Hop til indhold

Kender du den her hund??


Siri
 Share

Recommended Posts

Denne gudesmukke hund står netop nu på hundepensionen Leregården. Den bliver aflivet tirsdag, hvis ingen melder sig.

Den har tilsyneladende strejfet omkring i længere tid, men diog med halsbånd. Altså må der være nogen, der savner den. Det er en tæve af uvis alder.

 

223384_10150176498658556_607618555_6707737_845522_n.jpg

 

Mon ikke at denne smukke hund er den såkaldte "ulv" som en overgang blev set i Nordjylland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP

Hvor er den dog smuk :lun: :lun:

Jeg er total pyller, når der står at den ellers vil blive aflivet :megaked:

 

Kunne Dyrenes Beskyttelse ikke få den ind på en af deres intinater, så den får en ny chance ?

 

Ville ønske jeg kunne tage hende, men tror det er skilsmisse grund, med flere dyr :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP
Hvis det er en tjekkoslovakisk ulvehunde er det virkelig ikke nogen nem hund at have. Den er virkelig krævende!

 

Der har flere gange været Slædehunde på DB hjemmeside og de tager hensyn til hvilke ejere der skal have hunde... Mon ikke der kommer nogle på de intinater som virkelig har, hvad hun behøver ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har flere gange været Slædehunde på DB hjemmeside og de tager hensyn til hvilke ejere der skal have hunde... Mon ikke der kommer nogle på de intinater som virkelig har, hvad hun behøver ? :-D

 

Jo, det kunne man næsten håbe. Men jeg ved ikke om internaterne bare tager sådan en hund ind? Pt. står den jo på en hundepension.

 

Det er næsten ikke til at bære - stakkels hund. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at den nok er "dumpet". For ellers ville der da være nogen, der havde henvendt sig. Den har åbenbart været fremlyst længe hos politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP
Jo, det kunne man næsten håbe. Men jeg ved ikke om internaterne bare tager sådan en hund ind? Pt. står den jo på en hundepension.

 

Det er næsten ikke til at bære - stakkels hund. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at den nok er "dumpet". For ellers ville der da være nogen, der havde henvendt sig. Den har åbenbart været fremlyst længe hos politiet.

 

 

Jeg har købt flere dyr hos DB ( dog ikke hunde) men ved at de tager alle dyr ind som er hjemløse. Man skal dog betale 550 kr, for at aflever et dyr til vidre formidling men de penge er givet godt ud.

 

Håber hundepensionen vil aflever hende til DB :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt flere dyr hos DB ( dog ikke hunde) men ved at de tager alle dyr ind som er hjemløse. Man skal dog betale 550 kr, for at aflever et dyr til vidre formidling men de penge er givet godt ud.

 

Håber hundepensionen vil aflever hende til DB :-D

 

Det vil de ikke. Meldingen fra dem er at de kontakter dyrlæge tirsdag mhp. aflivning.. desværre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP
Det vil de ikke. Meldingen fra dem er at de kontakter dyrlæge tirsdag mhp. aflivning.. desværre :shock:

:shock::shock::shock::shock::shock:

 

Det havde jeg ikke regnet med :damn:

 

Hvilken afdeling har de snakket med ?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock::shock::shock::shock:

 

Det havde jeg ikke regnet med :damn:

 

Hvilken afdeling har de snakket med ?

 

De har slet ikke snakket med nogen. De har ligesom bare opbevaret hunden mens den har været fremlyst hos politiet. Nu er den så frigivet.. og bliver aflivet! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Det ligner lidt Sølve, den eneste Tasmask (tror jeg racen hedder, det kan jeg også llige finde ud af :)) der er i Danmark, jeg ser lige om jeg kan finde et billede af hende, så jeg kan se om det er hende :) Sølve's ejer er opdrætter til 2 af mine rotter :)

Link til indlæg
Del på andre sites

198376_477483254363_536484363_5349055_5171564_n.jpg

 

Hun er købt i england, og racen hedder Tamaskan Dog

 

Det kunne godt ligne racen. Men det er bare langt ude hvis folk importerer eller køber en sjælden hund - for så at dumpe den?

 

For det virker umiddelbart meget mærkeligt at ingen har henvendt sig på hunden mens den har været fremlyst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Også underligt, at den ikke er chippet eller noget:???:

 

Meget, meget mystisk. Medmindre selvfølgelig den er importeret illegalt af nogen, der synes det kunne være sejt med en hund, der ligner en ulv?

 

Ved i noget om hvordan den er socialt mm. ?

Aner det ikke. Den er vist meget sky pt - hvilket lidt giver god mening, eftersom den har været på fri fod nogle måneder for så at havne i et bur i en hundepension...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP

Jeg har tilladt mig at ringe til den afdeling for DB som jeg køber mine dyr hos... De er en super dygtige.

 

De virker ikke helt uintresseret, og vil kigge herind for at læse tråden.

 

Har tilbudt dem at hvis de vil have hende inden hun bliver aflivet, vil jeg gerne hente hende og betale beløbet til DB.

 

Håber det er okay og Xèr for at det ender godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP
Jeg har tilladt mig at ringe til den afdeling for DB som jeg køber mine dyr hos... De er en super dygtige.

 

De virker ikke helt uintresseret, og vil kigge herind for at læse tråden.

 

Har tilbudt dem at hvis de vil have hende inden hun bliver aflivet, vil jeg gerne hente hende og betale beløbet til DB.

 

Håber det er okay og Xèr for at det ender godt.

 

Woops, det gik lidt for stærkt... Det er Brande afdelingen ( ved Vejle) som jeg har ringet til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula
Jeg har tilladt mig at ringe til den afdeling for DB som jeg køber mine dyr hos... De er en super dygtige.

 

De virker ikke helt uintresseret, og vil kigge herind for at læse tråden.

 

Har tilbudt dem at hvis de vil have hende inden hun bliver aflivet, vil jeg gerne hente hende og betale beløbet til DB.

 

Håber det er okay og Xèr for at det ender godt.

 

Du er dælme et godt menneske! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tilladt mig at ringe til den afdeling for DB som jeg køber mine dyr hos... De er en super dygtige.

 

De virker ikke helt uintresseret, og vil kigge herind for at læse tråden.

 

Har tilbudt dem at hvis de vil have hende inden hun bliver aflivet, vil jeg gerne hente hende og betale beløbet til DB.

 

Håber det er okay og Xèr for at det ender godt.

 

Hvor er du god!

De skal bare ringe til Leregården, det er dem der har ansvaret for hunden nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...