Hop til indhold

Kosttilskud til hvalpe??


Audrey
 Share

Recommended Posts

I skal da ikke snydes for et tirsdagsindlæg fra undertegnede :mrgreen:

 

Skal jeg give min hvalp kosttilskud?

 

Hvis ja, hvilket anbefaler I så?

 

Hun er retrieverblanding (lab, flatcoat og formel 1) hvis det har nogen betydning..

 

Jeg tror nok jeg har bestemt mig for at starte med Olivers og se hvordan hun trives på det (er dog blevet lidt interesseret i Orijen også...)

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal da ikke snydes for et tirsdagsindlæg fra undertegnede :mrgreen:

 

Skal jeg give min hvalp kosttilskud?

 

Hvis ja, hvilket anbefaler I så?

 

Hun er retrieverblanding (lab, flatcoat og formel 1) hvis det har nogen betydning..

 

Jeg tror nok jeg har bestemt mig for at starte med Olivers og se hvordan hun trives på det (er dog blevet lidt interesseret i Orijen også...)

 

Hvis hvalpen får et godt kvalitets foder så mener jeg ikke man behøver tilsætte noget kost tilskud...

 

tillykke med hvapsen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Glæder mig helt vildt til at få hende hjem, men stresser lidt over alt det jeg skal have styr på :genert:

 

Jeg forstår dig meget godt. Jeg får vapper hjem om 11 dage og mit hoved kører på højtryk om jeg nu har det hele og har tænkt på det hele :vedikke:

 

Jeg vil heller ikke give ekstra kosttilskud, før jeg kan se hvad han evt. har brug for. Han er startet på Arion og det fortsætter vi nok med et stykke tid og så tager vi den derfra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bare smadderbange for at jeg ikke "ser" det hvis hun mangler noget...

 

Det er første gang jeg skal have ansvaret for en hund, det har ellers altid været min mor, som havde styr på tingene... :shock:

 

Kan være jeg flytter hjem igen efter en måned, MED vovse :slem:

 

Ellers kan du hive vovse med hjem til mor en gang i mellem - det er jeg ret sikker på at hun ikke vil have noget imod :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det har vi da allerede snakket om :blink:

 

Tror bare det bliver svært for deres hund. Vi er bedste venner nemlig og han er ret jaloux anlagt :rolleyes:

 

Heldigvis er han god som dagen er lang, så han reagerer bare ved at blive fornærmet og gå sin vej (praktisk når min niece på 1 år er på besøg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg eeeeeeeeeeeelsker den race!! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

 

Tillykke :klap:

 

Syntes selv at vi skulle have sådan en dengang vores cavalier king charles spaniel døde, men min mor sagde at vi IKKE skulle have en stor hund.

 

Og vupti! så havde hun adopteret en labradorblanding på 35 kg! :???:

 

Men han er bare den dejligste hund jeg nogensinde har mødt. Audrey har meget at leve op til...

 

 

... Men det er jeg sikker på hun nok skal gøre :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis foderet er ordentligt ville jeg ikke tænke på tilskud.

 

Det du skal være opmærksom på, er om din hund vokser for hurtigt. Med store racer er det meget vigtigt at de vokser stille og roligt. Så hvis du synes det går for stærkt kan du kigge på kalorieindhold og kalciumindhold i foderet og eventuelt overveje et andet. Kig på din hund løbende og se om den ser sund og glad ud, har klare øjne og ikke-fedtet pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis foderet er ordentligt ville jeg ikke tænke på tilskud.

 

Det du skal være opmærksom på, er om din hund vokser for hurtigt. Med store racer er det meget vigtigt at de vokser stille og roligt. Så hvis du synes det går for stærkt kan du kigge på kalorieindhold og kalciumindhold i foderet og eventuelt overveje et andet. Kig på din hund løbende og se om den ser sund og glad ud, har klare øjne og ikke-fedtet pels.

 

Jeg har godt læst om at der er risici ved at store racer vokser for hurtigt, blandt andet hofteproblemer. Olivers har et foder som hedder Large breed start. Det er beregnet til hunde, som kommer til at veje over 25 kg. Der har de lagt vægt på at hvalpen får en kontrolleret vækst. Jeg tror Audrey kommer til at veje over 25 kg (hendes mor vejer et par kg over) så det er nok den fodervariant hun skal have.

 

 

Tak for alle jeres råd :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Olivers i snart 11 år , og min snart 11 årige tæve har aldrig været syg, har født 4 gange og er stadig fit for fight.

Så hvis din hvalp er normal, så skulle den kunne trives på det.

Jeg tilsætter godt nok lidt extra , for at det skal varieres smagsmæssig. Idag f.eks lidt kogt sild.Ellers lidt af, hvad jeg har i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Olivers i snart 11 år , og min snart 11 årige tæve har aldrig været syg, har født 4 gange og er stadig fit for fight.

Så hvis din hvalp er normal, så skulle den kunne trives på det.

Jeg tilsætter godt nok lidt extra , for at det skal varieres smagsmæssig. Idag f.eks lidt kogt sild.Ellers lidt af, hvad jeg har i huset.

 

Det er dejligt at høre, at du har gode erfaringer med Olivers :-D

Det er også helt klart mit indtryk, at det er et ordentligt foder uden tilsætningsstoffer og affald. Så håber jeg bare at Audrey kan trives på det. Hun får nu royal canin og hills, mener jeg det var, men ud fra hvad jeg har læst på nettet samt herinde, er det ikke af bedste kvalitet :confused:

Hun kommer nok også til at få lidt af min mad blandet i, jeg gider da heller ikke spise det samme hver eneste dag... :rolleyes:

Det er jo en ren jungle at finde det rigtige foder, men på den anden side er der jo til enhver hunds smag. Og ejerens også ikke mindst :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at hvis man bruger et lødigt foder som basis og så de får lidt andet, kogt kylling, fede fisk. noget fedtfattigt at tykke i osv, så vil de blive sunde.

Kalk i diverse udgaver, blandet op med fosforholdige ting var noget man brugte for 50 år siden og er noget temmeligt indviklet, for man forrrykker balansen, hvis man ikke er et kemimatematisk geni,mht at regne forholdet ud..

Mine hvalpe har da fået lidt ekstra oveni for at lære at spise lidt forskelligt, både fisk, diverse kød fra dyr , gode grønsager osv.

Har også brugt det til nu 14 plejehvalpe fra det græske og de trives bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frostie fik Vitalanimin som tilskud da hun var hvalp, og nu får hun det igen, på dyrlægens anbefaling, da hun går skadet. Og så får Iso også, da jeg alligevel har det hjemme. Det er kun mineraler, så det skader vel i hvert fald ikke, men jeg ved heller ikke om det gi'r noget... Kan ikke umiddelbart se forskel på Iso, før og efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...