulle tage den i munden i stedet for og der gik lidt fnis og ballade i den :lol:

 

Til sidst lagde jeg den så ovenpå min ene sko og så gik det helt perfekt.

 

Hvis jeg kan få et par pinde/pløkker i jorden i morgen, så prøver jeg at stoppe ringens kuren på den måde - måske det virker :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været ude og træne.

 

Jeg prøvede med et par lange skruer ned i jorden, men de var for korte og ringen gled bare over dem, så de skal være noget længere. Jorden er også lige hård nok endnu og det hjælper jo heller ikke noget at det er vores gårdsplads hvor der er perlesten :mrgreen:

 

Selve træningen skal jeg dog ikke klage over :5up:

Vi forsatte hvor vi slap i går med foden under ringen og det gik super fint :klap:

 

I morgen vil jeg prøve at flytte ud på græsset og se om ikke det skulle være bedre med græs underlaget :vedikke:

 

Ville ha' filmet det idag, men teknikken svigtede.

Jeg har kun en mobil at filme med og min hjemmelavede kameraholder er ikke optimal. Prøver igen i morgen :-D

 

PS: Har lige fundet en holder på nettet til lige under 200.-, så den har jeg bestilt og så kører det bare :mrgreen:

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Forresten så fortalte jeg Anja igår aftes at dig og Nana styre med dette trick allerede...

 

Så hun har KÆMPE forventninger til jer på lørdag.. Bare lige så du ved det.. Hehehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten så fortalte jeg Anja igår aftes at dig og Nana styre med dette trick allerede...

 

Så hun har KÆMPE forventninger til jer på lørdag.. Bare lige så du ved det.. Hehehe!

 

TAK for det............:cry:

 

Nej, det er i orden, jeg prøvede faktisk at sende hende en mail med videoen vedhæftet, men jeg kan altså ikke maile med hende - ved sgu' ikke hvad der er galt med vores mail to mail :vedikke:

Det var for at drille hende, så hun også fik øvet det - det går jo ikke at en af hendes elever kan det og så ikke hende selv :lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
TAK for det............:cry:

 

Nej, det er i orden, jeg prøvede faktisk at sende hende en mail med videoen vedhæftet, men jeg kan altså ikke maile med hende - ved sgu' ikke hvad der er galt med vores mail to mail :vedikke:

Det var for at drille hende, så hun også fik øvet det - det går jo ikke at en af hendes elever kan det og så ikke hende selv :lol::mrgreen:

 

Lige præcis:5up: Hun sagde også godt at de endnu ikke kunne tricket helt endnu...

 

Så you go girl.. Vis hende hvordan det skal gøres på lørdag..:klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske meget praktisk at du allerede nu øver på græs, det skal jo udføres på græs :hmm:

 

Kan du ikke på en eller anden facon bruge din fod som stop-klods, altså så ringen ligger foran dig og Nana foran ring og dig og hun så løfter/går hen i mod dig og der får hendes belønning ?

 

Så kunne sidste skridt være at hun slet ikke behøver en stopklods, selvom jeg nu har lidt svært ved at forstille mig hvordan det skal kunne lade sig gøre uden at ringen bare flytter sig :vedikke:

 

Men hvor er i seje og allerede kommet langt :5up: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske meget praktisk at du allerede nu øver på græs, det skal jo udføres på græs :hmm:

 

Kan du ikke på en eller anden facon bruge din fod som stop-klods, altså så ringen ligger foran dig og Nana foran ring og dig og hun så løfter/går hen i mod dig og der får hendes belønning ?

 

Så kunne sidste skridt være at hun slet ikke behøver en stopklods, selvom jeg nu har lidt svært ved at forstille mig hvordan det skal kunne lade sig gøre uden at ringen bare flytter sig :vedikke:

 

Men hvor er i seje og allerede kommet langt :5up: :banan:

 

Jeg tænkte nemlig også at det var smart at træne på græs, når nu vi skal "vise det " på græs :-D. Og sidegevinsten ved græs er jo også at hvis det er lidt højt, så vil ringen være let nok til at "svæve" lidt over jorden :5up:

Så må jeg bare udvælge det rigtige sted :mrgreen:

 

Go' ide med at stoppe ringen med foden - det skal da klart prøves :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er dagens hula træning gjort :-D

 

Jeg gik ud på græsplænen, for at prøve om græsset ydede nok modstand til at ringen kunne blive liggende - og det kunne det :banan:

Ganske vist er vores græsplæne ikke nogen golfbane - den er faktisk ret bulet og små bakket - men det var overhoved intet problem for Nana at få snuden under ringen. Vi lavede vel nok ca. 8 forsøg og de lykkedes allesammen :lun:

Jeg laver med vilje ikke for mange gentagelser - hun skulle jo nødig blive træt af det inden lørdag :mrgreen:. Lagde mærke til at hun var lidt død i den i går og blev bange for at hun kedede sig. I dag blev min mistanke dog gjort til skamme, for det var bare sååå sjawt, logre, logre, logre :vuf:

 

Bagefter trænede vi lidt 2x2 slalom og der var hun også bare på :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev det dag 5 med træning af hula hop øvelsen.

 

Det regner her, så vi gad ikke gå udenfor og Nana plagede om at lave noget :lun:

 

Jeg forsøgte så at rydde stuen og træne på et tæppe.

 

I går kom jeg i tanke om at den ring, som min træner har er mindre end min.

Jeg arbejder jo heldigvis med børn og vi har en del ringe i kælderen, så jeg lånte en der er mindre. Det skulle jo nødig hedde sig at det er pga. af den store ring et Nana er blevet så go' :mrgreen:

 

Her er så dagens træning på en helt plan flade og med den mindre ring :klap:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...