Hop til indhold

Titler


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Hvad betyder det hvis der står DKCH. INTCH. foran en hunds navn?

 

Har læst mig frem til at DKCH betyder at hunden har fået 3 certifikater, fra tre forskellige dommere, men hvad er et certifikat?

 

Kan så forstå en en hund for at blive INTCH. må være DKCH. først?

Og så kan man søge om det eller hvad?

 

 

Hvis der ikke er nogen som gider at forklare det, ville jeg også blive glad for et link til et sted man kan læse om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk champion (DKCH) er 3 certer, men vist fra to forskellige dommere...

 

Certifikater er noget man vinder på udstillinger i bedste køn klasserne. Willa vandt sit første i Tønder. Der placeres 4 tæver eller hanner, og den højest placerede ikke-champion vinder så et certifikat.

 

Dem skal man så have tre af, og det sidste efter hunden er blevet 2 år.

 

For at bliver international champion skal man have caciber - dem får man på samme måde som certerne, afhængig af hvilket land man er i.

 

 

Krav til racer, der ifølge FCIs race-/gruppeinddeling IKKE er defineret som brugshunderacer:

Fire CACIBer i tre forskellige lande under tre forskellige dom*mere. Der skal mindst gå et år og en dag mellem det første og det sidste CACIB.

 

Krav til racer, der ifølge FCIs race-/gruppeinddeling ER defineret som brugshunderacer:

To CACIBer i to forskellige lande under to forskellige dom*mere.

Der skal mindst gå et år og en dag mellem det første og det sidste CACIB.

 

Og for beaglers vedkommende, så skal de have bestået en schweissprøve for at blive INTCH

Link til indlæg
Del på andre sites

DKCH er ihvertfald dansk champion - tror måske man skal have 3 certer for at blive champ?

 

INTCH er international champion...

 

Tror nok der er en tråd der hedder noget i stil med: "Udstilling for dummies" hvor nogle af de kloge udstillingsfolk har forklaret det hele sådan ca :mrgreen:

 

"Udstilling for dummies", ih det er lige den tråd jeg mangler (der skulle vel ikke være skrevet en bog med den titel, vel :mrgreen::lol:)!

 

 

Altså, jeg har læst mig til at man skal have tre cert, men hvad er et cert? Er det en første plads eller hvad?

 

Vil jo egentlig gerne prøve at udstille med min kommende hund, så tænker jeg lige så godt kan fordrive ventetiden med lidt forberedelse (og nu har jeg læst hvalpe bøger så jeg er ved at brække mig, så det er måske fint at læse lidt om udstilling nu:oops:)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk champion (DKCH) er 3 certer, men vist fra to forskellige dommere...

 

Certifikater er noget man vinder på udstillinger i bedste køn klasserne. Willa vandt sit første i Tønder. Der placeres 4 tæver eller hanner, og den højest placerede ikke-champion vinder så et certifikat.

 

Dem skal man så have tre af, og det sidste efter hunden er blevet 2 år.

 

For at bliver international champion skal man have caciber - dem får man på samme måde som certerne, afhængig af hvilket land man er i.

 

 

Krav til racer, der ifølge FCIs race-/gruppeinddeling IKKE er defineret som brugshunderacer:

Fire CACIBer i tre forskellige lande under tre forskellige dom*mere. Der skal mindst gå et år og en dag mellem det første og det sidste CACIB.

 

Krav til racer, der ifølge FCIs race-/gruppeinddeling ER defineret som brugshunderacer:

To CACIBer i to forskellige lande under to forskellige dom*mere.

Der skal mindst gå et år og en dag mellem det første og det sidste CACIB.

 

Og for beaglers vedkommende, så skal de have bestået en schweissprøve for at blive INTCH

 

Hvis du gider, kan du så forklare mig hvad et CACIB er?:oops:

 

Og hvordan er klasserne delt, er det efter race eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

"Udstilling for dummies", ih det er lige den tråd jeg mangler (der skulle vel ikke være skrevet en bog med den titel, vel :mrgreen::lol:)!

 

 

Altså, jeg har læst mig til at man skal have tre cert, men hvad er et cert? Er det en første plads eller hvad?

 

Vil jo egentlig gerne prøve at udstille med min kommende hund, så tænker jeg lige så godt kan fordrive ventetiden med lidt forberedelse (og nu har jeg læst hvalpe bøger så jeg er ved at brække mig, så det er måske fint at læse lidt om udstilling nu:oops:)...

 

 

denne bog hedder godt nok ikke udstilling for dummies :mrgreen: men er vist rigtig fin til at forklare det hele for en begynder har jeg ladet mig fortælle... den kan lånes på biblioteket

Link til indlæg
Del på andre sites

denne bog hedder godt nok ikke udstilling for dummies :mrgreen: men er vist rigtig fin til at forklare det hele for en begynder har jeg ladet mig fortælle... den kan lånes på biblioteket

 

Åh, den har jeg faktisk set på biblioteket, tusind tak:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

et cert gives i DK til den bedste ikke champion. Gælder både han og tæve

 

Et cacib er et internationalt cert og gives til bedste han og et til bedste tæve. Uanset om de i forvejen er internationale champions

 

for at blive int.ch skal du have 4 cacib i 3 forskellige lande. Du behøver ikke være dkch i forvejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...