Hop til indhold

Luftet frustrationer !


Gæst Mozart
 Share

Recommended Posts

Gæst Mozart

Min hund bjæffer, af højlydte personer - en dårlig vane, som jeg prøver, at få ham af med.

 

Er dog så skide heldig, at jeg bor i mellem det største hul af et værtshus, og bænken foran fakta, hvor diverse narkomaner sidder.

 

Problemstillingen er så, at hver gang vi går forbi de fordrukne idioter, bjæffer min hund af dem, hvorefter jeg be'r min hund om, at stoppe, og går videre. De fleste, af gangene vælger folk, så at gø igen, hvilket min hund så reagere på ved, at blive "tosset" på dem.

 

Jeg er dog efterhånden så pisse træt af, at skulle "irettesætte" min hund, når det er de spader der tirre min hund. Ved udemærket godt, at det er mit ansvar, at min hund ikke gør, og vi arbejder også på, at han ignorere folk.

 

Men det hjælper kraftedeme ikke på det, når sådan en flok idioter, så begynder på deres fordrukne "vov vov vov" pis, og diverse fuldemands snak mod min hund. Nogen gange kan jeg desværre ikke holde mig tilbage, og får derfor min ærlige mening om dem af vide på en ikke særlig pæn måde.

 

Har bare sådan lyst til næste gang, bare at stille mig op, og lade Mozart gø af dem, så de kan se, hvad de sætter i gang. Er nok bare ikke løsningen.

 

Er simpelthen så trættende, at høre på deres evige lort, og at de næsten altid skal tirre min hund til, at gø endnu mere af dem.

 

- Mozart :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Sådan hundetræningsløsningsorienteret kunne det lyde til, at du kunne få mere ud af i højere grad at træne på lidt større afstand, så du ikke behøver irettesætte hunden; altså inden han når at reagere på dem.

 

Sådan at du i stedet kan belønne for ro og ikke først irettesætte og så belønne for ro. Langt de fleste hunde indarbejder en ny hændelsesrække, der betyder de mener de skal gø, så få at vide at de skal tie for at de kan få deres belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Sådan hundetræningsløsningsorienteret kunne det lyde til, at du kunne få mere ud af i højere grad at træne på lidt større afstand, så du ikke behøver irettesætte hunden; altså inden han når at reagere på dem.

 

Sådan at du i stedet kan belønne for ro og ikke først irettesætte og så belønne for ro. Langt de fleste hunde indarbejder en ny hændelsesrække, der betyder de mener de skal gø, så få at vide at de skal tie for at de kan få deres belønning.

 

Dertil at det nok blevet en rutine nu... og rutiner er svære at bryde midt i konflikten. Som mk101 siger, så vil det derfor være allerbedst om I holdt større afstand, så du langsomt kan starte med at rose derude hvor adfærden ikke er fastslået i din hund endnu. Og så langsomt arbejde jeg ind ad. Hvis succes i har, er en nedgang til rutinen... men hver succes rutinen får er 10 skridt tilbage for jer... så arbejde jer sikkert og langsomt frem. Masser af toldmodighed:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Eller en amstaff.. Når folk bjæffer af min hund, får hun lige hurtigt 10 cm. mere line.. Så tier de fleste..

 

Men først hvis du også fjerner kurven! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej, for hun ser jo endnu mere farlig ud med den på! :slem:

 

(ja, folk er så dumme at de tror hun kan bide med den på)

 

:hmm:tror nu nok jeg ville blive mere bange for næsehornet i fri figur på savannen end jeg ville blive for den hvis den var buret inde i zoo... så kan den da se nok så farlig ud begge steder:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mozart
køb en rottweiler...så er det slut...haha

 

Man skulle tid tider tro han var en. Han har i hvert fald troen på, at han er en stor stærk hund. Dejligt, at se så lille en hund, med så stort et sind. :lun:

 

- Mozart :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mozart
Dertil at det nok blevet en rutine nu... og rutiner er svære at bryde midt i konflikten. Som mk101 siger, så vil det derfor være allerbedst om I holdt større afstand, så du langsomt kan starte med at rose derude hvor adfærden ikke er fastslået i din hund endnu. Og så langsomt arbejde jeg ind ad. Hvis succes i har, er en nedgang til rutinen... men hver succes rutinen får er 10 skridt tilbage for jer... så arbejde jer sikkert og langsomt frem. Masser af toldmodighed:5up:

Jeg prøver, at holde hans opmærksomhed på mig, ved hjælp af positiv snak til ham, og det går egentlig rigtig godt, kan de fleste gange læse på hans kropssprog, hvis han har tænkt sig, at reagere, så jeg kan nå at reagere, så vi undgår en situation, hvor han gør. Men ved ikke om det er, at ignorere problemet, frem for, at løse det?

 

Der kom i dag et par børn løbende rundt om hjørnet, de legede vidst "tagfat", så jeg forventede lidt en reaktion fra ham, men han forholdte sig roligt, uden gøen eller noget som helst, så det var super dejligt, at se ham forholde sig roligt i en situation som han ellers plejer at reagere på.

 

- Mozart :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Jeg prøver, at holde hans opmærksomhed på mig, ved hjælp af positiv snak til ham, og det går egentlig rigtig godt, kan de fleste gange læse på hans kropssprog, hvis han har tænkt sig, at reagere, så jeg kan nå at reagere, så vi undgår en situation, hvor han gør. Men ved ikke om det er, at ignorere problemet, frem for, at løse det?

 

Der kom i dag et par børn løbende rundt om hjørnet, de legede vidst "tagfat", så jeg forventede lidt en reaktion fra ham, men han forholdte sig roligt, uden gøen eller noget som helst, så det var super dejligt, at se ham forholde sig roligt i en situation som han ellers plejer at reagere på.

 

- Mozart :hundifart:

 

 

Synes ikke der er at ignorer det. Han vælger at vælge dig fremfor at gø! Det er jo super! Du ku jo selv se i forhold til de børn der kom at det har hjulpet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Men hovedsageligt, så vend det til noget positivt. Du ved jo der er en masse støj, provokation af jer osv lige der - fantastisk at du bare lige kan gå derned og træne det lige når det passer jer. Evt gå lidt frem og tilbage mens du bevæger dig tættere på (sørg for at arbejde på succeserne. Dvs ikke tættere på end det i mestre). Til sidst blir I jo så seje at det kan komme når du ikke er 'klar' uden den mindste reaktion:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg var totalt upædagogisk da jeg boede i Århus :genert:

 

Jeg havde en cockerspaniel som jeg skulle passe i to mdr, og han var bare den roligste hund... Desværre var der mange indvandre som boede tæt på, og hver gang vi var ude at gå kastede folk plastik krus og jeg ved ikke hvad efter os :damn: De tirrede ham, gøede og skreg og hvis han viste interesse for dem så sprang de op, hvis han var for tæt på sparkede de ud efter ham osv...

 

Efter de to mdr var han så bange for indvandre, og ja det var virkelig kun indvandre, at han hver gang de nærmere sig begyndte at ryste og så snart de begyndte at "tirre ham", så gøede han fordi han var så bange...

 

Jeg roste ham! Jeg ved godt det er dybt forkert, men den stakkels hund gjorde jo INTET forkert, selvfølgelig skal han ikke gø af mennesker, men de skal kraft edder mame heller ikke behandle en 8 mdr gammel hvalp på den måde! Jeg må indrømme at jeg en lang periode efter havde en "Hvis de ikke kan lide hvordan vi har kæledyr(hunde) i Danmark så må de godt nok smutte et sted hen hvor det er acceptabel at se på hunde som affald!"...

 

Ja, jeg ved godt det ikke er noget råd, jeg synes bare det er så tåbeligt at der findes så uvidende mennesker i denne verden! At de ikke fatter at de gør mere skade ved at opfører sig sådan.. At der faktisk bare er en risiko for at hunden rent faktisk en dag går amok på dem!:damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...