Hop til indhold

Så gik den ikke længere... Gigt..


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Her i påsken var jeg jo nede og besøge mine forældre og Emma'en, og det var jo lutter glade dage, og hundene løb rundt i haven det meste af eftermiddagen. Så allle var i ro da det blev sent på aftenen, men da vi nåede til at skulle lukke dem ud til en nat tisser, så var der pludseligt grund til bekymring..:(

 

Emma var meget langsom til at få bagpartiet op, nærmest som hun strak den så længe hun kunne. Og det blev først helt skidt da hun tog de første 2 meter, benene bøjede slet ikke, så hun skubbede dem frem med de store lårmuskler, mens hun havde et helt forkert udtryk i fjæset ala. "hva sker der, det gør av, hvorfor". Et par minutter senere gik hun dog noglelunde normalt som hun plejer..:shock::(

 

Næste morgen var det nøjagtig det samme, og har fået vidre info om at det stadig er sådan efter hun har hvilet i længere tid, så nu kommer hun ikke i vandet før det er varmt nok til en gigt hund, og bliver båret op i bilen (selvom det ikke huer damen)..:???:

 

Heldigvis skal vi bare ringe til dyrlægen, og så udskriver han noget til hande, så vi ikke skal betale konsultation...

 

Men er der noget gigtmedecin som der har nogle trælse bivirkninger, som i kender til, jer der har gamle gigt-hunde..:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Emma.

 

Jeg ville give Previcox, da det er rigtig godt til gigt-hunde. Eller Rimadyl/Canidyl (Canidyl er en billig udgave af Rimadyl).

 

Metacam er ikke godt for hundens organer på længere sigt. Metacam har også en billig udgave, som hedder Loxicom.

Vil lige søge dem ned du har skrevet..:5up:

 

Min mor er ikke glad ved at give meget smertestillende som forebyggende, så det der skal gøres er at Emma skal på en effektiv gigtmedecin som kan bremse udviklingen og noget der går ind og smører leddene, så smertebehandlingen bliver minimal...

 

Inde på netdyredoktor kunne jeg kun svare ja til 3 spørgsmål ud af 10 om gigt, så den er ikke helt gal igen, Emma leger/løber stadig rundt når hun bliver opfordret til det, og bruger trappen som normalt, og ingen nedsat appetit...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige søge dem ned du har skrevet..:5up:

 

Min mor er ikke glad ved at give meget smertestillende som forebyggende, så det der skal gøres er at Emma skal på en effektiv gigtmedecin som kan bremse udviklingen og noget der går ind og smører leddene, så smertebehandlingen bliver minimal...

 

Inde på netdyredoktor kunne jeg kun svare ja til 3 spørgsmål ud af 10 om gigt, så den er ikke helt gal igen, Emma leger/løber stadig rundt når hun bliver opfordret til det, og bruger trappen som normalt, og ingen nedsat appetit...

 

Så ville jeg vælge previcox:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ville jeg prøve det, inden I begynder på smertestillende fra dyrlægen.

Syntes bare jeg kun kan finde det som værende kosttilskud..:vedikke:

 

For det vi er ude i er jo decideret medecin imod det, samt en mildere smertestillende, det er jo ikke fordi hun skal køre på det i mange år, for hun holder nok ikke mere end 1-1½ år...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes bare jeg kun kan finde det som værende kosttilskud..:vedikke:

 

For det vi er ude i er jo decideret medecin imod det, samt en mildere smertestillende, det er jo ikke fordi hun skal køre på det i mange år, for hun holder nok ikke mere end 1-1½ år...:genert:

 

Hvis I vil smertedække, så er det Previcox, Rimadyl eller den der Troxocil, som Dorte nævner.

 

Fiskeolie, Body Boost etc er tilskud, ja:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Glucosamin ER et kosttilskud. Jeg giver det til alle mine. Og jeg kombinerer det med chondroitin, da jeg har hørt at det letter optagelsen, og så er der også MSM i det jeg bruger.

 

Nu er min nye gamle mand samme årgang som Emma, og han er også noget gigtplaget. Jeg har lige fået taget blodprøver, bla. for at se, om hans lever kan klare noget smertestillende, og den var i fin form, så han bliver sat på Rimadyl på mandag.

 

En anden ting, jeg har virkelig gode erfaringer med, er akupunktur. Ved ikke, om det er en mulighed hos jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I vil smertedække, så er det Previcox, Rimadyl eller den der Troxocil, som Dorte nævner.

 

Fiskeolie, Body Boost etc er tilskud, ja:-)

Yes okay, nu må vi se hvad ham den kloge siger hun skal have, hun får næppe meta eller andet hårdt, sådan er det jo når man får en dyrlæge der har et blødt hjerte for gamle hunde..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...