Hop til indhold

Hvordan stopper man uvanen?


skade
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere skrevet herinde om min hund der har været lidt hårdt ramt af forskellige sygdomme.

 

I julen begyndte han at tisse inde, jeg troede først det handlede om stress da jeg havde gæster og alt jule halløjet, men i januar tog jeg til dyrlægen fordi jeg synes det var underligt at han blev ved med at tisse inde, og rigtig meget + jeg ikke syntes han virkede så frisk. Det viste sig så at han havde urin krystaller og en infektion det blev han behandlet for og fik noget special kost.

Jeg har siden løbende afleveret urin prøver og den sidste for et par uger siden afleverede jeg en der var helt fri for krystaller, og i fredags blev han grundigt undersøgt og der var ingen fysiske tegn på krystaller, sten eller inkonsistent (ved ikke om det er rigtig stavet) så jeg er lidt på bar grund ang hvordan jeg skal få stoppet tisseriet da det er lidt træls. Han er utrolig følsom og hvis jeg siger nej eller han kan mærke jeg bliver træt af det går han i baglås og gemmer sig under sengen og ligner en der er blevet pisket. så lige nu ignorere jeg det og ordner det først når han er væk fra tissetåren, nogen gange opdager jeg det tilfældigt fordi han er gået ind i soveværelset hvis døren er åben.

Pt. skal jeg lufte ham ca. hver 2. time for at undgå uheld.

 

Er der nogle der har nogle råd/erfaring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han tisser som han skal udenfor, i det hele taget tisser han rigtig meget, i går havde vi været ude på en lang tur og han havde tisset sig helt tom for de sidste mange gange han lettede ben kom der ikke en dråbe. 1 1/2 efter vi kom hjem tissede han en kæmpe tår i køkkenet, jeg hørte det indefra stuen og da han kom ind i stuen gik jeg ud og ordnede det og så gik vi lige ned en tur for en sikkerheds skyld og her tissede han også en god tår.

Jeg lufter ham selvfølgelig ofte, ca. hver 2. -3. time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen nu snart 1 1/2 hanunghund tisser også ude, men ved hjemkomst drikker han så meget vand ,at han meget lige skal ud igen.Ellers kan det gå galt.

Hvis din hund gemmer sig, er det jo tegn på at han ved det er galt ,og dette stress vil uvægerligt fører til mindre blærekontrol.Samtidig med at hans blære stadig er sansibel efter disse krystaldannelser, og ikke kan holde sig som ved en udvokset sund hund.

Så bare tilbage til hvalpetræning- kun ros og nul reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen nu snart 1 1/2 hanunghund tisser også ude, men ved hjemkomst drikker han så meget vand ,at han meget lige skal ud igen.Ellers kan det gå galt.

Hvis din hund gemmer sig, er det jo tegn på at han ved det er galt ,og dette stress vil uvægerligt fører til mindre blærekontrol.Samtidig med at hans blære stadig er sansibel efter disse krystaldannelser, og ikke kan holde sig som ved en udvokset sund hund.

Så bare tilbage til hvalpetræning- kun ros og nul reaktion.

 

Ja det er nok det eneste jeg kan gøre, det er bare frustrerende, men håber det vender igen. Jeg synes også han stresser har svært ved at finde ro og drikker meget vand, jeg måler af hverdag så jeg kan følge med i hans vand indtag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...