Hop til indhold

FORDOMME


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
Næh.. det var det sådan set ikke.

 

Det var DIG der bragte diverse lovgivning ind i billedet, uden at have styr på det.

 

Det er DIG der har bragt alskens andre ting ind i billedet i flere tråde efterhånden, uden at have styr på det...

 

Altså er der tale om en kendsgerning når jeg skriver at dét der har du så heller ikke styr på.

 

Eftersom det baserer sig på noget DU bragte på bane i DIN tråd, er det næppe urelevant i tråden.

 

 

 

Min slutpointe fra tidligere har jeg allerede krydset af på min liste, men man kunne jo håbe du alligevel ville begynde at forholde dig til nogle af de ting der er skrevet i tidligere indlæg, istedet for at fortsætte din envejsdebat.....

Selvom jeg er rimelig overbevist om at man nok kommer til at håbe forgæves.

 

 

Du snakker om mig som 'Hun der heller ikke kender til tysk lovgivning.' Med den formulering hentyder du til at der er flere ting jeg, personligt, ikke ved.

 

Dvs. du henvender din kritik til personen og ikke til holdningen.

 

Mere personligt og negativt kan det vist ikke blive og uden relevans til emnet jeg beskriver;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 630
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Det var vist endnu en dybt personlig tilsvinelse;-). Igen hold dig venligst til emnet.

 

Det er ikke hvad jeg forstår med en dyb personlig tilsvinelse.

 

Når du igen og igen vælger at smide med argumenter der ikke holder til nærmere eftersyn eller du glemmer hvilke lande de egentligt oprinder fra så bliver dine argumenter noget udvandede.

Så er det vældigt svært at holde os til emnet.

Du behøver ikke bruge alverdens argumenter for at overbevise os om din holdninger. Din holdning er din og du kan vælge at holde fast i den eller ændre den hvis du bliver mødt med argumenter der kan tilbage vise de oplysninger du har fået.

 

Men hensyn til at holde sig til emnet så skriver du igen og igen at vi andre skal holde os til emnerne, og i samme sætning bringer du ting ind som argument som alet ikke har med emnet at gøre.

Tænk over det. Det kan godt være du ikke er enig, men jeg fortæller blot hvordan jeg oplever dig og din debat stil.

 

Bemærk venligst at jeg ikke ønsker at nedgøre dig og jeg ikke prøver at svine dig til .Jeg prøver blor at fortælle dig hvordan det ser ud fra min side af debatten.

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det er ikke hvad jeg forstår med en dyb personlig tilsvinelse.

 

Når du igen og igen vælger at smide med argumenter der ikke holder til nærmere eftersyn eller du glemmer hvilke lande de egentligt oprinder fra så bliver dine argumenter noget udvandede.

Så er det vældigt svært at holde os til emnet.

Du behøver ikke bruge alverdens argumenter for at overbevise os om din holdninger. Din holdning er din og du kan vælge at holde fast i den eller ændre den hvis du bliver mødt med argumenter der kan tilbage vise de oplysninger du har fået.

 

Men hensyn til at holde sig til emnet så skriver du igen og igen at vi andre skal holde os til emnerne, og i samme sætning bringer du ting ind som argument som alet ikke har med emnet at gøre.

Tænk over det. Det kan godt være du ikke er enig, men jeg fortæller blot hvordan jeg oplever dig og din debat stil.

 

Bemærk venligst at jeg ikke ønsker at nedgøre dig og jeg ikke prøver at svine dig til .Jeg prøver blor at fortælle dig hvordan det ser ud fra min side af debatten.

:-D

 

Netop, kan man have sin holdning uden at blive personlig, og det er vist det jeg hele tiden, forgaeves, har sagt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke hvad jeg forstår med en dyb personlig tilsvinelse.

 

Når du igen og igen vælger at smide med argumenter der ikke holder til nærmere eftersyn eller du glemmer hvilke lande de egentligt oprinder fra så bliver dine argumenter noget udvandede.

Så er det vældigt svært at holde os til emnet.

Du behøver ikke bruge alverdens argumenter for at overbevise os om din holdninger. Din holdning er din og du kan vælge at holde fast i den eller ændre den hvis du bliver mødt med argumenter der kan tilbage vise de oplysninger du har fået.

 

Men hensyn til at holde sig til emnet så skriver du igen og igen at vi andre skal holde os til emnerne, og i samme sætning bringer du ting ind som argument som alet ikke har med emnet at gøre.

Tænk over det. Det kan godt være du ikke er enig, men jeg fortæller blot hvordan jeg oplever dig og din debat stil.

 

Bemærk venligst at jeg ikke ønsker at nedgøre dig og jeg ikke prøver at svine dig til .Jeg prøver blor at fortælle dig hvordan det ser ud fra min side af debatten.

:-D

 

Netop, kan man have sin holdning uden at blive personlig, og det er vist det jeg hele tiden, forgaeves, har sagt:blink:

 

Ææææhhhh.... Her har Priceman skrevet et helt indlæg som KUN handler om din debatstil - men det er ikke personligt...??? :shock: Eller hvordan skal det forstås???

Link til indlæg
Del på andre sites

Med den formulering hentyder du til at der er flere ting jeg, personligt, ikke ved.

Jeg hentyder ikke til.... jeg siger det skam ganske direkte

 

 

 

Dvs. du henvender din kritik til personen og ikke til holdningen.
Øhmmm... ja... Og så.... :vedikke:

Når du kommer med argumenter baseret på lovgivning i andre lande, hvor du så iøvrigt ikke har styr på selvsamme lovgivning, så er det vel kun på sin plads at fortælle dig at det ikke er rigtigt det du siger.

 

Iøvrigt forstår jeg ikke hvordan du kan skrive om loven i andre lande, og så sidenhen kalde det en holdning du har? Lov er lov... længere er den egentlig ikke.

 

 

Mere personligt og negativt kan det vist ikke blive og uden relevans til emnet jeg beskriver;-)
Åh jo.. Dét kan det.

 

Og hvorvidt det er uden relevans eller ej kan jeg ikke se relevansen i, eftersom det var dig selv der bragte det på banen i første omgang. Eller er det, som før skrevet et tilfælde af at DU må... Vi andre må ikke.....fordi det kunne få din envejskommunikation til at falde til jorden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ææææhhhh.... Her har Priceman skrevet et helt indlæg som KUN handler om din debatstil - men det er ikke personligt...??? :shock: Eller hvordan skal det forstås???

 

Det hedder anerkendende kommunikation. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ææææhhhh.... Her har Priceman skrevet et helt indlæg som KUN handler om din debatstil - men det er ikke personligt...??? :shock: Eller hvordan skal det forstås???

 

 

Jeg skriver, hvis man debattere en holdning og ikke personen, saa er det ikke personlig tilsvinelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Prøv lige at læse sådan rigtig grundigt, hvad det er Priceman skriver til dig - ser ikke ud som om du har forstået indlægget.

 

Jeg har forstaaet og laest hvad pricemann fint skriver om sin holdning til mine argumenter og sin forstaaelse af min debat stil.

 

Jeg er bare ikke enig. Og synes mine argumenter er virkelig standfaerdige.Pricemann mener noget andet - FRED VAERE MED DET:hjerte:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller nogen af alle de andre indlæg der grundlæggende indeholder det samme, for den sags skyld....

 

Det er bare en holdning!!! Så... Så er alt iorden igen........

 

 

 

 

 

:blink: ja, ja - men anerkendende debat :5up: (kunne være det blev forstået bedre :engel:)

 

Men jeg tror bare jeg har den holdning at jeg intet fatter på den ene side af denne debat :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Eller nogen af alle de andre indlæg der grundlæggende indeholder det samme, for den sags skyld....

 

Det er bare en holdning!!! Så... Så er alt iorden igen........

 

 

 

 

 

Ikke naar man drager en konklusion om hvad personen ved og ikke ved og det gjorde du, ved bl.a at kommentere MIG i 3 person, som HUN.

 

Se det er personligt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bare ikke enig. Og synes mine argumenter er virkelig standfaerdige.

 

joehh... ehmmm... jahhh.... njeee.....

 

 

altså lige bortset fra den tyske lovgivning...som så var anderledes end du mente........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nåh ja... og så lige den engelske lovgivning....som så ikke var fra england.....

 

 

 

og så var der vist også liiiige dét at du overhovedet ikke vil forholde dig til andet end hvad der kommer fra dig selv, eller hvad der nu lige så'n nogenlunde... på en mørk aften... på afstand.... måske kunne svare til dét du selv skriver...

 

Og dét er bare en slat fra dén her tråd..... jojo. Fordommene lever dælme godt hér efterhånden... Faktisk er én fordom blevet så velnæret at den dårligt nok kan rejse sig og gå væk igen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke naar man drager en konklusion om hvad personen ved og ikke ved og det gjorde du, ved bl.a at kommentere MIG i 3 person, som HUN.

 

Se det er personligt;-)

 

Det er ikke op til dig (eller andre) at konkludere hvor meget en anden person ved!. Jeg rettede mig selv, i fejlen af et land og en enkelt lovgivning paa et omrade - det er altsaa ikke lig med hele den tyskelovgiving og det aendre heller ikke min pointe i det omtalte, og nej, jeg kender personligt ikke specielt indgaeende til tysk lovgiving, men det er slet ikke op til dig at beskrive MIG, som person, og hvor meget jeg ved og ikke ved.

 

 

Jamen.... du vidste det jo ikke........ Du tog fejl... du havde ikke ret....

 

 

Om du så ikke ved det, tager fejl, ikke har ret med navns nævnelse, eller nævnt som 3. person er da fløjtende...... fordi.....

 

 

Du vidste det ikke, du tog fejl, du havde ikke ret.

 

 

Det er ikke personligt... Det er nu engang en kendsgerning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forstaaet og laest hvad pricemann fint skriver om sin holdning til mine argumenter og sin forstaaelse af min debat stil.

 

Jeg er bare ikke enig. Og synes mine argumenter er virkelig standfaerdige.Pricemann mener noget andet - FRED VAERE MED DET:hjerte:;-)

 

Hvis du ikke er enig med Priceman... Hvordan i al verden kan du så svare ham sådan her:

 

Netop, kan man have sin holdning uden at blive personlig, og det er vist det jeg hele tiden, forgaeves, har sagt:blink:

 

????????????? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
joehh... ehmmm... jahhh.... njeee.....

 

 

altså lige bortset fra den tyske lovgivning...som så var anderledes end du mente........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nåh ja... og så lige den engelske lovgivning....som så ikke var fra england.....

 

 

 

og så var der vist også liiiige dét at du overhovedet ikke vil forholde dig til andet end hvad der kommer fra dig selv, eller hvad der nu lige så'n nogenlunde... på en mørk aften... på afstand.... måske kunne svare til dét du selv skriver...

 

Og dét er bare dén her tråd..... jojo. Fordommene lever dælme godt hér efterhånden... Faktisk er én fordom blevet så velnæret at den dårligt nok kan rejse sig og gå væk igen.....

 

 

Det er ikke op til dig (eller andre) at konkludere hvor meget en anden person ved!. Jeg rettede mig selv, i fejlen af et land og en enkelt lovgivning paa et omrade - det er altsaa ikke lig med hele den tyskelovgiving og det aendre heller ikke min pointe i det omtalte, og nej, jeg kender personligt ikke specielt indgaeende til tysk lovgiving, men det er slet ikke op til dig at beskrive MIG, som person, og hvor meget jeg ved og ikke ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvis du ikke er enig med Priceman... Hvordan i al verden kan du så svare ham sådan her:

 

 

 

????????????? :vedikke:

 

Jeg er ikke enig i hans iagtagelse af mig, men jeg er enig i, at respektere ham for sin holdning som han beskriver der. Saa har jeg penslet det ud saa godt som jeg kan;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Afganskmynde - Når 99% af dine indlæg i de sidste to tråde du har oprettet, går ud på at forklare folk hvad du mener og overbevise dem om at du har ret, og du stadig ingen svar får fra folk som forstår dig eller dine meninger, kommer du så aldrig til at tænke over om det måske kunne være dig som er galt på den? :vedikke:

 

God nat :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Afganskmynde - Når 99% af dine indlæg i de sidste to tråde du har oprettet, går ud på at forklare folk hvad du mener og overbevise dem om at du har ret, og du stadig ingen svar får fra folk som forstår dig eller dine meninger, kommer du så aldrig til at tænke over om det måske kunne være dig som er galt på den? :vedikke:

 

God nat :vinken:

 

ca. 5 personer og altid de samme. nej:hjerte:

 

Og lad mig lige minde dig om, alle de andre brugere som har givet deres meninger, som mindede meget om mine i denne debat.:5up:

 

God nat

Link til indlæg
Del på andre sites

ca. 5 personer og altid de samme. nej:hjerte:

 

Og lad mig lige minde dig om, alle de andre brugere som har givet deres meninger, som mindede meget om mine i denne debat.:5up:

 

God nat

 

Tror altså der er et godt stykke over de 5 - men lad det nu bare ligge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg står af... Enten læser du ikke indlæggene, eller også forstår du dem ikke...

 

 

Ja, det er muligt, eller ogsaa forstaar i ikke mig.;-)

 

Maa indromme jeg taenker og formulerer mig sommetider lidt avanceret og abstrakt og saa kan det muligvis vaere svaert at opfange.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hvis du ikke er enig med Priceman... Hvordan i al verden kan du så svare ham sådan her:

????????????? :vedikke:

 

Anerkendende komunikation:

 

- Lyt / læs aktivt. Læs hellere en gang ekstra end en gang for lidt.

- Vær nysgerrig

- Stil flere spørgsmål end du giver svar

- Vær åben

- Spørg ind til det du gerne vil vide mere om

- Giv hele meddelelser og ikke halve mangelfulde beskedder

- Spørg mere hvordan og hvad og mindre eller slet ikke hvorfor

- Vær udholdende og spørg hellere en ekstra gang

- Lad være med at antage og tro noget - spørg helt ind så du forstår

- Husk - "modparten" fremfører også sin " sandhed "

- Skriv hvad du selv mener , istedet for hvad du tror modparten mener

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...