Hop til indhold

Udstillingsminder


Gæst Eyecatcher
 Share

Recommended Posts

Gæst Eyecatcher

Udstillinger er ikke kun sure mennesker, stress og jag.. Så jeg synes vi skal lave den her hyggetråd til at kunne fortælle andre om de sjove ting vi har oplevet på udstillinger eller i forbindelse med udstillinger. Såsom når hundene tror det er en græsmark (Angel) og hopper ud i en sø med andemad på, så hun skulle vaskes igen inden udstillingen :klap:

 

Kom igang folkens : Jeg er klar til at falde om af grin over sjove, mærkelige og mindeværdige ting der er sket på udstillingerne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg var barn blev jeg hevet land og rige rundt sammen med mine forældre til udstillinger med vores schæferhunde. Vi sov ofte i telt, hvis en udstilling løb over et par dage, og en gang havde min far fået den geniale idé at tøjre vores hund til teltet... det gik også fint indtil midt om natten, da hunden så et eller andet han ville løbe efter og derfor bestemte sig for at spæne afsted med et halvt telt efter sig. - Lækker måde at blive vækket på. :mrgreen:

 

En anden gang var samme hund inde i ringen ved sidste fremvisning for dommeren, og min far havde store forventninger til hunden. Han havde klaret sig godt indtil og var generelt en stjerne i ringen. - Lige indtil han så mig, som ved et uheld var vandret hen og glo ved den ring. Hunden elskede mig, så jeg havde fået ordrer på ikke at vise mig, imens han var i ringen. Nå, men det var i det mindste stærkt underholdende for de folk der så på, da min far blev slæbt ud af ringen bag en lykkelig hund, der hilste overstrømmende på mig. Behøver jeg nævne at det selvfølgelig var en regnfuld dag, og at min far gled og faldt og altså virkelig blev slæbt på maven efter hunden. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke mine har opført sig helt tumpet. Eller måske jeg bare har fortrængt det?

 

Men generelt syntes jeg det er sådan med udstillinger, at det ikke er selve udstillingen man husker tilbage på. Jeg kan da godt huske i store træk hvordan mine placeringer var, men når jeg står og glor på nogle af de pokaler der får lov at pryde toppen af skabet i gangen, er det ikke selve det at opnå resultatet jeg husker.

 

Det er i stedet turen derned, de ting vi grinte af på vejen, hvordan man ikke kunne holde øjnene åbne og blev nødt til at holde ind på en eller anden rasteplads - hvor vi blev vækket af medbragt hund, der gøede af sigøjnere der gik forbi. Og kun sigøjnere...

 

Eller den gang for mange år siden, hvor udstillingsresultaterne ikke var i pokalniveau og gamlehunden ikke var vant til at være alene. Hvilket betød en klynkende hund i forteltet, mens jeg sov hos nogle venner inde i campingvognen. For hunden ikke skulle vække alle, måtte jeg ud og ligge i hundebur i ske med hunden resten af natten. Der er bare stor længde forskel på en springer og langlemmet tøs på 180 cm.... Og så giver en hundepude ikke den store aflastning, når man er vant til fine springmadrasser!

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm ... Mit bedste minde fra ringen må næsten være da Bimsen bed hul i en dummer (og nej - det SKAL staves sådan) ... det hygger jeg mig stadig over ... Hun bed, fik en af de bedste kritikker hun nogensinde har fået - og lyseblåt bånd (hun var så lille dengang - måske derfor hun overhovedet fik lov at fortsætte)

 

...

 

Eller da Bimsen blev nordisk jr. vinder ... Jeg sad godt placeret i en havestol på ringsiden - virkelig dopet fuldkommen af morfin fordi jeg havde været gennem temmelig omfattende operation et par dage før og fattede ikke, hvad der foregik - før Janni jublende fortalte mig det ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må jeg heller fortælle om da jeg var tæt på at spæne ud blandt folk splitterfornøjet :mrgreen:

 

Vi ankom til Grenå udstillingen og fik rigget campingvognen til og skulle så hygge os..4 kopper kakao blev fremstillet (af kogende vand forstås) vi sætter dem på trimmebordet og så skal der hygges..

Jeg sidder godt plantet på en stol, da KAsper går forbi og rameer bordet så det nærmest vælter..Alle kopper kakao vælter ned over mine ben og videre ned på Bobo.. Jeg kunne have hylet..Tror bare jeg nøjedes med at råbe af den stakkels KAsper... De andre hunde ELSKEDE bobo og hans nu ikke så hvide pels..

HAn var jo nødt til at komme i bad, det skulle foregå i et omklædningsrum med brusere ned fra loftet..

Vi vader der over med bobo og remedier..Samt Sofus som vi skulle udstille (han var meget filtret). Isabella sætter sig ud på det nærmeste toilet og børster for grumt i Sofus - med låst dør selvfølgelig..

Jeg sætter Bobo på gulvet og smider klunset selv.. Netop som jeg bukker mig ned for at løfte ham op er der en der taber noget metal på gulvet som giver genlyd og runger gennem baderummet..

HUndene løber allt hvad remmer og tøj kan holde og jeg spurter efter-- ud af baderummet..og møder en dame der tørrer sin hund.. Hun grier mig i armen og skriger "Du er NØGEN".. og ja :mrgreen: det var jeg...

Hun stikker mig sin hund og spæner efter Bobo..

Hele vejen ned gennem gangen råber hun "luk ikke døren op - luk ikke døren op"..og så er der en eller anden der åbner døren og hunden er ude! Hun aner ikke hvor han rendte hen elelr hvad vej..

I mellemtidden har jeg fået isabella ud af lokummet og hun overtager forfølgesen..

Og finder Bobo ovre ved campingvognen..

 

HAn blev badet, men hold kæft den historie gik lang tid i KSS

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

... men hold kæft den historie gik lang tid i KSS

 

Det er også en god historie :klap: :klap: og nu kan den længe leve på HF :cool: det ville jo være synd om den helt blev glemt :slem:

 

Men hvilken observationssans hende damen på toilettet havde :5up: Hun har tydeligvis lært om "den lille forskel" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må jeg heller fortælle om da jeg var tæt på at spæne ud blandt folk splitterfornøjet :mrgreen:

 

Vi ankom til Grenå udstillingen og fik rigget campingvognen til og skulle så hygge os..4 kopper kakao blev fremstillet (af kogende vand forstås) vi sætter dem på trimmebordet og så skal der hygges..

Jeg sidder godt plantet på en stol, da KAsper går forbi og rameer bordet så det nærmest vælter..Alle kopper kakao vælter ned over mine ben og videre ned på Bobo.. Jeg kunne have hylet..Tror bare jeg nøjedes med at råbe af den stakkels KAsper... De andre hunde ELSKEDE bobo og hans nu ikke så hvide pels..

HAn var jo nødt til at komme i bad, det skulle foregå i et omklædningsrum med brusere ned fra loftet..

Vi vader der over med bobo og remedier..Samt Sofus som vi skulle udstille (han var meget filtret). Isabella sætter sig ud på det nærmeste toilet og børster for grumt i Sofus - med låst dør selvfølgelig..

Jeg sætter Bobo på gulvet og smider klunset selv.. Netop som jeg bukker mig ned for at løfte ham op er der en der taber noget metal på gulvet som giver genlyd og runger gennem baderummet..

HUndene løber allt hvad remmer og tøj kan holde og jeg spurter efter-- ud af baderummet..og møder en dame der tørrer sin hund.. Hun grier mig i armen og skriger "Du er NØGEN".. og ja :mrgreen: det var jeg...

Hun stikker mig sin hund og spæner efter Bobo..

Hele vejen ned gennem gangen råber hun "luk ikke døren op - luk ikke døren op"..og så er der en eller anden der åbner døren og hunden er ude! Hun aner ikke hvor han rendte hen elelr hvad vej..

I mellemtidden har jeg fået isabella ud af lokummet og hun overtager forfølgesen..

Og finder Bobo ovre ved campingvognen..

 

HAn blev badet, men hold kæft den historie gik lang tid i KSS

¨

 

Haha :klap::klap::klap:.

 

SUPER historie, det var da godt damen reddede dig :sjov:.

Link til indlæg
Del på andre sites

¨

 

Haha :klap::klap::klap:.

 

SUPER historie, det var da godt damen reddede dig :sjov:.

 

Egentlig ikke :???:

 

- synes historien ville have været noget mere interessant uden redning :fornaermet: måske ikke så børnevenlig, men mere interessant for ikke at sige pikant :slem::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Isabella fortæl om din hemmelige kærlighed til Herbert Heim :slem: og hvordan du prøver at score ham (ps. Isabella ved nok ikke han er til mandebalder)

Jamen han kunne bare lade være med at sige til mig at jeg skulle stå mellem trimmebordet og sekretærens bord.. Jeg kunne kun liiiiiige akkurat komme derind imellem .. Han står så og kigger Heartbeat igennem og da han når til bagenden så vil jeg gå op foran hunden, bare for at være sikker på ikke at stå i vejen og være sikker på at jeg er klar til at skulle gå en runde og sådan .. Men da jeg prøver at komme ud foran Heartbeat, snubler jeg over det ene bordben og hvis ikke det var for Herbert Heim så havde jeg ligget fladt på jorden så lang som jeg var.. Men han nåede lige at gribe mig inden jeg faldt, så der lå jeg i hans arme godt forvirret .. Og Heartbeat.. Ja, han gloede på mig som om det var en del af det hele.. Ja, der gik meget snak efterfølgende med at jeg gjorde det for at flirte. Godt klaret når Herbert Heim er til mænd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Vi savner da også alle gode timer og weekender hvor vi var til udstillinger.

 

Jeg glemmer ikke da jeg var kommet til at melde Emma til i hanhunde klassen.

Jeg havde krydset forkert af.

Vi kommer ind i ringen, og vi er 4 hanhunde.

Det er min tur først hos dommer.

Hun ser tænder, mærker i pelsen, også mærker hun efter sten. Pludselig ser dommeren underligt ud i hovedet og ubryder " Jammen den har jo ingen sten den her hund"

Nej siger jeg stolt, det er jo en tæve og hedder Emma.

Pludselig går det op for mig, Øh jeg stor jo sammen med de forkerte hunde.

 

Så dommeren må hen og flytte hende over i tæve klassen.

Det kostede lige en brøler kage til dem vi satte hos.

Hold da op hvor jeg harhørt for den mange gange.

 

Vi glædede os altid når vi skulle afsted. Først bruge aftenen før på at bade og børste. Så smørre mad, lave kaffe, bage kage, pakke bilen.

 

Det var tider dengang i DDH. Vi snakker stadig med folk fra dengang.

Peter tager stadig billeder af dem, når vi kommer og ser til udstillinger.

Jeg savner denne udstilling verden.

Men lige pt, har vi ingen udstillings hunde, da vi har valgt at køre i lydigheds konkurrencer og brugs arbejde.

Men vi håbede at kunne vende tilbage, men det bliver ikke før om nogle år, når vi har fundet vores drømme hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også en anden historie..Ikke sjov, men handler om venskab og hjælpsomhed :lun:

 

Første gang vi udstillede i Tyskland..Vi fattede ikke en pind..Synes folk rendte ind og ud og pludselig var alle på en eller anden måde i ringen..

Bedst eller værst :slem: som vi stod der og ikke vidste en skid, kom en stor havaneser opdrætter hen og sagde "Skal jeg hjælpe jer"..og det gjorde han..Og de har hjulpet os mange gange siden...

 

 

Men som MK skrev er det næsten altid turene derned og hjem man husker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han kunne bare lade være med at sige til mig at jeg skulle stå mellem trimmebordet og sekretærens bord.. Jeg kunne kun liiiiiige akkurat komme derind imellem .. Han står så og kigger Heartbeat igennem og da han når til bagenden så vil jeg gå op foran hunden, bare for at være sikker på ikke at stå i vejen og være sikker på at jeg er klar til at skulle gå en runde og sådan .. Men da jeg prøver at komme ud foran Heartbeat, snubler jeg over det ene bordben og hvis ikke det var for Herbert Heim så havde jeg ligget fladt på jorden så lang som jeg var.. Men han nåede lige at gribe mig inden jeg faldt, så der lå jeg i hans arme godt forvirret .. Og Heartbeat.. Ja, han gloede på mig som om det var en del af det hele.. Ja, der gik meget snak efterfølgende med at jeg gjorde det for at flirte. Godt klaret når Herbert Heim er til mænd :mrgreen:

Ham har du nu også en svaghed for.. Faldt du ikke over en bardun engang da han skulle dømme dig :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker den her tråd! :klap:

 

Uuuuh, første gang jeg var afsted med Møffe... Udover jeg græmmes, når jeg kigger på billederne fra dengang :oops: (dårligt sidende bluse, der kravlede op), så kan jeg tænkte tilbage på den med varme, smil og grin :lun:

 

Møffe var nemlig mr. Umulius! Det var varmt, man var en lille bette hvalp og meget træt... Så det der med at komme i ringen?! Det kunne mor da bare selv!:fornaermet:

 

Det lykkedes os at kæmpe os... Igennem :mrgreen: Bedre vil jeg ikke beskrive det som :mrgreen: Kræet nægtede at stå - hvorfor skulle man dog det, når man kunne sidde ned? Og løbe?! Nooooo.... I protest lykkedes det ham at rive sig løs af halsbåndet ikke mindre end to gange (og det var ikke fordi jeg trak i ham, det var ham, der trak væk :mrgreen: ).

 

Jaja, det er hårdt at være hvalp :lol:

 

Den anden gang, som tæller med i "bedst husket", må være til Køge-udstillingen sidste år :lol: Vi skulle i ringen og det gik da også fint - lige indtil Møffe opfattede hvilket junior, der var lige bag ved ham... Nemlig den berner-dreng, han er heeeelt ekset med! :lol: Nuuuj, og jeg havde mistet min kraftige udstillingsline, så han var i sådan en tynd, tynd udstillingsline... Nuuuj! Og han rev og flåede for at komme over til den her hund, midt imens vi stod i ringen! :shock: Jeg endte med at tage fat i nakkeskinnet på ham og ned om brystet og fixere ham sådan og min opdrætter og en anden opdrætter fandt heldigvis en anden udstillingsline frem til os, som sad bedre fast! :lol: Jeg fik vendt Møffe om og distraheret ham med nogle godbidder, så han glemte berneren bag ham, men uheldet var da ikke slut endnu... Trods rigtig fint hver, formåede jeg at snuble og falde så lang jeg var, da vi skulle løbe frem og tilbage :mrgreen:

 

Derudover, så har Møffe formået at forsøge at lave hvalpe på sin egen søster (som ikke var i løbetid), lige ved ringsiden, til skue for alle andre udstillere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker den her tråd! :klap:

 

Uuuuh, første gang jeg var afsted med Møffe... Udover jeg græmmes, når jeg kigger på billederne fra dengang :oops: (dårligt sidende bluse, der kravlede op), så kan jeg tænkte tilbage på den med varme, smil og grin :lun:

 

Møffe var nemlig mr. Umulius! Det var varmt, man var en lille bette hvalp og meget træt... Så det der med at komme i ringen?! Det kunne mor da bare selv!:fornaermet:

 

Det lykkedes os at kæmpe os... Igennem :mrgreen: Bedre vil jeg ikke beskrive det som :mrgreen: Kræet nægtede at stå - hvorfor skulle man dog det, når man kunne sidde ned? Og løbe?! Nooooo.... I protest lykkedes det ham at rive sig løs af halsbåndet ikke mindre end to gange (og det var ikke fordi jeg trak i ham, det var ham, der trak væk :mrgreen: ).

 

Jaja, det er hårdt at være hvalp :lol:

 

Den anden gang, som tæller med i "bedst husket", må være til Køge-udstillingen sidste år :lol: Vi skulle i ringen og det gik da også fint - lige indtil Møffe opfattede hvilket junior, der var lige bag ved ham... Nemlig den berner-dreng, han er heeeelt ekset med! :lol: Nuuuj, og jeg havde mistet min kraftige udstillingsline, så han var i sådan en tynd, tynd udstillingsline... Nuuuj! Og han rev og flåede for at komme over til den her hund, midt imens vi stod i ringen! :shock: Jeg endte med at tage fat i nakkeskinnet på ham og ned om brystet og fixere ham sådan og min opdrætter og en anden opdrætter fandt heldigvis en anden udstillingsline frem til os, som sad bedre fast! :lol: Jeg fik vendt Møffe om og distraheret ham med nogle godbidder, så han glemte berneren bag ham, men uheldet var da ikke slut endnu... Trods rigtig fint hver, formåede jeg at snuble og falde så lang jeg var, da vi skulle løbe frem og tilbage :mrgreen:

 

Derudover, så har Møffe formået at forsøge at lave hvalpe på sin egen søster (som ikke var i løbetid), lige ved ringsiden, til skue for alle andre udstillere :lol:

Det er sjovt at man synes tingene er vildt pinlige mens man er i det, men bagefter bliver de heldigvis så man kan grine af dem..

 

Vi lånte jo på et tidspunkt en Cocker spaniel..HAn var så kær, men dum som et brædt..

HAn skull udstilles i Hedensted.. Selvfølglig endte det med at han og løverne skulle ind samtidige. Så jeg var nødt il at gå i ringen med ham..

Al gik fint mens jeg stod og ventede med ham.Og kun en anden hund i ringen samtidig - selvfølgelig bag mig.. Vi begynder at løbe og pludselig (i løb) skider hunden den værste gang tyndskid lige ud på gulvtæppet. Fordelt over flere meter.. Den anden løber udenom og snerrer "du er død hvis min hund også får parvo virus" :megaked: Jeg var så flov og ked af det :megaked: Og ingen køkkenrulle til at tørre op med..Men en elelr anden kom med en rulle og sagde "løb videre, så ordner jeg det" Aner ikke hvem hun var, men hvis hun læser det Så skal hun have tusind tak for hjælpen :lun:

Derefter blev Eskil og jeg enige om at jeg aldrig igen udstillede ham :mrgreen: Det holdt vi :klap:Isabella hang på ham:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at man synes tingene er vildt pinlige mens man er i det, men bagefter bliver de heldigvis så man kan grine af dem..

 

Vi lånte jo på et tidspunkt en Cocker spaniel..HAn var så kær, men dum som et brædt..

HAn skull udstilles i Hedensted.. Selvfølglig endte det med at han og løverne skulle ind samtidige. Så jeg var nødt il at gå i ringen med ham..

Al gik fint mens jeg stod og ventede med ham.Og kun en anden hund i ringen samtidig - selvfølgelig bag mig.. Vi begynder at løbe og pludselig (i løb) skider hunden den værste gang tyndskid lige ud på gulvtæppet. Fordelt over flere meter.. Den anden løber udenom og snerrer "du er død hvis min hund også får parvo virus" :megaked: Jeg var så flov og ked af det :megaked: Og ingen køkkenrulle til at tørre op med..Men en elelr anden kom med en rulle og sagde "løb videre, så ordner jeg det" Aner ikke hvem hun var, men hvis hun læser det Så skal hun have tusind tak for hjælpen :lun:

Derefter blev Eskil og jeg enige om at jeg aldrig igen udstillede ham :mrgreen: Det holdt vi :klap:Isabella hang på ham:slem:

 

Øv da for en oplevelse, med den anden udstilliger! Men dejligt, med hjælpsom person på sidelinjen :klap:

 

Apropos hjælpsom person, så var der godt nok også én, der reddede min r*v dengang til mit første skue (det der jeg beskrev i det anden indlæg). Møffe gad jo ikke arbejde for min fine, kogte kylling ( dumme hund, altså:fornaermet: ), og én eller anden venlig sjæl sprang til med en frolic-godbid, med kommentaren "fremmedes godbidder er altid bedre" - hun havde så evig rart og jeg er så evigt taknemmelig for den godbid! Hvem hun var, aner jeg stadig ikke den dag i dag...

 

(men om jeg nogensinde kommer over min pinligheden over kravle-blusen ved jeg ikke, for billederne af den ligger desværre online :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at man synes tingene er vildt pinlige mens man er i det, men bagefter bliver de heldigvis så man kan grine af dem..

 

Vi lånte jo på et tidspunkt en Cocker spaniel..HAn var så kær, men dum som et brædt..

HAn skull udstilles i Hedensted.. Selvfølglig endte det med at han og løverne skulle ind samtidige. Så jeg var nødt il at gå i ringen med ham..

Al gik fint mens jeg stod og ventede med ham.Og kun en anden hund i ringen samtidig - selvfølgelig bag mig.. Vi begynder at løbe og pludselig (i løb) skider hunden den værste gang tyndskid lige ud på gulvtæppet. Fordelt over flere meter.. Den anden løber udenom og snerrer "du er død hvis min hund også får parvo virus" :megaked: Jeg var så flov og ked af det :megaked: Og ingen køkkenrulle til at tørre op med..Men en elelr anden kom med en rulle og sagde "løb videre, så ordner jeg det" Aner ikke hvem hun var, men hvis hun læser det Så skal hun have tusind tak for hjælpen :lun:

Derefter blev Eskil og jeg enige om at jeg aldrig igen udstillede ham :mrgreen: Det holdt vi :klap:Isabella hang på ham:slem:

 

 

:lun:årh... Eske-bæske-flæskesteg :lun:

 

Han var fandme skøn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...