Hop til indhold

Forsikgring til FB


Gæst sonir
 Share

Recommended Posts

Gæst sonir

Vi er lige pt i alm brand, men vores dyrlæge er begyndt at snakke om en mulig opreration af Valde, da de mener hans næsebor er lidt for smalle, og at det på sigt kan give langt værre problemer, end det er nu.

Vi snakkede med vores forsikring, og de betegner det som en skønhed operation/kosmetisk operation og vil ikke dække noget af det. Det betyder at vi så småt er ved at kigge efter et andet sted at have vores FB forsikret, så vi kan få hjælp, hvis det er en operation der skal til.

Hvor er i forsikret med jeres FB og ville de dække operationer i forbindelse med vejrtrækning? Smalle næsebor, blød gane osv...

har kigget på top danmark da jeg har en kollega der er der og har fået dækket operationer på der king charles, som skulle have ordnet gane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige pt i alm brand, men vores dyrlæge er begyndt at snakke om en mulig opreration af Valde, da de mener hans næsebor er lidt for smalle, og at det på sigt kan give langt værre problemer, end det er nu.

Vi snakkede med vores forsikring, og de betegner det som en skønhed operation/kosmetisk operation og vil ikke dække noget af det. Det betyder at vi så småt er ved at kigge efter et andet sted at have vores FB forsikret, så vi kan få hjælp, hvis det er en operation der skal til.

Hvor er i forsikret med jeres FB og ville de dække operationer i forbindelse med vejrtrækning? Smalle næsebor, blød gane osv...

har kigget på top danmark da jeg har en kollega der er der og har fået dækket operationer på der king charles, som skulle have ordnet gane.

 

Har lige læst mine forsikringsbetingelser igennem. Agria har racespecifik begrænsning lige på dette område for FB (men ikke for king charles)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ikke helt inde i forsikringsreglerne, men skal der ikke indhentes en dyrlægeerklæring inden man kan skifte forsikringsselskab? Jeg tænker bare at hvis der i hans journal står noget med smalle næsebor så kunne jeg forestille mig at det bliver svært at finde et selskab der vil overtage ham :vedikke:

 

Kun hvis hunden er over 3. Jeg har undersøgt det, da jeg overvejer at skifte til Agria. Liva skal så flyttes over inden 28/5

 

Jeg tror, at I vil støde ind i raceforbeholdet hos de fleste forsikringsselskaber. Det er vist rimelig ens, hvad de vil dække for de forskellige racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sonir

Så vidt jeg kan se på top danmark så dækker de det hele men jeg må ringe rundt og høre hvorn de har det med Franske Bulldogs. Så vidt vi ved er der ikke ført noget på hans journal endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sonir

Jeg har brugt torsdag formiddag på at ringe rundt og Top DK er de eneste der ikke har så mange restriktioner. Så vi skifter helt sikkert så der er hjælp at hente, hvis vi kommer der til hvor han skal opereres.

Men jeg er godt nok skuffet over at de forsikringselskaber der er lavet specifikt til dyr, er dem med flest forbehold. Det fatter jeg ikke. De burde jo netop dække der hvor de andre ikke dækker. Om man så tog lidt mere pr år eller lign, det ville være fint nok, men tænk at have så mange forbehold, når man foregiver at være til for dyrene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt torsdag formiddag på at ringe rundt og Top DK er de eneste der ikke har så mange restriktioner. Så vi skifter helt sikkert så der er hjælp at hente, hvis vi kommer der til hvor han skal opereres.

Men jeg er godt nok skuffet over at de forsikringselskaber der er lavet specifikt til dyr, er dem med flest forbehold. Det fatter jeg ikke. De burde jo netop dække der hvor de andre ikke dækker. Om man så tog lidt mere pr år eller lign, det ville være fint nok, men tænk at have så mange forbehold, når man foregiver at være til for dyrene...

 

Det er jo nok fordi de har et tilpas stort statistisk materiale til at vide hvilke racer der er problemracer og hvilke der ikke er modsat generalisterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sonir

Yep, men jeg synes bare at en forsikring der er dedikeret til dyr, burde rumme dem alle. At de så havde forskellige priser, det var en anden sag. Men sån er det, og vi hopper på Top DK, om ikke andet, så indtil vi har fået styr på ham buller hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...