Hop til indhold

Chow Chow hanhund søges til avl.


Gæst Volle
 Share

Recommended Posts

Gæst Volle

Vi har en dejlig 2 årig Chow Chow tæve, som vi gerne vil have hvalpe på. Pris taler vi om ved kontakt. Hun kan komme til hanhunden..

( hun har aldrig været udstillet)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst stinsen8600

Vi har en fantastisk dejlig hanhund på 3 år, han er en lækker samojede uden stamtavle som stilles til rådighed for parring. Han er sund og rask, mild og kærlig af sind, han er virkelig god med børn og andre hunde, i det hele taget er han en blid og smuk hund. Han har før lavet et kuld smukke og sunde hvalpe på 6 stk. Og vi venter lige nu spændt på, endnu et kuld der gerne skulle komme verden i uge 30 :-)

Vi glæder os rigtig meget til, at høre fra Jer

kontakt evt på tlf 71 11 91 62 eller mail: [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en fantastisk dejlig hanhund på 3 år, han er en lækker samojede uden stamtavle som stilles til rådighed for parring. Han er sund og rask, mild og kærlig af sind, han er virkelig god med børn og andre hunde, i det hele taget er han en blid og smuk hund. Han har før lavet et kuld smukke og sunde hvalpe på 6 stk. Og vi venter lige nu spændt på, endnu et kuld der gerne skulle komme verden i uge 30 :-)

Vi glæder os rigtig meget til, at høre fra Jer

kontakt evt på tlf 71 11 91 62 eller mail: [email protected]

 

Der er lidt forskel på en Chow Chow hanhund, og en samojede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en fantastisk dejlig hanhund på 3 år, han er en lækker samojede uden stamtavle som stilles til rådighed for parring. Han er sund og rask, mild og kærlig af sind, han er virkelig god med børn og andre hunde, i det hele taget er han en blid og smuk hund. Han har før lavet et kuld smukke og sunde hvalpe på 6 stk. Og vi venter lige nu spændt på, endnu et kuld der gerne skulle komme verden i uge 30 :-)

Vi glæder os rigtig meget til, at høre fra Jer

kontakt evt på tlf 71 11 91 62 eller mail: [email protected]

 

Din hund skal sørme være far til mange kuld denne sommer..

Forstår dig virkelig ikke!

Dette er den femte annonce hvor du tilbyder din han til avl.

Det lyder efterhånden som om han er en ordentlig pengemaskine..

 

^^ ja undskyld, men bliver sku lidt vred når du bare lader ham parre alle.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stinsen8600
Din hund skal sørme være far til mange kuld denne sommer..

Forstår dig virkelig ikke!

Dette er den femte annonce hvor du tilbyder din han til avl.

Det lyder efterhånden som om han er en ordentlig pengemaskine..

 

^^ ja undskyld, men bliver sku lidt vred når du bare lader ham parre alle.

 

Han skal være far til 2 kuld dejlige hvalpe. Og ja det er ikke fordi der penge i det, for det er egentlig ikke. Jeg/vi synes blot at det er helt fantastisk at få lov at være med til at sætte nogle nye små, sunde og velfungerende liv i verden, vores hund er tjekket for alt og har fremragende resultater. Ellers ville jeg ALDRIG tilbyde min hund til parring. Jeg nægter at skulle forsvare mig selv, så længe jeg ved ,at jeg 100% kan stå inde for de valg jeg tager.

Hav en god dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Han skal være far til 2 kuld dejlige hvalpe. Og ja det er ikke fordi der penge i det, for det er egentlig ikke. Jeg/vi synes blot at det er helt fantastisk at få lov at være med til at sætte nogle nye små, sunde og velfungerende liv i verden, vores hund er tjekket for alt og har fremragende resultater. Ellers ville jeg ALDRIG tilbyde min hund til parring. Jeg nægter at skulle forsvare mig selv, så længe jeg ved ,at jeg 100% kan stå inde for de valg jeg tager.

Hav en god dag.

 

Så du HAR fået taget røntgenbilleder af hofter og albuer?? Er han også blevet øjenlyst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stinsen8600
Så du HAR fået taget røntgenbilleder af hofter og albuer?? Er han også blevet øjenlyst?

 

Ja selvfølgelig har jeg det!!!!!! Ellers sætter man ikke sin hanhund til rådighed!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal være far til 2 kuld dejlige hvalpe. Og ja det er ikke fordi der penge i det, for det er egentlig ikke. Jeg/vi synes blot at det er helt fantastisk at få lov at være med til at sætte nogle nye små, sunde og velfungerende liv i verden

 

Det ja, er det et nej (sådan rent grammatisk) for man kan blive i tvivl om hvad du mener. Eller der skal måske stå ja og at pengene alligevel betyder noget, for I lader ham vel ikke parre uden at tage et beløb for det.

 

Og til det med grønt, kunne man fortsætte: som der kan risikere ikke at være købere til, for det er jo ikke den nemmeste ting at få afsat blandingshvalpe til ordentlige familier. Det ansvar synes jeg lige du også burde tænke over om du vil medvirke til, selvom det nok ikke er ligeså tiltrækkende.

 

Men jeg vil da egentlig også gerne høre hvilke krav i stiller til en tæve, før I lader jeres hanhund blive far til hendes hvalpe. Ja, undskyld at jeg stiller spørgsmål til dig, men du har vist ikke fulgt dette råd (hvis du klikker på linket herunder). Det er et hundeforum, ikke Den Blå Avis.

 

http://www.hunde-forum.dk/hanhunde-listen/4195-laes-her-du-soger-avlshan-taeve.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ja selvfølgelig har jeg det!!!!!! Ellers sætter man ikke sin hanhund til rådighed!

 

Jamen det er da fantastisk! Det er alligevel sjældent folk har det. Så stiller du vel samme krav til tæven?

 

Og ingen grund til at blive irriteret, vi herinde går sådan set bare op i hunde.

 

Apropo den blå avis, tag et kig derinde og se hvor mange hvalpe, unghunde og voksne hunde der er til salg. Folk avler med hovedet gemt langt oppe i nummeren..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig har jeg det!!!!!! Ellers sætter man ikke sin hanhund til rådighed!

 

Det er jeg faktisk rigtig glad for at læse.

Men nu når du skriver at man ikke sætter sin hanhund til rådighed hvis ikke den er tjekket i hoved og røv..

 

^^ Hvorfor lader du ham så parre med diverse andre racer end Samojeden? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

^^ Hvorfor lader du ham så parre med diverse andre racer end Samojeden? :vedikke:

 

Det kan vel egentlig ikke sådan helt vildt anbefales at parre 2 samojeder uden tavle, man ved jo ikke om de er i tæt familie..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Gud troede han havde tavle :genert:. Jeg har læst lidt for hurtigt!

 

Nøh ja det ved jeg så ikke om han har eller ej :lol: Gik bare ud fra han ikke havde med de ret forskellige hunde han skal parre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror I de vil lave Hugo hunde? :-)

 

Jeg vil blot kommentere, at hanhunden er testet - som tæve ejer skal man naturligvis se dokumentation på den slags. Alle kan jo påstå, at en hund er testet. Vis mig papiret, lyder svaret, hvis man er klog.

 

Og så kan man jo undres.... For som opdrætter må jeg da tilstå, at jeg ikke kunne bruge min avlshankats tests til en fløjtende fis andet end at vide, at han er rask - med mindre min avlshunkat også er testet. Endelig skal jeg gå rigtig mange generationer tilbage i deres tavler og sammenligne, er de i familie, er deres familier testet, hvad viste disse resultater, hvordan så killingerne ud, hvor mange kom der, hvordan ser fertiliteten ud, indavlsprocenten, alderdom, sygdomme som tiltræf hen af vejen.

 

Men andre ord et kæmpe arbejde..... men det har TS åbenbart helt styr på også.

 

Fantastisk! Jeg har endnu meget at lære som opdrætter selv. jeg ville ønske jeg havde kunnet lære de samme ting lige så hurtigt, men okay... det er nok fordi der er forskel på hunde og katte?

 

Ironi kan forekomme:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Hos DDK kan ALLE hunde bruges til avl, du skal bare kunne dokumentere, at din hund ikke er raceren! :fyfy:

 

Jamen så går det da aldrig... De er jo alle ægte, bare uden tavle ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...