Gæst Fru Skrap Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Mit helbred er det sidste halve år blevet så dårligt at jeg ikke længere kan gå lange ture med min hund (labradorblanding på snart 4 år). Hun kommer stadig ud at gå, men det er næsten kun små ture og altid på jævn vej. Indtil nu har jeg haft mulighed for at hun kan løbe frit på et stort område et par gange om ugen, men det kan hun ikke længere om nogle uger. Jeg er meget i tvivl om hvad der skal til for at holde hende velstimuleret når hendes fysiske udfoldelser bliver mere begrænsede. Nogen forslag? Det skal lige siges at hun ikke har ændret adfærd selvom hun ikke får samme mængde motion som før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 16, 2011 Rapporter Share Besvaret April 16, 2011 Jeg kan anbefale bogen "Leg med din hund" af Christina Sondermann, der er masser af sjove øvelser og lege i, som man sagtens kan overkomme som menneske, uden den store fysiske udfoldelse... derudover tænker jeg at spor eller andet næsearbejde ville være en fin ide til at holde hende glad og tilfreds, selvom den fysiske motion ikke er overvældende... Og måske kunne du alliere dig med en anden hundeejer eller studerende i området som kunne tage hende med ud på en tur i ny og næ, så hun få lidt gode fysiske udfoldelser? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret April 16, 2011 Rapporter Share Besvaret April 16, 2011 Jeg ville få mig et eller andet køretøj, så du stadig kan komme med ud på de lange ture. Også for din skyld. :hjerte: Hvis du ikke kan cykle (evt på el-cykel) så kan man få el- knallert, el-løbehjul o.lign. Dem ser man indimellem i bybillede og de er altså ret smarte (og miljøvenlige!). Har selv en el-cykel, for jeg har nemlig også dårlige knæ. (Den kan faktisk køre uden man drejer rundt på pedalerne. Det er ikke er helt lovligt, men det er en fejl ved den... :blink: Og man kan godt køre i skoven på cykel jo..). Ellers må du have dig en hest. Kunne jeg godt selv tænke mig, men det går nok desværre ikke.. Det er nok heller ikke løsningen...:blink: Jeg vil også anbefale dig bogen Sjov på turen med din hund af Irene Liliequist. Der er en masse sjove ting du kan lave med din hund i park eller skov f.eks små spor, søgeopgaver, klatre/ balance øvelser osv. Så er det hunden, der er aktiv... Når vi er i skoven smider jeg f.eks tit et te-brev eller en lille bold ned af en skrænt mens Smilla sidder med ryggen til. Så skal hun både koncentrere sig om at snuse og balancere, når hun skal finde bolden og bringe den til mig. Og jeg kan bare sidde og kigge på. Sådan noget kunne jeg godt forestille mig din hund vil synes er sjovt. Og også noget med vand-pjaskeri i havet/ søer må lige være sagen for en labber. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Jeg vil også anbefale noget mental aktivering af hunden, i form af aktivering eller leg. Måske det er mulligt at finde en hundelufter som kan give den nogle gode lange ture . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Hvor bor du henne?? Hvis der er her i nærheden, kommer vi da gerne på besøg (eller henter jer) til lidt i haven eller tage hende med en tur i hundeskoven. Jeg har selv en golden/lab-tæve på snart 3, som kan med de fleste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fru Skrap Besvaret April 18, 2011 Rapporter Share Besvaret April 18, 2011 Tusind tak for svar. Jeg vil prøve at kigge på de bøger I nævner, og få gang i noget mere mental træning. Og så vil jeg lige kigge nærmere på en elektrisk cykel, for den mulighed havde jeg slet ikke tænkt på :5up: Dorte - tak for tilbuddet, men vi bor helt ovre i østjylland. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret April 18, 2011 Rapporter Share Besvaret April 18, 2011 Først, hatten af for dig, fordi du tænker på din hund (mange trækker bare på skuldrene og mener at så må hunden nøjes). Har du en have, for det åbner jo mange muligheder?. Måske kan du hyre en teenager til at gå lidt ture, eller sætte en annonce op hvor du tilbyder at bytte tjenester med en anden hundeejer i nærheden, der måske er længe på arbejde. De kan tage din hund med på ture, mod at du passer deres hund mens de er på job (hvis hundene harmonerer). ..... Og endelig, rigtig god bedring. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 18, 2011 Rapporter Share Besvaret April 18, 2011 Jeg kom til at tænke på denne her portal: Hundesitter.dk - find en gratis hundepasser. Opret gratis profil nu! Her er både folk med og uden hund, der leder efter legekammerater, pasningsmuligheder eller en hund at gå med; f.eks. hvis man ikke selv har tiden til at have hund, men gerne vil have en hund at gå tur med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts