Hop til indhold

Gøen


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Nu har min mormor givet mig en tirade uden lige om at jeg IKKE skal have en lowchen som hund nr 2 efter hund har været på besøg hos sin søster der selv har to stk. ("og det siger jeg dig Christina! Du skal ikke have en hund der så kommer til at dominere jason og ødelægge ham fuldstændig, for han er bare den skønneste hund og der er aldrig nogen problemer med ham!")

 

En af hendes store kvaler er gøen og jeg må indrømme at jeg heller ikke selv kan acceptere en hund i mit hjem der skal lade verden vide hver gang den hører en lyd :oops:

 

Så kort og godt: hvor meget/længe gør jeres lowchen? Har i gjort et stort arbejde for at lære den at være stille og acceptere lyde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har min mormor givet mig en tirade uden lige om at jeg IKKE skal have en lowchen som hund nr 2 efter hund har været på besøg hos sin søster der selv har to stk. ("og det siger jeg dig Christina! Du skal ikke have en hund der så kommer til at dominere jason og ødelægge ham fuldstændig, for han er bare den skønneste hund og der er aldrig nogen problemer med ham!")

 

En af hendes store kvaler er gøen og jeg må indrømme at jeg heller ikke selv kan acceptere en hund i mit hjem der skal lade verden vide hver gang den hører en lyd :oops:

 

Så kort og godt: hvor meget/længe gør jeres lowchen? Har i gjort et stort arbejde for at lære den at være stille og acceptere lyde?

 

Dexter er en pain in the ass(!) på det område og det er det største issue vi har med ham:roll:

Selv kennel-lowchen synes han er slem..

Til gengæld, så tror jeg at Boris aldrig ville have tendenser til at gø synderligt, hvis han ikke kendte Dexter. Ergo, så tror jeg at det er Dexter, der er skyld i, at Boris gør en gang imellem..

Derfor tror jeg, at det har lidt med linjerne at gøre.. Altså ift hvordan hundens sind er og dermed hvor meget hunden er på mærkerne hele tiden, som så kommer til at vise sig i gøen..

Dexter tror nemli, at der skal ske noget hele tiden, og at han hele tiden skal følge med i alting og give sit besyv med..:evil:

 

Derudover, så oplever jeg slet ikke nogle af mine hunde, som dominerende ift hinanden. Dexter er mere skarp af sind (han har bare sine egne meninger:rolleyes:), men det er overhovedet ikke gået ud over Boris ift at han er blevet kuet. Dette har de slet ikke vist anlæg for, nogle af dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.. Så er det tydeligt, at Dexter gør mest, når han ikke er blevet stimuleret så meget i løbet af dagen. Hvis han ikke får en god eftermiddagsgåtur, så er han rastløs og gøer om aftenen.

 

Så hans gø-tendenser hænger tæt sammen med aktivering.. Ergo; han ville være en forfærdelig have-hund:roll: (No wonder, at det er den aktive af mine to kræ, jeg går/vil gå til agility med:mrgreen:)

 

Dermed blev hans gøen også mindre slemt, da vi fik Boris..:engel: For når han er rastløs nu, så begynder han oftest ikke at gø, men han tager en legetur med Boris:-D

 

Boris kunne fint trives med bare at tulre rundt.. Jeg tror ikke, at han ville gø mere af den grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Dexter er en pain in the ass(!) på det område og det er det største issue vi har med ham:roll:

Selv kennel-lowchen synes han er slem..

Til gengæld, så tror jeg at Boris aldrig ville have tendenser til at gø synderligt, hvis han ikke kendte Dexter. Ergo, så tror jeg at det er Dexter, der er skyld i, at Boris gør en gang imellem..

Derfor tror jeg, at det har lidt med linjerne at gøre.. Altså ift hvordan hundens sind er og dermed hvor meget hunden er på mærkerne hele tiden, som så kommer til at vise sig i gøen..

Dexter tror nemli, at der skal ske noget hele tiden, og at han hele tiden skal følge med i alting og give sit besyv med..:evil:

 

Derudover, så oplever jeg slet ikke nogle af mine hunde, som dominerende ift hinanden. Dexter er mere skarp af sind (han har bare sine egne meninger:rolleyes:), men det er overhovedet ikke gået ud over Boris ift at han er blevet kuet. Dette har de slet ikke vist anlæg for, nogle af dem..

 

Så det er IKKE et godt tegn at begge galskaber kommer fra janni? :genert:

 

 

Må bare være ærlig over for mig selv (og en kommende hund) og sige at gøen ikke er noget jeg kan acceptere :oops::oops::oops: Det er lidt pinligt egentlig og ikke noget jeg siger noget til hvis andre hunde gør, men mine behøver så absolut ikke gøre det.

 

Jeg har kaldt på jason hvis han har vist opmærksomhed på noget er kunne gøes af - altså afbrudt adfærden før den rigtig kom igang - og rost for indkald.

Nu må jeg indrømme at hvis han laver et halvhjertet bjæf af et eller andet, så bliver jeg irriteret og giver straks "ah ah!" på adfærden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er IKKE et godt tegn at begge galskaber kommer fra janni? :genert:

 

 

Må bare være ærlig over for mig selv (og en kommende hund) og sige at gøen ikke er noget jeg kan acceptere :oops::oops::oops: Det er lidt pinligt egentlig og ikke noget jeg siger noget til hvis andre hunde gør, men mine behøver så absolut ikke gøre det.

 

Jeg har kaldt på jason hvis han har vist opmærksomhed på noget er kunne gøes af - altså afbrudt adfærden før den rigtig kom igang - og rost for indkald.

Nu må jeg indrømme at hvis han laver et halvhjertet bjæf af et eller andet, så bliver jeg irriteret og giver straks "ah ah!" på adfærden.

 

Hov hov.. Nævner da, at Boris slet ikke har problemer med det..:genert: Og han kommer jo også fra Janni..:-D Det er Dexter der godt kan lide, at høre sig selv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Btw.. Så er det tydeligt, at Dexter gør mest, når han ikke er blevet stimuleret så meget i løbet af dagen. Hvis han ikke får en god eftermiddagsgåtur, så er han rastløs og gøer om aftenen.

 

Så hans gø-tendenser hænger tæt sammen med aktivering.. Ergo; han ville være en forfærdelig have-hund:roll: (No wonder, at det er den aktive af mine to kræ, jeg går/vil gå til agility med:mrgreen:)

 

Dermed blev hans gøen også mindre slemt, da vi fik Boris..:engel: For når han er rastløs nu, så begynder han oftest ikke at gø, men han tager en legetur med Boris:-D

 

Boris kunne fint trives med bare at tulre rundt.. Jeg tror ikke, at han ville gø mere af den grund.

 

Det var også en af de ting mormor havde at sige: de var aaaalt for aktive, fuldstændig hyper, kunne ikke falde til ro, og forsøgte man at kontakte dem, ja så knurrede de selvom ejeren stod ved siden af. Derudover har begge hunde lavet kraftigt udfald mod jason (ikke på samme tid - de var ikke i nærheden af hinanden, men begge valgte at gå i det røde felt da de så ham) den ene dag vi var på et skue sammen.

 

Min tanke er at de er viiiiiildt understimulerede, så de andre ting hun sagde har jeg så ladet gå ind ad det ene øre og ud af det andet, men lige præcis kraftig/langvarig gøen er bare desværre en achilleshæl for mig så jeg må bare høre ad til det :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hov hov.. Nævner da, at Boris slet ikke har problemer med det..:genert: Og han kommer jo også fra Janni..:-D Det er Dexter der godt kan lide, at høre sig selv..

 

så indtil videre er én ud af fire til at få ørenlyd for :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også en af de ting mormor havde at sige: de var aaaalt for aktive, fuldstændig hyper, kunne ikke falde til ro, og forsøgte man at kontakte dem, ja så knurrede de selvom ejeren stod ved siden af. Derudover har begge hunde lavet kraftigt udfald mod jason (ikke på samme tid - de var ikke i nærheden af hinanden, men begge valgte at gå i det røde felt da de så ham) den ene dag vi var på et skue sammen.

 

Min tanke er at de er viiiiiildt understimulerede, så de andre ting har jeg så ladet gå ind ad det ene øre og ud af det andet, men lige præcis kraftig/langvarig gøen er bare desværre en achilleshæl for mig så jeg må bare høre ad til det :damn:

 

Dexter og Boris er som nat og dag.. Og det hænger nok en del sammen med de to forskellige linjer de kommer fra.. Boris er utroligt tolerant og fantastisk dygtig sammen med andre hunde. Han er venner med ALLE! Boris har ikke specielt behov for stimulering.. Hvis han bliver rastløs og ikke bliver stimuleret, er han utroligt opfindsom (på en god måde) og finder på sine egne lege.. Enten, at finde sjove ting at løbe rundt med og kaste med, eller lign. En dag tog han fat i den ene ende af flexlinen (der lå i kurven ved fordøren) og løb afsted med flexlinen, for at slippe den og så løøbe efter den igen, for at gøre det igen:lun: I formiddags faldt han over en dunk, han løb rundt med i munden, fordi han selv trådte på dunken:lol: Det var åbenbart også en god leg:rolleyes:

Så han begynder ikke på nogle slemme unoder, hvis han ikke bliver aktiveret..

Derudover er Boris faktisk bare en ret doven livsnyder, skønt han er unghund.. Så han bliver da bare mere rolig med tiden

 

Men Dexter har behov for aktivitet og stimulering. Han kan ikke bare klare sig selv. Og hvis han ikke bliver aktiveret, gør han meget..

 

Men jeg har ikke trænet det voldsomt. I en periode, røg Dexter til en timeout i transportkassen, når han begyndte på et gø-trip og det hjalp MEGET.. Men vi er ikke så konsekvente herhjemme.. Og det er lidt træls.. For vi er nok selv lidt skyld i, at Dexter får lov til at gø:???: Men han stopper, når vi siger NEJ!

 

Men jeg tror, at det har meget at gøre med linjerne.. Hvis jeg engang skal have en löwchen igen.. Vil jeg have en fra Boris linjer igen!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Dexter og Boris er som nat og dag.. Og det hænger nok en del sammen med de to forskellige linjer de kommer fra.. Boris er utroligt tolerant og fantastisk dygtig sammen med andre hunde. Han er venner med ALLE! Boris har ikke specielt behov for stimulering.. Hvis han bliver rastløs og ikke bliver stimuleret, er han utroligt opfindsom (på en god måde) og finder på sine egne lege.. Enten, at finde sjove ting at løbe rundt med og kaste med, eller lign. En dag tog han fat i den ene ende af flexlinen (der lå i kurven ved fordøren) og løb afsted med flexlinen, for at slippe den og så løøbe efter den igen, for at gøre det igen:lun: I formiddags faldt han over en dunk, han løb rundt med i munden, fordi han selv trådte på dunken:lol: Det var åbenbart også en god leg:rolleyes:

Så han begynder ikke på nogle slemme unoder, hvis han ikke bliver aktiveret..

Derudover er Boris faktisk bare en ret doven livsnyder, skønt han er unghund.. Så han bliver da bare mere rolig med tiden

 

Men Dexter har behov for aktivitet og stimulering. Han kan ikke bare klare sig selv. Og hvis han ikke bliver aktiveret, gør han meget..

 

Men jeg har ikke trænet det voldsomt. I en periode, røg Dexter til en timeout i transportkassen, når han begyndte på et gø-trip og det hjalp MEGET.. Men vi er ikke så konsekvente herhjemme.. Og det er lidt træls.. For vi er nok selv lidt skyld i, at Dexter får lov til at gø:???: Men han stopper, når vi siger NEJ!

 

Men jeg tror, at det har meget at gøre med linjerne.. Hvis jeg engang skal have en löwchen igen.. Vil jeg have en fra Boris linjer igen!!

 

me too! Altås en Boris-linje :genert: Han lyder som en rigtig hyggelig fætter :slem:

 

Men det er frygteligt som jeg har det egentlig :genert: Har det også riiiiiigtig svært ved at have fået en kat der ikke kan holde kæft! :evil: Han mijaver og bræger også fra det ene vindue til det andet - nogen gange op til 5 timer i træk :megaked:jeg er så tudefærdig (og ikke så lidt gal i knolden) når han først går igang :damn: og kan slet ikke få ham ud af det igen. Det eneste der beroliger mig er at naboerne ikke kan høre ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske søster lagkage melder sig på banen? Halfdan gør meget i leg, men så vidt jeg ved aldrig af lyde o.l. hjemme i lejligheden.

 

Shabi, jeg havde et par måneder, gøede, hvis det bankede på døren, men ellers gøede hun ikke herhjemme, selvom her er ret lydt (alene hjemme-træningen undtaget, men der lå problemet jo et andet sted, det var hylegøen, fordi hun ikke kunne lide at være alene). Udendørs kunne hun godt finde på at gø af ivrighed, i leg eller hvis hun syntes, at noget var farligt, men Janni siger, at hun er en af de mere gøende løver.

 

Maggie, som er Dexters kuldsøster, gør i leg, eller hvis hun synes noget er farligt (dyr i tv er f.eks. farlige :blink:), men ellers oplever jeg hende ikke som en meget gøende hund.

 

Jeg tror, at der er ret meget forskel i forhold til linjer... og selvfølgelig individuelle forskelle.

Link til indlæg
Del på andre sites

me too! Altås en Boris-linje :genert: Han lyder som en rigtig hyggelig fætter :slem:

 

Jep.. Boris er en fantastisk hyggelig hund:mrgreen: Men Dexter har også nogle gode kvaliteter, som Boris så mangler lidt..

 

Og Dexter er så vist også lidt små-bimmelim og er nok en af rædselshistorierne ift gøen.. Jeg tror ikke, at han repræsenterer racen så godt på det punkt:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy er ikke sådan specielt gøende, -altså hun gøer når det ringer på døren, men kun indtil folk er kommet ind.. Og så er hun en vagthund i haven, men altså det er jo mere fordi at vi ikke har været obs. på det fra start, og jeg har været for doven til at træne det i vinter -lige nu arbejder vi på sagen og det går fremad :-D

 

Og så gøer hun i leg med andre hunde, hvis de ikke lige gider at lege, så starter hun sit "leg nu med mig" gøen for at trække dem op..

 

Men det er sådan set det, synes ikke hun er særligt gøende i hverdagen og hun er altid til at stoppe hurtigt igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine løver gøer, hvis det ringer på døren eller hvis der går en hund forbi haven - ellers gør de ikke i løbet af dagen.

 

Er de ude i haven og der kommer nogle forbi, så kan Luffe godt sætte igang med at gø, men jeg har kaldt ham ind så mange gange i de sidste dage, at han nu skynder sig hen til mig, hvis han kommer til at gø :lol: Jeg tror ikke, at der går ret mange dage, så er det nok ovre

 

Men i dagligdagen gøer de næsten ikke. Der kan godt komme lidt lyd på, hvis de leger (spurter efter hinanden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg synes ikke løverne gøer meget..

Mine gør når der kommer gæster..Vel at mærke når de kommer ind. De gør stort set aldrig af noget som foregår udenfor haven/huset..

Og så gør unghundene/hvalpene når de leger.. Og de helt små hvalpe gør når vi er på gågaden og de vil snakke med mennesker/hunde.

Men ingen af dem står og gør kun for at gø.

Og jeg synes de er meget trænbare mht gøen. Alle dem som jeg har solgt hvalpe til i byen/lejligheder siger at de har været nemme at få til slet ikke at gø.

 

Nu ved vi jo ikke hvilke linjer din Mormors søsters er fra eller hvordan hun er med hundene?

Jeg ser aldrig løverne som dominante (ikke heroppe hvertfald) men jeg tror det kommer an på hvilke linjer..Og hvilken opdrætter.. og hvilken ejer vi snakker om..

 

Linjerne først: Jeg ser enorme forskelle på de tyske og tjekkiske (det er de linjer jeg har flest individer af).. De tyske er meget mere nervøse/letantændelige i teperamentet..Stresser meget nemmere... Jeg forstår slet ikke de tyske er blevet så populære hos de danske opdrættere? Måske fordi de er billigere/nemmere at starte opdræt op med, end de andre? De tjekkiske er rolige, velafbalancerede og stresser ikke op.. De er klart mine favoritlinjer og dem jeg baserer hele mit opdræt mere og mere på...

De franske (dem har jeg haft 3 af fra samme opdrætter)..stærke temperamenter..ikke stressende..Utrolig kløgtige..

Svensk..Der har jeg kun haft Danne. Dejlig temperament men dum som et brædt..Eller mske ikke dum, men meget "tyren Ferdinand agtig".. Hviler meget i sig selv og lever vel nærmest i sin egen lille verden..Det temperament har han givet videre til de hvalpe han er far til...

 

Opdrætteren: Altså hvad lægger opdrætter vægt på som værende vigtigt? Jeg lægger stor vægt på at hvalpene skal hurtigt ind i flokken og være en del af hundefamilien.. De lærer så meget hurtigt hvordan og hvad gør vi her i vores flok..

Jeg vil f.eks ikke acceptere meget gøen eller indbyrdes ballade hundene i mellem. MAn leger heller ikke tagfat inde i huset.. Det er her alt for lidt plads til.. Til gengæld må man gerne pive med pivedyr eller samle ben i bunker...

Man må også gerne bære ting (som jeg ikke er sikker på er en løveadfærd).

Man lærer ra man er lille at der ikke er mange krav men t dem der er er jeg streng med. f.eks: MAn står stille på bordet når man bliver klippet, fønet eller børstet.. Man står stille mens man bliver badet..Man finder sig i negleklipning, hår ud af ørerne og tandrensning.

Man må ikke komme i vindueskarmene eller på køkkenbordene.. MAn åbner ikke vinduer og man går ikke gennem de forbudte døre medmindre ens navn er blevet sagt...

Men det er jo hvad JEG vægter..Andre opdrættere kan have andre præferencer..

 

Ejerne: Hundene bliver jo heldigvis som vi gerne vil have dem..Du vil ikke have de gøer, men måske er det ok de hopper op i vindueskarmen? Eller Sonja synes Alene-hjemme er vigtigt, mens Freudika måske lægger mere vægt på at det er ok hunden siger fra? Og derfor bliver hundene så forskellige

 

Mht dominans vil jeg sige at mine slet ikke dominerer hinanden.. De lever sammen i stor harmoni..Og hvis der optræk til ballade så trækker de sig hellere.. Hanhundene kan sagtens gå tæt op af tæverne i løbetid og alligevel slås de ikke..Tæverne har hvalpene sammen..Når jeg har mere end et kuld af gangen ligger mødrene selv hvalpene sammen i en krv når de får øjne..Og så passer de dem sammen.. Voksne tæver bliver også tidlig inviteret ind og se hvalpene.. Og når hvalpene begynder at rende rundt deltager alle hundene aktivt i pasningen af hvalpene..

 

Mht hyperaktivitet så ja, de tyske linjer er mere aktive end de tjekkiske..Stresser nemmere/hurtigere op.. Jeg synes jeg kan se en sammenhæng mellem de hunde som kommer fra opdrættere som har hundene i bure/kasser... De er meget mere stressbare..Og det gælder både de danske og de tyske hunde jeg har fra opdrættere som er vilde med kasser..

 

Og så har jeg selvfølgelgi glemt hvad der mere blev skrevet i tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Dexter er en pain in the ass(!) på det område og det er det største issue vi har med ham:roll:

Selv kennel-lowchen synes han er slem..

Til gengæld, så tror jeg at Boris aldrig ville have tendenser til at gø synderligt, hvis han ikke kendte Dexter. Ergo, så tror jeg at det er Dexter, der er skyld i, at Boris gør en gang imellem..

Derfor tror jeg, at det har lidt med linjerne at gøre.. Altså ift hvordan hundens sind er og dermed hvor meget hunden er på mærkerne hele tiden, som så kommer til at vise sig i gøen..

Dexter tror nemli, at der skal ske noget hele tiden, og at han hele tiden skal følge med i alting og give sit besyv med..:evil:

 

Derudover, så oplever jeg slet ikke nogle af mine hunde, som dominerende ift hinanden. Dexter er mere skarp af sind (han har bare sine egne meninger:rolleyes:), men det er overhovedet ikke gået ud over Boris ift at han er blevet kuet. Dette har de slet ikke vist anlæg for, nogle af dem..

Det er rigtigt at Dexter er a pain in the ass mht gøen...

Han er nok den løve jeg kender fra os som der gøer allermest:damn:

Jeg synes ikke Lexus (hans far) er særlig gøende..eller hans mor :hmm: Mira.. SÅ undrer mig over han gøer så meget :vedikke:

Zorro som er Dexters bror, gøede meget da han kom herned fra Færøerne.. Men nu gør han stor set aldrig.. Jeg tænker måske at deres ejere har været mere large med larm end mig? Og det er ikke ment som en kritik..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det var også en af de ting mormor havde at sige: de var aaaalt for aktive, fuldstændig hyper, kunne ikke falde til ro, og forsøgte man at kontakte dem, ja så knurrede de selvom ejeren stod ved siden af. Derudover har begge hunde lavet kraftigt udfald mod jason (ikke på samme tid - de var ikke i nærheden af hinanden, men begge valgte at gå i det røde felt da de så ham) den ene dag vi var på et skue sammen.

 

Min tanke er at de er viiiiiildt understimulerede, så de andre ting hun sagde har jeg så ladet gå ind ad det ene øre og ud af det andet, men lige præcis kraftig/langvarig gøen er bare desværre en achilleshæl for mig så jeg må bare høre ad til det :damn:

Jeg syens ikke de har problemer med at falde til ro..De er meget fokuserede på deres familier, og hvis familien er aktiv ja så er løverne det også..

Igen de blvier som den familie de ender i.. Vi kan jo se det med at sove længe eller ej..Her lærer de små fra de er bette at vi stå op kl 5... Og mine hunde vækker mig hver morgen.. Men når de flytter (uanset om de er hvalpe eller voksne) så har de pludselig ingen problemer med at sove længe.. Eller udstillingsweekender: NAtascha går altid meget sent i seng og står allertidligst op klokken 12..I hendes weekender sover de alle sammen til hun vågner..Og ingen pisser på gulvene elelr hopper i hendes seng..

Jeg kan lufte dem kl 3 om natten og kl 5 så skal vi op :evil: og de hopper geren i hovedet på mig eller hiver dynen af

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik at vide af opdrætter, at Otto "snakkede" meget... men synes nu ikke, at det er slemt overhovedet.. og jeg kan næsten altid få ham til at holde mund med et enkelt blik eller en bemærkning.

 

Han gøer, når han vil have opmærksomhed - f.eks. når han mener det er tid til en tur, mad osv, hvis han lægger optil leg overfor mennesker eller andre hunde.. Når det ringer på døren gøer han også, men kun indtil der går nogen ud for at åbne.

 

Det er meget sjældent, at han forsøger at dominere eller er vagtsom - men hvis der ligger en kat i hans have og slikker solskin er det klart, at han gøer..

 

Det eneste jeg har gjort er, at han er kommet ind med det samme, når han har gøet i haven. Nu er det faktisk sådan, at hvis han kommer til at gø (han forsøger for det meste at undtrykke det), så kigger han mod døren og lister ind, når jeg åbner og får øjenkontakt med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt at Dexter er a pain in the ass mht gøen...

Han er nok den løve jeg kender fra os som der gøer allermest:damn:

Jeg synes ikke Lexus (hans far) er særlig gøende..eller hans mor :hmm: Mira.. SÅ undrer mig over han gøer så meget :vedikke:

Zorro som er Dexters bror, gøede meget da han kom herned fra Færøerne.. Men nu gør han stor set aldrig.. Jeg tænker måske at deres ejere har været mere large med larm end mig? Og det er ikke ment som en kritik..

 

:fornaermet: Så fik jeg da lige den:fornaermet:

 

Ej, må ærligt indrømme, at det nok er den største fejl, jeg gjorde som 1. gangshundeejer. Så opdrætteren har da ret (for en gangs skyld:engel:).. Jeg skulle have sagt meget mere fra overfor hans gøen fra start af.:genert:

Og så har Dexter bare et typisk 'tysk' sind, hvor han hele tiden er på stikkerne og dette blandet med at han gør, er en mega træls kombi!

 

Men han er blevet mere rolig i takt med, at han er blevet ældre.. Og hans gøen er blevet mindre slemt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

i dag har vi været på udstilling..Vi havde 3 voksne (Pandora, Bobo og Suki) med..De skal udstilles og sidder i samme bur.. Robotstøvsugeren og Blaster havde så et bur for sig selv.. Og i det sidste bur sad 4 hvalpe (Elvis på 7 måneder, Merry og Vidan på 4 måneder og Pinto på 3 måneder).:Selvom de var ude og blive luftet og socialiseret alle sammen så var der aldrig en lyd fra burene..Det til trods at vi delte ring med chierne som ALTID galper op konstant.. (forøvrigt gøer vores chier heller aldrig).

Nogen løber endda i perioder løs..Bobo tog en stæsetur for fulde gardiner og mødte en coton som lø efter ham.. Ingen ballade!

Blaster fik også på et tidspunkt et løveflip fordi jeg klaskede ham i røven.. Og han var løs på gulvet i lang tid..Mødte en stor collie og nogle små hunde..De hilser bare og ingen ser ud som om de vil tæve nogen løver..

Det er aldrig løverne som starter eller fortsætter ballade :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syens ikke de har problemer med at falde til ro..De er meget fokuserede på deres familier, og hvis familien er aktiv ja så er løverne det også..

Igen de blvier som den familie de ender i.. Vi kan jo se det med at sove længe eller ej..Her lærer de små fra de er bette at vi stå op kl 5... Og mine hunde vækker mig hver morgen.. Men når de flytter (uanset om de er hvalpe eller voksne) så har de pludselig ingen problemer med at sove længe.. Eller udstillingsweekender: NAtascha går altid meget sent i seng og står allertidligst op klokken 12..I hendes weekender sover de alle sammen til hun vågner..Og ingen pisser på gulvene elelr hopper i hendes seng..

Jeg kan lufte dem kl 3 om natten og kl 5 så skal vi op :evil: og de hopper geren i hovedet på mig eller hiver dynen af

 

Tjae.. Det er sq* det værste ved det..! Tror faktisk at Dexter ligner ejeren på flere områder:oops: Meget snakkende, er med i alt, hele tiden gang i noget, aktiv, lidt rastløs... m.m..

Det er nu ikke så mærkeligt, at han ikke kan stå stille i længere tid i udstillingsringen, for det kan jeg heller ikke rigtigt.. Man skal jo følge med i det hele:genert:

Dexter kan bare finde ud af at sige fra overfor andre.. Det er jeg så for venlig til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
:fornaermet: Så fik jeg da lige den:fornaermet:

 

Ej, må ærligt indrømme, at det nok er den største fejl, jeg gjorde som 1. gangshundeejer. Så opdrætteren har da ret (for en gangs skyld:engel:).. Jeg skulle have sagt meget mere fra overfor hans gøen fra start af.:genert:

Og så har Dexter bare et typisk 'tysk' sind, hvor han hele tiden er på stikkerne og dette blandet med at han gør, er en mega træls kombi!

 

Men han er blevet mere rolig i takt med, at han er blevet ældre.. Og hans gøen er blevet mindre slemt..

:mrgreen:

Han kan stadig lære det hvis I er konsekvente :slem:

Jeg kan bare ikke holde gøen ud..De må gerne gø når der kommer nogen..Eller når gøjen skriger "Hvem er det??" eller "Hej"..Men jeg holder ikke konstant gøen ud.. VAr du ikke med til ringtræning da jeg kom til at skrige en eller anden coton-dulle lige ind i femøren "Så få dog den hund til at holde kæft" ikke nok med den gøede men den skulle sidde på hendes arm lige ved siden af mig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

Han kan stadig lære det hvis I er konsekvente :slem:

Jeg kan bare ikke holde gøen ud..De må gerne gø når der kommer nogen..Eller når gøjen skriger "Hvem er det??" eller "Hej"..Men jeg holder ikke konstant gøen ud.. VAr du ikke med til ringtræning da jeg kom til at skrige en eller anden coton-dulle lige ind i femøren "Så få dog den hund til at holde kæft" ikke nok med den gøede men den skulle sidde på hendes arm lige ved siden af mig :shock:

 

Kan jeg ikke huske.. Kan godt være.. Men jeg er jo så også en af dem, der har råbt tværs igennem lokalet et par gange, når der har været nogen, der generede mine hunde:genert:

- Ups apropo at hunden ligner ejeren igen:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...