Hop til indhold

En Dexter tråd...


Shii
 Share

Recommended Posts

I dag er Dexter og jeg alene hjemme... For første gang! :engel:

 

Olivier er ude og spille en hockey kamp...

 

Men nu er det sjove så sket... Dexter plejer jo at være ret hyper her i middags timerne...

 

Olivier gik med ham klokken 8, og vi legede lidt og hyggede som vi altid gør her om morgenen.. Han tog afsted klokken ca. 9:30, og Dexter lagde sig til at sove....

 

Og han har faktisk sovet lige siden :shock: Jeg har overvejet om jeg skal vække ham, han må da snart skulle tisse :shock: Vi plejer at lufte ham hver 2-3 time, men han plejer altid selv at sige til/fra..

 

Dog var det også en mærkelig morgen, vi plejer at stå op når Dexter vågner om morgenen og det gør han normalt 8:50 (Ja han er ret præcis det bette kræ!) (Vi plejer så også først at gå ret sent i seng skal det siges :banan:) Men her til morgen vågnede han to timer tidligere, brokkede sig lidt og lagde sig til at sive igen efter 10-15 mins forsøgen på at hoppe op i sengen (Hvilken han ikke kan endnu.. og ikke må)..

 

Jeg tænker om vi kørte ham for træt igår?

 

Det var første gang han fik lov at gå uden snor, hvilket virkelig gjorde at han kunne løbe rigtigt, plus han for første gang virkelig, virkelig legede med en anden (stor) hund...

 

Måske jeg bare skal antage at han sover fordi han har brug for det :hmm: Jeg bliver bare så bekymret :genert: Måske han ved det er Olivier der er den mest aktive, og når han ikke er her kan han bare dovne den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal han kunne være alene i dagtimerne når han er lidt ældre? For så kan jeg rigtig meget anbefale ikke at lege med ham eller aktivere ham i det tidsrum så han vænner sig til at det er afslapnings/sove tid :-D

 

på et tidspuntk ja, men som tingene ser ud ikke indenfor de næste to år.. Hvilket betyder at vi SKAL lære ham det, "just in case"...

 

Nu får vi se.. han sover stadig :vedikke::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

på et tidspuntk ja, men som tingene ser ud ikke indenfor de næste to år.. Hvilket betyder at vi SKAL lære ham det, "just in case"...

 

Nu får vi se.. han sover stadig :vedikke::hmm:

 

okay hvis det har så lange udsigter så ville jeg ikke tænke så meget i dagsrutiner, men selvfølgelig øve alene hjemme alligevel. Jeg tænkte bare hvis vi snakker i løbet af en måneds tid så er det meget smart at hunden ved man ikke leger hele formiddagen :-D

 

Han skal nok vågne når han skal tisse eller er sulten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han vågnede imens jeg skrev indlægget, og vi har allerede været ude og tisse og ligge en lille prut.. Og da han var færdig ville han hjeeeeem.. Han nægtede at gå, og jeg nægter at bærer ham :lol: Så vi gik hjem, og han er igang med at spise frokost i sin aktivitetsbold nu :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har ikke updateret her længe..

 

Vi er ved at træne at han skal "kryse poterne", jeg ved ikke om det lykkedes, men lad os se...

 

Han kan nu hoppe op i sofaen :hmm: Det er lidt træls, for jeg ser faktisk helst at han ikke hopper op/ned, for at skåne hans led lidt...

 

Jeg har været meget bekymret for ham, fordi jeg synes han slet ikke voksede.. Men så sammenlignede jeg nogle billeder og kunne godt se han slet ikke er så hvalpet mere, selvom han kun er 11 uger...

 

Imorgen starter vores hundetræning; Fingrene krydsede for at dette hold så er et vi kan lide (Vi har jo været ude og se en gang uden ham, og det sted brød vi os ikke om)...

Han er ikke vaccineret for sin 12 ugers endnu, vi skal snakke med dyrlægen imorgen, men hundetræneren sagde at det var okay at vi kom imorgen, og så fik han vaccinen i næste uge.. Holdet er egentlig et 12 uger+ så han bliver en af de yngste på holdet.. Men det skal nu nok gå!:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...