Hop til indhold

Søger hjælp - Lux er begyndt at æde sofaen igen.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

daniella, hvis i skruer op for kongniveauet, kan jeg anbefale at købe en ordentlig røvfuld god vådfoder på f.eks. zooplus. det bruger vi til halfdan, ellers får han fortærret ret usunde mængder leverpostej, og han vil gå igennem ild og vand for en koklov fyldt med applaws el.lign.

 

jeg håber virkelig for jer, at det blir bedre :5up:

 

(forresten har jeg to hundespil, som pt. er hos tine og otto, men dem må i ellers gerne låne? hvis du vil prøve dem ad, inden i går ud og investerer?)

Link til indlæg
Del på andre sites

daniella, hvis i skruer op for kongniveauet, kan jeg anbefale at købe en ordentlig røvfuld god vådfoder på f.eks. zooplus. det bruger vi til halfdan, ellers får han fortærret ret usunde mængder leverpostej, og han vil gå igennem ild og vand for en koklov fyldt med applaws el.lign.

 

jeg håber virkelig for jer, at det blir bedre :5up:

 

(forresten har jeg to hundespil, som pt. er hos tine og otto, men dem må i ellers gerne låne? hvis du vil prøve dem ad, inden i går ud og investerer?)

 

Det vil vi super gerne :-D. Tusinde tak!

 

Og tak for rådet med vådfoder :mrgreen:. Kommer du også bare det i fryseren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvordan er det gået i dag hvor I har sat gitter op ??- håber det bedste for Jer;-).

V.H. Sille

 

 

:genert::genert::genert:..

 

Gitteret er ikke langt nok, så der hvor det ikke dækkede sofaen, der er ret hult!

Vi må fine en anden måde at stille gitteret på :stupid:..

 

For fanden, smider snart den her sofa ud og køber nogle mælkekasser :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil vi super gerne :-D. Tusinde tak!

 

Og tak for rådet med vådfoder :mrgreen:. Kommer du også bare det i fryseren?

 

jeg vender lige tilbage omkring hundespillene, når de er retur fra tine. eller måske passer det med næste ishøjtræf, hvis i begge kommer. jeg putter ikke vådfoderet i fryseren, men det tror jeg nu sagtens, at man kan, kan næsten ikke forestille mig andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt hvordan træneren bare kan afvise at det er alene-hjemme problemer - for mig lyder det da i den grad som om han ikke kan lide at være alene. Han spiser ikke mad når han er alene og han ødelægger jeres sofaer.

 

Og så tænker jeg jo ikke, at hunden skal være aktiveret når den er alene, det er vel det man gør, når man er hjemme. Jeg ville synes i skulle lære ham, at når man er alene, så sover/hviler man bare.

 

Har i slet ikke overvejet at starte forfra med alene-hjemme træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vender lige tilbage omkring hundespillene, når de er retur fra tine. eller måske passer det med næste ishøjtræf, hvis i begge kommer. jeg putter ikke vådfoderet i fryseren, men det tror jeg nu sagtens, at man kan, kan næsten ikke forestille mig andet.

 

Jeg vil forsøge mig med noget vådfoder i vores kong og marvben og håbe på at det virker :-D.

 

Og ja jeg kan bare låne spillene næste gang tine og jeg skal til træf igen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt hvordan træneren bare kan afvise at det er alene-hjemme problemer - for mig lyder det da i den grad som om han ikke kan lide at være alene. Han spiser ikke mad når han er alene og han ødelægger jeres sofaer.

 

Og så tænker jeg jo ikke, at hunden skal være aktiveret når den er alene, det er vel det man gør, når man er hjemme. Jeg ville synes i skulle lære ham, at når man er alene, så sover/hviler man bare.

 

Har i slet ikke overvejet at starte forfra med alene-hjemme træning?

 

Fordi det eneste han røre herhjemme er den skide sofa :stupid:.

Men tror det er som andre skriver herinde: EN dårlig VANE! :roll:

 

Og tror ikke han spiser sin mad fordi han stadig er på hvalpefoder, men han skifter over til Olivers om nogle uger, og det spiser han med velbehag - så det håber jeg også at han gør når han er alene :x:.

 

Vi har forsøgt med alene hjemme træning, men lige pt har vi ikke mulighed for det fordi vi begge arbejder og ikke har ferie pt :cry:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Torsdag: Denne dag snakker vi slet ikke om :fornaermet:.

Nu må vi prøve at stille gitteret anderledes IGEN!

 

Nu får han muligvis kun gangen og toilettet at hygge sig i.

 

- Meeen han er godt nok en bølle herhjemme, men på vores gåtur er han :5up:. Han kunne sin plads, og vi er ved at træne at han skal løfte benet hvis snoren kommer ind under maven på ham, så jeg ikke skal bukke mig :lol:. Og haaaan er bare allerede super god til det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare smid kong med vådfoder i fryseren også.. Det gør, at det tager lidt længere tid for ham at tømme:-D

 

Jeg ville også vælge at sætte gitteret i en dør-åbning fremfor op af sofaen.. Det er et spørgsmål om at give ham mindre råderum..

 

Ja håber også det virker, og at han så ikke æder noget i gangen eller på badeværelset istedet for :genert:..

 

Men det er fandme underligt at han kun er i den skide sofa :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag:

 

Luxen havde kun gang/toilet at hygge sig på.

Og dette har betydet: INGEN SOFABIDERI! Og der er faktisk heller spist noget som helst andet.

Han er såååå dygtig :banan::banan:

 

Også fik jeg ros af dem der gør rent i opgangen, de siger at Luxen slet ikke gøer når de er der hver fredag, og det kun er nabohunden de kan høre..

Uhh Luxen har da fortjent nyt legetøj :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag:

 

Luxen havde kun gang/toilet at hygge sig på.

Og dette har betydet: INGEN SOFABIDERI! Og der er faktisk heller spist noget som helst andet.

 

Han er såååå dygtig :banan::banan:

 

Også fik jeg ros af dem der gør rent i opgangen, de siger at Luxen slet ikke gøer når de er der hver fredag, og det kun er nabohunden de kan høre..

Uhh Luxen har da fortjent nyt legetøj :hjerte:

 

så velfortjent med nyt legetøj:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg roser lige min hund til skyerne igen :genert:.

 

var til hundetræning i lørdags, og vi skal begynde at træne til vi skal op til afgangsprøve den 7 maj (i lydighed for begyndere).

Og han klarede simpelthen prøver så skide godt :5up:.

Hans indkald er også blevet meeeget bedre end det før har været :-D - dog lystre han ikke altid. Meeeeeeeennnn det går altså fremad :hjerte:.

 

Vi var i skoven idag, og der gad han altså heller ikke lystre hele tiden, men han sprang ikke op af nogle og var faktisk rigtig sød hele turen.

 

 

JEG ELSKER MIN HUND :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Også fik jeg ros af dem der gør rent i opgangen, de siger at Luxen slet ikke gøer når de er der hver fredag, og det kun er nabohunden de kan høre..

Uhh Luxen har da fortjent nyt legetøj :hjerte:

 

Det må være Ninja de kan høre :roll: Her er trappevaskeren det nye postbud :vuf: Ved ikke hvad det er ... kan være hun skælder dem ud for at vaske alle de spændende dufte og madrester af trapperne.

 

Men hvor er det flot af Luxen ! Og det må være noget magisk ved de der kong wubba, Ninja er også helt tosset med sin :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være Ninja de kan høre :roll: Her er trappevaskeren det nye postbud :vuf: Ved ikke hvad det er ... kan være hun skælder dem ud for at vaske alle de spændende dufte og madrester af trapperne.

 

Men hvor er det flot af Luxen ! Og det må være noget magisk ved de der kong wubba, Ninja er også helt tosset med sin :banan:

 

det er da også unfair at de vasker alt maden væk :evil::lol::lol:..

 

Ja wubbaren er simpelthen god :-D!

godt nok har han allerede bidt den lidt i stykker :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er da også unfair at de vasker alt maden væk :evil::lol::lol:..

 

Ja wubbaren er simpelthen god :-D!

godt nok har han allerede bidt den lidt i stykker :damn:

 

Ja for søren ! Det er jo faktisk også hendes job ...

 

Vi nåede at tage hendes inden hun fik gnavet hul i neopren-hylsteret.

Har altså ikke lige tænkt mig at købe sådan en 2-3 stykker til hende hver måned. :stupid:

 

Så nu er den lavet til hendes løbe-legetøj, når vi træner hende til at løbe ved siden af os. Så render hun rundt med den i munden og knejser i nakken :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...