Hop til indhold

En Dexter tråd...


Shii
 Share

Recommended Posts

Som nævnt før har vi jo netop fået vores første hund, Dexter, en super smuk husky!

 

Jeg har besluttet mig for at lave en lille tråd, så jeg kan opdatere om hans udvikling og unoder og den slags, så vi hele tiden kan holde øje med om han nu også bliver "opdraget ordentligt", det ville være super dejligt hvis I folk herinde kunne hjælpe os til at gøre ham endnu mere skøn...

 

Igår var lidt en overvældende dag for ham, jeg har privat undervisning i Hollandsk, og min lærer (Som er min svigermor heldigvis) kom jo så forbi...

Hun har fra starten gjort MEGET klart at i deres familie (hele Oliviers familie, både på mor og fars side) har man bare ikke kæledyr, og da SLET ikke hund! Så hun ville gøre alt for at elske Dexter, men hun var altså lidt bange for hunde, og kendte intet til det at omgåes hunde...

 

Det har været vigtigt for os fra starten at han bliver tryg ved hende, for det første fordi hun er min underviser og kommer her hver uge, men også fordi hun sidder i kørestol, så han skal simpelthen gøres tryg ved den kørestole...

 

Igår fik han den jo så at se... Og puha hvor blev vi positivt overrasket... Han var slet ikke bange for den, selvom hun kørte rundt i stuen.. Og heldigvis blev hun bare forelsket i ham med det samme :lun:

 

Vi skulle i Petshoppen for at have byttet hans sele den var alt for stor, men der er alt for langt at gå for Dexters små hundeben, så han sad på skødet af Svigermor og blev kørt hele vejen :blink: Luksus dyr, jeg spurgte svigermor og hun også gjorde det om 20 kg, der mente hun nu nok at han hellere ville løbe ved siden af :klap: Og det har hun jo nok ret i!

 

I dag er så afslapningsdag... Vi legede for sjov lidt "sit" i dag, han er nemlig begyndt at blive rigtig tryg her, han charmer rigtigt, er begyndt at lege, og "kræve opmærksomhed", hvor han for to dage siden bare sad i et hjørne og observerede, så kommer han hen og slikker en på tæerne og "hyler" hvis han vil have opmærksomhed...

 

Desværre føler jeg mig ikke klar til renlighedstræningen endnu, jeg har så ondt af ham hver gang... Igår begyndte de at renovere huset overfor os, så hver gang vi går ud kastes der jo med sten osv. fordi de taber ting og værktøjer og sådan, og han bliver bare så bange, specielt fordi han heller ikke er så vant til biler og cyklister :( Jeg aner ikke om jeg bare skal presse ham ud i det, eller om jeg skal vente til han er mere tryg ved os, for man kan virkelig se han bliver bange når vi går ud (Indtilvidere går han ikke udenfor.... Vi løfter ham ud, sætter ham på jorden, han finder et blad og tygge i og bliver ellers siddende hvor vi satte ham)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter kan nu "sit" når vi beder ham om det :lun:

 

Til aften havde vi familie besøg, og han charmerede dem virkelig ved at smække rumpen i lige da Olivier sagde "sit"... Selv Olivier var helt overrasket og stolt over at han bare gjorde det uden problemer... (Jeg havde nemlig sagt at jeg synes det var for tidlig at blærer sig :lol:)...

 

Han er også begyndt at reagere på sit navn og komme når vi kalder på ham, men om det er navnet eller "stemmen" han reagere på ved jeg ikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

Hejsa og velkommen til :vinken:

 

Nu er det jo jeg er nødt til at sige, at vi er vældig spændte på at se billeder :slem:

 

Håber, han vil bringe mange dejlige oplevelser til jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lavet et album til ham, som jeg nok skal opdaterer løbende :lol: Dont worry!

 

Idag har allerede været en KÆMPE succes!

 

Vi stod op og jeg luftede Dexter hvor vi plejer, men han tissede ikke... Vi kom ind og to min efter tissede han... ØV... Han var stadig super træt så han sov igen en times tid og vågnede så...

Han var super frisk og blev bare mere og mere "overgearet", så til sidst tænkte vi at nu hvor han var så meget "på" kunne vi måske overskride en lille grænse...

 

Indtil nu har vi luftet ham i gyden lige ved siden af hvor vi bor... Det er bare et fortov og ja.. en typisk "gyde"...

 

50 meter fra hvor vi bor er der en hundesti; Nu skulle den prøves! Vi bar ham derover, og han snusede... 3-4 min og så tissede han :hjerte: Ihhh hvor blev vi glade!

Vi gik og gik, nok 2-300 meter på stien, og vi mødte i alt 4 hunde!

De sidste to hunde var en meget ivrig Foxterrie, og lige da den kom trumlende kom en boxer samtidig, og jeg tænkte "åh åååh nu bliver han bange", men nej han hoppede bare frem og ville snakke!

 

Vi er nu kommet hjem, og den lille hyper-aktive hvalp er nu gået kold :lol: Så han kan altså godt sove :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi måske har fået os en vandhund :hmm:

 

Der hvor vi går tur med ham er lige ved siden af en kanal, hvor han nu har fundet ud af at der er vand i, og han gik HELT amok og hylede og skreg fordi vi ikke ville lade ham hoppe i (Der er ca 50 cm ned til vandet)....

 

Nu overvejer vi om vi skal tage til stranden en af de næste dage og så kan han da finde ud af hvad vand er :lol::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh altså vores hund er bare såååårh dygtig :hjerte:

 

Han tisser udenfor næsten hver gang nu, desværre foregår nr. 2 stadig indenfor :???: Men det skal nok komme!

 

Vi har lige mødt den skønneste rottweiler, en stor hvalp på 16 mdr, en han, og du godeste den var smuk :lun: Men lidt for vild, Dexter er stadig lidt tilbageholdende, og sætte sig imellem vores ben og stikker snuden frem for at snuse lidt, og efter et par minutter tør han op og tør hilse på den anden hund..

 

Rottweileren havde en halti på, og det var så sjovt for ejeren sagde med det samme "Det er altså ikke en mundkurv, han bider ikke, han trækker bare rigtig meget nogengange", jeg synes det var lidt sjovt, han har garanteret oplevet folk troede det var en mundkurv mange gange :lol: Og mig med lille Dexter der kunen have været den kæmpes lille godbid i en mundfuld :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk sig at man kan blive så begejstret over en bæ, når den bliver lagt det rigtige sted :klap::lol:

 

I dag har vi gået en laaaaang tur, Dexter var simpelthen så glad for at gå, at vi fortsatte i hans tempo, det blev til næsten en hel times leg udenfor :shock:Nu er han så også heeeelt træt!

 

Men det er skønt at se at han er begyndt at tisse lige når han kommer ud; Han er begyndt at vide at det er udenfor han skal tisse, og idag lavede han så også nr. 2 udenfor :vuf:Ihh hvor blev vi glade! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Tænk sig at man kan blive så begejstret over en bæ, når den bliver lagt det rigtige sted :klap::lol:

 

I dag har vi gået en laaaaang tur, Dexter var simpelthen så glad for at gå, at vi fortsatte i hans tempo, det blev til næsten en hel times leg udenfor :shock:Nu er han så også heeeelt træt!

 

Men det er skønt at se at han er begyndt at tisse lige når han kommer ud; Han er begyndt at vide at det er udenfor han skal tisse, og idag lavede han så også nr. 2 udenfor :vuf:Ihh hvor blev vi glade! :D

 

Haha ja, een ting er at få hund, en anden er den ucharmerende ting med, at man pludselig begynder at tale enormt meget om afføring :mrgreen: Bare vent, pludselig sidder dig og din kæreste og snakker henover aftensmaden om, hvorvidt pøllen var blød eller helt præcist i orden :lol:

 

Men dejligt at han lærte at udenfor er fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja, een ting er at få hund, en anden er den ucharmerende ting med, at man pludselig begynder at tale enormt meget om afføring :mrgreen: Bare vent, pludselig sidder dig og din kæreste og snakker henover aftensmaden om, hvorvidt pøllen var blød eller helt præcist i orden :lol:

 

Men dejligt at han lærte at udenfor er fantastisk!

 

I går da vi gik i seng var det sidste samtale vi havde :shock:At "Pølsen var da lidt løs i det var den ikke".... Ej så har ens forhold bare nået et stadie hvor der ikke er nogen vej tilbage :drille::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
I går da vi gik i seng var det sidste samtale vi havde :shock:At "Pølsen var da lidt løs i det var den ikke".... Ej så har ens forhold bare nået et stadie hvor der ikke er nogen vej tilbage :drille::vuf:

 

Hahaha præcis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jeg er altså så begejstret for ham.. Og det er bare dejligt at have en hund der (lige nu) reagere så hurtigt... Han opfatter bare alt SÅ hurtigt, og jeg har bare aldrig været klar over hvor åben deres sind er når de har denne alder...

 

Han har i dag lært "lig"(Den hollandske version af dæk), og det tog ham bare ingen tid at lære...

 

Jeg har ventet lidt med at lære ham det fordi han jo lige har lært "sit", og jeg ville ikke have at han skulle forveksle dem, men han forstår dem med det samme...

 

I dag gik vi imod noget som jeg bare altid har HADET! Flexi! Ej hvor jeg bare altid har synes at det var noget skravl og noget jeg aldrig selv ville bruge penge på... Men kunne mærke på Dexter han var træt af den korte snor og at vi altid skulle være "så tæt på" når han snusede, og når han satte i løb, hvilket jo kun er sundt for ham blev han altid distreheret af at vi satte i løb bagefter jo...

 

Nå men nu er vi så ejer af en flexi line (Hold op den er stor den går jo helt til 50 kg :shock: ) og jeg må indrømme Dexter er bare lyst op af det! Vi har kun prøvet den en gang, og vi mødte en dejlig Border Collie tæve som var dejlig velopdraget, og rigtig god til at sende "hunde signaler" så han vidste helt hvor han havde hende, og for første gang så vi HAM indbyde til leg med en anden hund :lun: Han var bare helt forelsket på trods af at hun jo var fuldvoksen og meget større end ham :lol:

 

Så nu må jeg tage mit had tilbage og sige;

Flexi er sgu nok egentlig ganske smart!

 

Ihh hvor jeg elsker vores hund, selvom han også kan være en lille balladetrøffel engang imellem :vuf::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

IIIIK! Nu går det alt for hurtigt :shock:

 

Vi har lige fået en mail fra vores hundetræner, for vi har fundet ud af at det hvalpehold vi skal starte på kan vi ikke komme de første to gange :megaked:

 

Da jeg synes det er lidt "meh" at miste to gange (man betaler for 12 gange uanset hvad), skrev vi om de havde et andet hold, og svaret var "Ja det starter 30 august"... VRÆL!

 

Han tilbød så at selvom der ikke er plads på deres tirsdags hold, så kan vi komme de første to gange på tirsdags holdet, og så d. 3 gang skifte til lørdags holdet (Som passer bedre ind i vores hverdag)...

 

Men det betyder;

 

VI STARTER TIL HVALPETRÆNING I MORGEN! :shock::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Brun er altså min yndlingsspidshundefarve :lun: Vil gerne have en grønlænder i brun og hvid - en dame til at bosse rundt med de 2 uopdragne samojedehanner :mrgreen:

 

Tror du han holder farven? Eller vil den falme mere ud når han er voksen?

Har du billeder af forældrene tilfældigvis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, den mega flotte hvalp må gerne hedde Dexter:mrgreen:

 

Elsker chokoladebrune aftegn:lun:

 

Ja han er bare smuk :lun: Jeg må indrømme at jeg bliver helt forelsket i ham når han hopper afsted og der flere gang er folk der er cyklet forbi, og på cyklen har vendt sig om og råbt "Mooie hundje" (Skøn hvalp) og alle kalder ham Schatje (en skat) og siger hvor skøn han er.. Men det ER jo også fordi han er hvalp! Og de generelt bare er søde.. Men vi høre oftere at han er "smuk" end at han er kær... Og normalt er hvalpe jo kære, ikke smukke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brun er altså min yndlingsspidshundefarve :lun: Vil gerne have en grønlænder i brun og hvid - en dame til at bosse rundt med de 2 uopdragne samojedehanner :mrgreen:

 

Tror du han holder farven? Eller vil den falme mere ud når han er voksen?

Har du billeder af forældrene tilfældigvis?

 

Desværre ingen forældre billeder :damn: Vi havde kameraet med ud til opdrætteren, men glemte ALT om det, jeg havde planlagt afskeds billeder og "første køreturs"-billeder, men der sad jeg bare og var forelsket :lol:

 

siberian_husky_brown.jpg

 

Det er et billede af en voksen brun husky, de falmer en liiille smule, men han skulle gerne beholde den "mørke farve" (Man kan få dem i lysebrun også)...

Hans underpels er kridhvid, det kan også ses på billedet at hans uld er hvid, men det er meget normalt for husky'er! SOm du kan se på billedet bliver pelsen jo længere på halen, og derfor bliver halen også lysere, men hovedet skulle gerne forblive chokolade-brun :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Desværre ingen forældre billeder :damn: Vi havde kameraet med ud til opdrætteren, men glemte ALT om det, jeg havde planlagt afskeds billeder og "første køreturs"-billeder, men der sad jeg bare og var forelsket :lol:

 

siberian_husky_brown.jpg

 

Det er et billede af en voksen brun husky, de falmer en liiille smule, men han skulle gerne beholde den "mørke farve" (Man kan få dem i lysebrun også)...

Hans underpels er kridhvid, det kan også ses på billedet at hans uld er hvid, men det er meget normalt for husky'er! SOm du kan se på billedet bliver pelsen jo længere på halen, og derfor bliver halen også lysere, men hovedet skulle gerne forblive chokolade-brun :lun:

 

Klart, og ja, har set nogle af de lysere brune, men ved ikke om man kan se at de ender i den farve helt fra hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh nu er jeg vildt skuffet :megaked:

 

Vi ringede og snakkede med træneren og fordi Dexter ikke har sin 12 ugers vaccination må han ikke komme... Men i morgen var mest teori, så han synes at Olivier skulle komme alligevel...

 

Men jeg siger så at det er jo helt hul i hovedet... Så går vi jo glip at de 3 første træninger :damn: Øv, og vi har ingen andre muligheder for at starte til hundetræning et andet sted :megaked:

 

Hvad ville i gøre?

 

Jeg har sagt at så ringer vi til dyrlægen i morgen og sørger for at han får sin vaccination så tidligt som muligt, og så må vi tage den derfra.. Så kan vi starte træning nu, godt nok gå glip af de første tre træninger, og så dumper han nok første gang på hvalpe holdet men "so what".. Synes bare det er lang tid at vente helt til august med at starte :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

I kan sagtens selv tage til træningen og se hvad de andre laver. Han er jo heller ikke særlig gammel, første gang min første hvalp var til træning (9 uger gammel), havde vi været der 10 minutter og så sov han - resten af tiden. Også hele vejen hjem.

 

Kan godt se det er ærgeligt at betale for 12 gange, hvis i kun kan være der 9-10 gange, men hvis det er det hold i helst vil gå på, er det så ikke fint nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan sagtens selv tage til træningen og se hvad de andre laver. Han er jo heller ikke særlig gammel, første gang min første hvalp var til træning (9 uger gammel), havde vi været der 10 minutter og så sov han - resten af tiden. Også hele vejen hjem.

 

Kan godt se det er ærgeligt at betale for 12 gange, hvis i kun kan være der 9-10 gange, men hvis det er det hold i helst vil gå på, er det så ikke fint nok?

 

 

Det er også det jeg forsøger at overbevise Olivier om.. Synes bare at det er lang tid at vente til han er 5 mdr... der er SÅ stor forskel på 3 mdr og 5 mdr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det er også det jeg forsøger at overbevise Olivier om.. Synes bare at det er lang tid at vente til han er 5 mdr... der er SÅ stor forskel på 3 mdr og 5 mdr...

 

Synes helt sikkert også i skal hoppe på det her hold, og taget i betragtning at han først lige er begyndt at gå på små ture, er det måske også ok han lige får 1-2 uger mere, før han skal forholde til en hel træningsplads?

 

Tjek ud hvad de andre øver, så kan i øve lidt hjemme, og man ser faktisk meget nemmere fejl når andre laver dem, end når man selv står og kager rundt og prøver at holde styr på hund, godbidder og snor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg så også helst at han først startede om minimum en uge, så det er nok meget godt!

 

Vi er jo allerede begyndt at træne, og sit og lig er allerede næææsten helt på plads...

 

Olivier tager derned imorgen, jeg bliver hjemme og hundesitter, det er Olivier som skal gå til træningen, og træneren ville rigtig gerne have at han kom, og som træneren sagde så var der altid massere af hunde til låns, og første gang var ofte mest teori :)

 

(:lol:Dexter ligge rpå gulvet ved siden af mig, og bjæffer i søvne, med lukket mund, og gud hvor er det kært:lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter har ikke haft uheld indenfor siden i går ved 18 tiden :vuf:Dygtig hund! Selv natten klarede han uden uheld! Og vi har bare haft en rigtig træls nat fordi jeg har været syg og rendt op hele tiden for at kaste op, men han sov i gennem det :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...