Gæst The dogfather Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Hvor mange af jer ser programmet? Jeg smider måske en bombe her...men jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på at Paul Sr. holder liv i hans hund... Den stakkels hund havde da bedst af at få fred? Til dem der ikke følger showet, så handler det om en familie der designer motorcykler, og faderen Paul har en gammel mastiff der i flere episoder har været i fokus pga. diverse sygdomme...nu er den efterhånden blevet gammel, og har fået amputeret et ben...istedet for benet har den fået sådan en tingest med 2 hjul, som den humper rundt med... Hvor går jeres grænse for at holde liv i kæledyr, og havde i gjort det samme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg havde ikke gjort det samme. Nok er nok. Det er meget "moderne" i USA at have 3benede hunde og have hjul til dem - Jeg har set op til flere holde hund på den måde derovre. Ligeledes holder de jo også meget af Cesar Millan. Når de ikke kan holde sig selv oppe mere - Af sig selv -Så er det på tide de skal have fred Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg havde ikke gjort det samme. Nok er nok. Det er meget "moderne" i USA at have 3benede hunde og have hjul til dem - Jeg har set op til flere holde hund på den måde derovre. Ligeledes holder de jo også meget af Cesar Millan. Når de ikke kan holde sig selv oppe mere - Af sig selv -Så er det på tide de skal have fred Hmmm 'De'. Synes man skal passe paa med at svare for et helt land. Man skulle nodigt mistaenkes for, at vaere raaaaa.... rasende ignorant;-) Der er mange amerikanere som holder meget af victoria. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg havde ikke gjort det samme. Nok er nok. Det er meget "moderne" i USA at have 3benede hunde og have hjul til dem - Jeg har set op til flere holde hund på den måde derovre. Ligeledes holder de jo også meget af Cesar Millan. Når de ikke kan holde sig selv oppe mere - Af sig selv -Så er det på tide de skal have fred Rolig nu, jeg kender altså mange amerikanere, der ikke kan se noget i Millan. Han er ikke mere populær derovre end han er her. Mht. programmet - jeg har ikke set det. Er irriteret nok over at se spots for det 10 gange om dagen :damn: - så jeg kan ikke rigtig tage stilling til det. Men generelt synes jeg ikke der er noget galt i at give en hund hjul, hvis den af en eller anden grund ikke kan gå, men i øvrigt er sund og rask. Det lyder så bare ikke som om hunden i dette tilfælde er særlig rask :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Det er ikke kun amerikanerne der kan det der. Tyskerne kan også. Der er "dyreværnsforeninger" der har deres lille halvtimes udsendelse på regionaltv hvor de forsøger at formidle syge hunde som i bedste fald har en måned tilbage at leve i. For i den måned skal de da have mulghed for at føle sig trygge i et rigtigt hem... Det er en total misforståelse, en syg hund der kommer ud i et nyt hjem når ike at falde til på en måned. Tyskerne har en anden holdning til det der. Da Aalborg Zoo købte en isbørn fra Stuttgard Zoo, fik de en gammel affældig isbjørn med i handlen som tyskerne ikke nænnede at aflive. Jeg mener at Allboorg lod den leve et par uger lige for at se, og fordi det ikke skulle hedde sig..., men derefter gjorde de det som tyskerne ikke havde kunnet få sig selv til. Mht til udsendelsen, så kender jeg den godt, og jeg tror ikke Paul Sr. er den der har empati og forståelse nok til at kunne se at det her ikke går længere. Dermed ikke sagt at alle tyskere og amerikanere er sådan. Jeg synes ikke Paul Sr. repræsenterer den typiske amerikaner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg mødte rigtig mange amerikanere hvor de brugte hans metoder - Kan jo kun snakke udfra det. Jeg snakkede med et nogle af dem når de kom med hunden og det var tydeligt at de synes Millan var "gud". Selvfølgelig er der undtagelser - Heldigvis. Jeg så bare ret mange på gaden der gik med så kort snor som Millan går med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Det er en svær situation, for det er jo altid svært at sige farvel til en gammel ven. Men nej, jeg havde nok ikke gjort det samme. En gammel hund skal have lov til at få fred, når den er træt og syg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg kan slet ikke holde ud at se den slags programmer, hunde eller ej Kan slet, slet ikke se nogen mening med det, skal det forestille at være sæbeopera eller reality eller hvad? Det samme med alle de der syge serier der køber på mtv, tror slet ikke mine børn kommer til at få lov at se tv hvis jeg får sådan nogen engang, man kan da højest blive dummere af at se på den slags! Mht. til hunden, så tror jeg også at det er meget normalt i andre lande, har også set en i et CM program, det var dog dens forben den manglede, "den elsker at hoppe" som den ene ejer sagde Synes i mange tilfælde det er frygtelig synd, men der findes sikkert også hunde som sagtens kan leve et godt liv med et par hjul bag på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Jeg har ikke set programmet, men det lyder da bestemt ikke som om det er et værdigt hundeliv mere for den gamle mastiff . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret April 12, 2011 Rapporter Share Besvaret April 12, 2011 Vi snakkede også om det herhjemme og vi var begge enige om at hans hund skulle have lov til at få fred. Så vidt jeg kan huske så er hunden gammel, har kræft og har nu fået amputeret et ben. Jeg synes det er for meget at udsætte en syg og gammel hund for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts