Hop til indhold

Bullterrier og sygdomme


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Jeg er totalt forelsket i bulterrieren :hjerte:

 

Desværre passer den overhovedet ikke til noget af det jeg gerne vil lave med en hund. Derudover gider jeg ikke have en hund folk er bange for og jeg orker ikke at skulle finde mig i tilråb fra fremmede på gaden.

 

Men den dag jeg ikke gider træne mere og jeg bor langt væk fra andre mennesker eller folk har glemt at bulleren ser farlig ud skal jeg nok have sådan en.

 

Jeg har lige været ude at gå og jeg mødte en sød gammel bullterrier, som vovserne legede med. Ejeren fortalte at den havde alverdens forskellige skavanker og det havde hendes tidligere bullterrier også haft.

Hun sagde også at ingen af de bullterriers hun kendte var blevet over 10 år.

Kan det virkelig være rigtigt? Kan man ikke komme uden om allergier, hudkræft, dårligt hjerte osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

min venindes bullterrier er 7 år, og hun kan godt mærke han er blevet lidt mere stivbenet. Han døjer også med foderallergier, men trives rigtig godt på råt.

Han kan også reagerer hvis han går i græs osv, men igen, råfodringen ser ud til at afhjælpe andre allergiske reaktioner.

Så har han til gengæld også døjet med maveproblemer, som de ikke 100% kender årsagen til endnu. Men han er sød, og stædig (!!), og uartig -lige som sådan en skal være :hjerte: (Han er rigtig gode venner med Charles og Sally).

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det virkelig passe at de alle har problemer med hud og allergi eller er det værst for de hvide?

 

Må bare vente med at få en til de er kommet ud over sundhedsproblemerne. Kan se her at der arbejdes på problemerne, så jeg venter :cool:

 

Nogen der ved om mini'en deler sit sløje helbred med standard-størrelsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det virkelig passe at de alle har problemer med hud og allergi eller er det værst for de hvide?

 

Må bare vente med at få en til de er kommet ud over sundhedsproblemerne. Kan se her at der arbejdes på problemerne, så jeg venter :cool:

 

Nogen der ved om mini'en deler sit sløje helbred med standard-størrelsen?

min venindes er hvis, men vi har et par brindle der kommer i pensionen, og deres fødder ser forfærdelige ud (hudproblemer), så jeg tror det er alle farverne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mozart
Desværre passer den overhovedet ikke til noget af det jeg gerne vil lave med en hund. Derudover gider jeg ikke have en hund folk er bange for og jeg orker ikke at skulle finde mig i tilråb fra fremmede på gaden.

Ville aldrig kunne fravælge en hunde race grundet tilråb fra uvidende folk, så ville jeg hellere oplyse folk om min hund, og race. Hvis folk, altså skulle være interesseret i dette.

 

Miniature Bull terrieren er en hund jeg selv vil tage et kig på, når jeg engang skal ud og kigge på hund igen - de ser utrolig kluntet, og livlige ud, og en terrier passer helt perfekt til det jeg søger i en hund. En smule selvstændighed, og masse ballade. :engel:

Er begyndt, at se en del her i omegn. Det ligner desværre alle ejere, der var med til at give "listehunde" det dårlige ry. Så Bull Terrieren er måske den næste fokus hund? :vedikke:

 

- Mozart :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have bull så kig i Sverige, de har noget strammere helbredskrav og er generelt mere 'hysteriske' med deres avlsmateriale.

 

Altså nu skal jeg jo ikke have flere hunde lige nu og jeg tror ikke en bull terrier passer helt til mine ønsker.

 

Men sig det ikke til nogen: jeg kigger allerede i Sverige, mest på mini'en :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Stefano

Købte min da jeg boede i italien.. Der gik det fint, folk var venlige og nysgerige for at vide mere om racen.. Så flytter jeg hjem til Danmark, 2/3 udlæninge "roser" altid hundens "onde" look og tænder/kæber, 2/3 danskere laver snerpet face og de sidste trækker afsted i rædsel... Mage til hjernevaskede zombier..

 

Efter at flytte til Odense er det dog blevet bedere, en del mini og ebt herude, men stadig lidt for mange "wassa gangstaah" børn omkring her... :(

 

At anskaffe en bullterrier er dog med garanti det bedste valg jeg nogensinde kommer til at lave, det er en hunderace for livet! Elsker den til hver en detalje. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bullepigensmor

Jeg er nødt til at sige at jeg kender rigtigt mange bullterrier uden nogle problemer overhovedet. Hverken med temperament eller fysiske skavanker.

Selvfølgelig er der nogle, dog er de i langt undertal.

 

Jeg har min nr. 2 bullterrier, den første døde desværre 3½ år gammel af lungeorm.

Jeg har været kæreste med Søren Olesen i 4 år der har haft kennel-balrog.dk i næsten 30 år, og har været sammen med alle hans hunde i døgndrift.

De er de sødeste og dejligste og sjoveste hunde der findes på jorden.

Min Sonja er super god til spor.

Udover det udstiller jeg alle de bullere jeg kan komme til og der er ingen som en buller at få kontakt med. De er bare anderledes.

De er gode ved både børn og dyr. Min gamle bullers bedste ven var vores kanin victor. De hyggede i stuen sammen.

 

Mere viden om bulleren kan fåes på

engelskbullterrier.dk

 

Mange buller hilsener Susanne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst ingger

:vuf::vuf:

Jeg er totalt forelsket i bulterrieren :hjerte:

 

Desværre passer den overhovedet ikke til noget af det jeg gerne vil lave med en hund. Derudover gider jeg ikke have en hund folk er bange for og jeg orker ikke at skulle finde mig i tilråb fra fremmede på gaden.

 

Men den dag jeg ikke gider træne mere og jeg bor langt væk fra andre mennesker eller folk har glemt at bulleren ser farlig ud skal jeg nok have sådan en.

 

Jeg har lige været ude at gå og jeg mødte en sød gammel bullterrier, som vovserne legede med. Ejeren fortalte at den havde alverdens forskellige skavanker og det havde hendes tidligere bullterrier også haft.

Hun sagde også at ingen af de bullterriers hun kendte var blevet over 10 år.

Kan det virkelig være rigtigt? Kan man ikke komme uden om allergier, hudkræft, dårligt hjerte osv?

hej jeg har en standard bullterrier der er fyldt 14 år, hun har altid haft det fint men hun får forskellige piller p.g.a sin alder nu, har lige haft en hjerneblødning hvor vi troede hun skulle aflives men heldigvis var vores dyrlæge ikke hjemme og ham, vi var henvist til kunne vi ikke få fat i, men Dina havde det godt nok, dvs hun havde ikke smerter så vi ville vente til vores sædvanlige dyrlægevar hjemme igen 2 dage senere vi aftalte han skulle komme hjem til os for at aflive hende men om formiddagen var hun frisk igen,har i dag været hos dyrlægen for atfå ordet negle på hende og han lyttede til hende og han syntes både hjerte og lunger læd bedre end det har været længe, så man kan godt have en bullterrier længe, man skal sikre sig at avlsmaterialet er OK og det eren seriøs opdrætter man køber sin hund hos, vi ved godt det er på lånt tid vi har hende men vi nyder at hun stadig kan lave bullerflip, og vi har ingen problemer med andre hverken hunde eller mennesker og som vi siger en gang buller altid buller. mvh Ingger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Har hørt der har været lidt bøvl med helbredsproblemer herhjemme, fordi folk har snydt og pudret deres hundes "røde" poter for at skjule allergi...men om det er sandt ved jeg ikke?

 

Ellers synes jeg det er nogle skønne hunde, med det typiske lalleglade bull and terrier-sind...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bullepigensmor

Hvor dejligt for jer Ingger. ss

 

Og Dogfather. Man kan vælge at kridte sin hund på udstillinger,også poterne. Det er jo en skønhedskonkurrence og er tilladt mange steder, på lige fod med menneskers skønhedskonkurrence.

De røde poter kan skyldes mange ting. Min tæve leger i vand, og får røde poter af det . Så det er ikke allergi altid.

Jeg vil gerne henvise til den store undersøgelse der er blevet lavet, og som er at finde på engelskbullterrier .dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ingger

jeg har aldrig kridtet nogen af mine hunde, da jeg mener hunden skal udstilles som den erog er jeg på udstilling er detlige så meget for at være sammen med bullermennesker og for at hygge mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...