Hop til indhold

Orijen


Gæst SikkeEtHundeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg er på udkig efter et andet foder til drengene og har nu hørt flere steder fra at Orijen skulle være supergodt foder.

Jeg ved det er en smagssag :-)

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Jer der fodre med det - Èr det godt eller er det opreklameret?

 

Ligeledes vil jeg gerne høre fra Jer som er gået fra Orijen - Hvorfor?

 

Jeg så helst mine drenge blev BARF'et men vi har bare ikke pladsen til en ekstra stor fryser.

Vi har et stort fryseskab og der er ikke også plads til kød til hundene - Desværre.

 

Skal jeg være opmærksom på noget fordi der er 80% kød i Orijen - Jeg tænker i starten med foderskift eller skal det bare være som altid når man skifter foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Afganskmynde

Det er GODT! Jeg eeeelsker det stads! Haarde, smaa poller, flot pels, god appetit. De fleste hunde elsker det.

 

det har hojt protein niveau saa hvis du har stor race og den er hvalp kan den vokse for hurtigt pga det hoje protein.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Tror mine drenge elsker al mad hehe Spørgsmålet var mere om det var godt for dem.

 

Jeg har en Labber og en Cocker og de vokser ikke mere.

 

Tak for dit svar :)

 

Jeg har en MEGET kraesen afghans mynde han Tio, saa appetit er livsnodvendigt her, men har ogsaa en cocker (og ja, de aeder ALT) og vi provede 7-9 forskellige premium torfoder maerker - Orijen er det eneste torfoder han gider at aede, og uden han faar en masse gas og problemer med diarre.

 

Saa der maa vaere en god grund til at Orijen, er det eneste fodermaerke med SAA mange priser Champion Petfoods | Awards

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vild med Orijen!! Og Mio fungerede så godt på det - nu har han dog besluttet sig for at det ikke smager herren, og jeg kan desværre ikke få nogen af varianterne i ham længere! :???:

 

Hvis du gerne vil barfe men mangler plads, så har de fået et nyt foder hjem hos rigtig hundemad, der skulle være så tæt på som muligt:

http://rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=112563

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en MEGET kraesen afghans mynde han Tio, saa appetit er livsnodvendigt her, men har ogsaa en cocker (og ja, de aeder ALT) og vi provede 7-9 forskellige premium torfoder maerker - Orijen er det eneste torfoder han gider at aede, og uden han faar en masse gas og problemer med diarre.

 

Saa der maa vaere en god grund til at Orijen, er det eneste fodermaerke med SAA mange priser Champion Petfoods | Awards

 

Undskyld, jeg lige bryder ind i tråden. Jeg synes også umiddelbart orijen virker som et godt foder, men Smilla kan bare slet ikke lide det (kræsenpind). Smed 10 kg ud af orijen adult blå pose. :stupid: Er det også den du anbefaler (som dine hunde elsker) eller er det en anden? For jeg ville stadig gerne overpå det foder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Undskyld, jeg lige bryder ind i tråden. Jeg synes også umiddelbart orijen virker som et godt foder, men Smilla kan bare slet ikke lide det (kræsenpind). Smed 10 kg ud af orijen adult blå pose. :stupid: Er det også den du anbefaler (som dine hunde elsker) eller er det en anden? For jeg ville stadig gerne overpå det foder...

 

 

Jeg tror paa smag og behag ogsaa gaar hand i hand med hunde. Ingen er ens med det.

 

Jeg bruger den lilla - dvs stor race hvalpfoder og den med fisk og den nye rode Orijen baseret paa okse og rodt kod. Der er jo mange varianter, men det er dyrt foder, saa hvis din hund ikke gider at spise det, er der vel garanti paa posen og du kan returnerer foderet selv i aaben tilstand og prove en ny variant, eller prove noget andet saa som raadt.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror paa smag og behag ogsaa gaar hand i hand med hunde. Ingen er ens med det.

 

Jeg bruger den lilla - dvs stor race hvalpfoder og den med fisk og den nye rode Orijen baseret paa okse og rodt kod. Der er jo mange varianter, men det er dyrt foder, saa hvis din hund ikke gider at spise det, er der vel garanti paa posen og du kan returnerer foderet selv i aaben tilstand og prove en ny variant, eller prove noget andet saa som raadt.:hjerte:

 

Ok, må prøve mig lidt frem så. Plejer at købe foder på zooplus og der er ikke smagsgaranti, så må prøve maxizoo f.eks. Det kan også være det findes i mindre poser. Hvad med acana - er det godt?

 

Ville gerne fodre med råt, men fryseren er ikke stor (det kan dog løses). men Smilla gider heller ikke spise råt marvben, så tror måske heller ikke hun er til det. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet

Har haft prøvet den røde variant til Marley og den var han ikke imponeret over:badr: har så prøvet bla flere varianter af Wolfsblu T og det er det samme.Lige nu prøver vi Orijen adult ny formular 80-20 og han siger igen :badr: så han er svær at stille tilpas den unge mand :damn:Ville ønske jeg kunne finde et godt foder til ham som han ville spise med glæde :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

min svigerinde fodrer Platinum og er meget tilfreds. Kan desværre ikke linke i nu, men det findes hos meldgaard-hundepension.dk...

Ved ikke, hvad det koster i Danmark, men kan ellers f.eks. bestilles i Tyskland ved petshop.de

Platinum er lidt fugtigere. Det er jo noget, nogle hunde godt kan lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Tusind tak for Jeres svar.

 

Jeg har fundet ud af min tidligere træner sælger foder fra Rigtighundemad :)

 

Jeg har nu efterspurgt prisen på k9 natural for den kan jeg ikke finde og det ser bare ud som en supergod idé til os der ikke har en plads til en ekstra fryser:5up:

 

Der er så vidt jeg har forstået 5% mere kød i K9 natural end i Orijen?

Er Orijen ikke også råt kød?

 

Ved ikke om jeg har misforstået noget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Hej,

 

min svigerinde fodrer Platinum og er meget tilfreds. Kan desværre ikke linke i nu, men det findes hos meldgaard-hundepension.dk...

Ved ikke, hvad det koster i Danmark, men kan ellers f.eks. bestilles i Tyskland ved petshop.de

Platinum er lidt fugtigere. Det er jo noget, nogle hunde godt kan lide.

 

 

Har været inde og kigge nærmere på det foder :slem: og det virker til at være et godt foder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for Jeres svar.

 

Jeg har fundet ud af min tidligere træner sælger foder fra Rigtighundemad :)

 

Jeg har nu efterspurgt prisen på k9 natural for den kan jeg ikke finde og det ser bare ud som en supergod idé til os der ikke har en plads til en ekstra fryser:5up:

 

Der er så vidt jeg har forstået 5% mere kød i K9 natural end i Orijen?

Er Orijen ikke også råt kød?

 

Ved ikke om jeg har misforstået noget :genert:

 

Jeg fik oplyst en pris på ca 20-30kr/dag for en hund på 27kg, så det er jo lidt pebret, men hvis man tænker på hvor meget man selv spiser for på en dag, så har man da lidt at argumentere for.. :engel:

 

Orijen er ikke råt kød mener jeg, men bare friske råvarer (tilberedt).. Eneste problem jeg kunne se med K9 er at det skal blandes op med vand og derfor ikke "knaser" (renser tænder), men hende jeg snakkede med nævnte muligheden for at give et tandrensende ben en gang i ugen.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, må prøve mig lidt frem så. Plejer at købe foder på zooplus og der er ikke smagsgaranti, så må prøve maxizoo f.eks. Det kan også være det findes i mindre poser. Hvad med acana - er det godt?

 

Ville gerne fodre med råt, men fryseren er ikke stor (det kan dog løses). men Smilla gider heller ikke spise råt marvben, så tror måske heller ikke hun er til det. :vedikke:

 

Som Afganskmynde nævner, så er det nok meget forskelligt med smagen hos hunde, jeg kan dog sige at Mio ikke var overbevist da jeg forsøgte Acana - Han kiggede på mig og sådan nærmest spurgte om jeg troede han var dum eller hvad.. :roll: Selvom Acana har andre ingrediensforhold end Orijen synes han åbenbart det er "ens" og vil derfor heller ikke spise Acana :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Jeg fik oplyst en pris på ca 20-30kr/dag for en hund på 27kg, så det er jo lidt pebret, men hvis man tænker på hvor meget man selv spiser for på en dag, så har man da lidt at argumentere for.. :engel:

 

Orijen er ikke råt kød mener jeg, men bare friske råvarer (tilberedt).. Eneste problem jeg kunne se med K9 er at det skal blandes op med vand og derfor ikke "knaser" (renser tænder), men hende jeg snakkede med nævnte muligheden for at give et tandrensende ben en gang i ugen.. :5up:

K9 SKAL ikke blandes op siger de i en video.

 

Tandrensende ben kan være? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orijen er godt, ingen tvivl om det - min kræsenpind af en gammel dame vil til sidst kun spise hvalpefoderet. Men hvis ikke Orijen fungere, er jeg personlig meget glad for Acana kornfrit som har lidt mindre protein i end Orijen. Der er også Ziwi Peak, Applaws og Petcurean, Wolfsblut, Markus-Mühle og Canis Natural.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Det glemte jeg at fortælle.

 

Jeg var hos dyrlægen fordi jeg skulle købe seler til hundene og de forhandler Hunter som jeg er meget glad for.

Nåmen jeg spurgte til korn i foder og da det var sidst på dagen og jeg spurgte til korn i foder og de sagde at det er pga hundens blodsukker - Det blev holdt mere stabilt pga kornet.

 

Det har jeg aldrig hørt før - Hvad siger I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Orijen er godt, ingen tvivl om det - min kræsenpind af en gammel dame vil til sidst kun spise hvalpefoderet. Men hvis ikke Orijen fungere, er jeg personlig meget glad for Acana kornfrit som har lidt mindre protein i end Orijen. Der er også Ziwi Peak, Applaws og Petcurean, Wolfsblut, Markus-Mühle og Canis Natural.

Jeg har kigget på Wolfsblut og Petcurean som alternativer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så længe siden at jeg skiftede over til Orijen. Min hund elskede det! Det er det eneste foder vi har prøvet hvor jeg kan få ham op på en fornuftig dagsration. MEN han kan ikke tåle det. Hans afføring var fin, men han kastede ret tit op. Ikke hver dag, men for tit og det startede da vi begyndte på Orijen. Jeg har efterfølgende googlet lidt og det virker til at nogle hunde kan have svært med så proteinrigt et foder :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Det er ikke så længe siden at jeg skiftede over til Orijen. Min hund elskede det! Det er det eneste foder vi har prøvet hvor jeg kan få ham op på en fornuftig dagsration. MEN han kan ikke tåle det. Hans afføring var fin, men han kastede ret tit op. Ikke hver dag, men for tit og det startede da vi begyndte på Orijen. Jeg har efterfølgende googlet lidt og det virker til at nogle hunde kan have svært med så proteinrigt et foder :genert:

Nårh lille vuf :(

 

Det vil jeg være OBS på hvis jeg ender med Orijen - Tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige skiftet fra Acana Grassland til Orijen fiskevarianten.. Hun fungerer super godt på begge mærker, har dog haft lidt tendens til hård mave på Acana og det er som om, at hun ikke får det på Orijen og hun kan bedre lide smagen.. Så både Acana og Orijen får i hvert fald gode anbefalinger herfra :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Tusind tak for Jeres svar.

 

Jeg har fundet ud af min tidligere træner sælger foder fra Rigtighundemad :)

 

Jeg har nu efterspurgt prisen på k9 natural for den kan jeg ikke finde og det ser bare ud som en supergod idé til os der ikke har en plads til en ekstra fryser:5up:

 

Der er så vidt jeg har forstået 5% mere kød i K9 natural end i Orijen?

Er Orijen ikke også råt kød?

 

Ved ikke om jeg har misforstået noget :genert:

 

Nej, Orijen er ikke raadt. Det indeholder bare en HOJ procent kvalitetskod og minimum fyldstoffer. Dertil er torfoderet tilsat levende bakterier efter varmebehandlingen af torfoderet, for at opnaa bare nogle af de vitaminer der gaar tabt, naar ethvert torfoder varmebehandles pga holdbarhed.

 

jeg fodrer raadt og torfoder orijen. ved godt nogle ikke bryder sig om at blande typerne. det fungerer for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det glemte jeg at fortælle.

 

Jeg var hos dyrlægen fordi jeg skulle købe seler til hundene og de forhandler Hunter som jeg er meget glad for.

Nåmen jeg spurgte til korn i foder og da det var sidst på dagen og jeg spurgte til korn i foder og de sagde at det er pga hundens blodsukker - Det blev holdt mere stabilt pga kornet.

 

Det har jeg aldrig hørt før - Hvad siger I?

 

 

jeps - det er i hvert fald hvorfor hunde med sukkersyge skal have korn i foderet da det indeholder fiber og er en langsom energikilde i.f.t. kød og fedt. Den skal bare ikke erstatte kød men supplere det og tilføje fiber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
jeps - det er i hvert fald hvorfor hunde med sukkersyge skal have korn i foderet da det indeholder fiber og er en langsom energikilde i.f.t. kød og fedt. Den skal bare ikke erstatte kød men supplere det og tilføje fiber.

Det lyder jo fint.

Hvordan kan det så være så mange er imod korn i foder?

 

Jeg har engang læst det er fordi de ikke kan "bruge" det til noget men det lyder forkert i forhold til dit indlæg.

Måske har det været i sammenhæng med at de billige mærker ofte bruger korn ISTEDETFOR kød? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
jeps - det er i hvert fald hvorfor hunde med sukkersyge skal have korn i foderet da det indeholder fiber og er en langsom energikilde i.f.t. kød og fedt. Den skal bare ikke erstatte kød men supplere det og tilføje fiber.

 

 

jeg har saa faaet at vide af en dyrlaege, at visse korntyper omdannes til sukker naar det fordojes af hunden. bl.a majs og kartofler, og det der ved kan forvaerre sukkerindholdet i blodet.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...