Hop til indhold

Hvor lang tid hjemme?


Gæst Chihuahua-lover
 Share

Recommended Posts

Gæst Chihuahua-lover

Hej, og tak fordi der er et forum som dette der kan svare på spørgsmål:-D

 

Jeg har tænkt mig at få en chihuahua. Men i hverdagene er jeg væk i noget tid. HVordan kan man træne en chihuahua op til at være hjemme alene. Tager selvfølgelig ferie når jeg får hunden.

 

MHV. Chihuahua-lover

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, og tak fordi der er et forum som dette der kan svare på spørgsmål:-D

 

Jeg har tænkt mig at få en chihuahua. Men i hverdagene er jeg væk i noget tid. HVordan kan man træne en chihuahua op til at være hjemme alene. Tager selvfølgelig ferie når jeg får hunden.

 

MHV. Chihuahua-lover

 

Det samme som med alle andre hunde;-):lol:

 

Man starter laangsomt ud. Først skal hunden lige have et par dage, hvor den falder til i sit nye hjem.

 

Og så skal den første renlighedstræning jo også startes.

 

Jeg startede meget blidt ud. Jeg fik hende kørt mentalt træt og så gik jeg ud af døren i få sekunder, mens hun sov. Og gik ind igen uden hun opdagede jeg havde været væk.. Jeg øgede det så langsomt og øvede det flere gange om dagen. Sad ude på trappen med en bog, for så kunne jeg også høre hende, hvis nu der var noget.

 

Sov hun ikke, så var hun aktiveret med enten en tyggeting eller med et aktivitets legetøj med mad i, når jeg gik..

 

Og velkommen til:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chihuahua-lover

Hej igen, og tak for de hurtige svar.

Så tror jeg at jeg skal begynde at læse:-) Vil helst sætte mig meget godt ind i det.

Jeg har ca. 6 ugers ferie når jeg får hunden. Er 7 timer (i gennemsnit, hvor den er alene hjemme) i hverdagen for meget efter 6 uger?

Jeg kan jo køre den meget træt inden jeg går. Vil hellere end gerne stå tidligere op, får at hunden får det bedre:-D

 

MVH. Chihuahua-lover

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...