Hop til indhold

Anbefal mig en taske til mellemstor hund


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i østjylland, så det er nok ikke de samme busser :blink:

Men jeg har også set folk have hunde med i bussen uden problemer her, i hvertfald de blå (ikke-bybusserne):-D

 

Tror du ikke jeg kunne putte hunden i tasken lige inden bussen kom og så slæbe den ind af døren, lade hunden ligge derinde under turen og slæbe den ud igen?

Har målt med et målebånd herhjemme, og taskerne er ikke meget større end en stor sportstaskt i bunden, nok noget højere.

 

Nu bor jeg selv i Århus, i de blå busser må hunden godt være med uden at være i taske det koster så bare en børnebillet. I by busserne (de gule) skal hunden være i taske, der er ofte mange med bussen og er ikke sikker på at du har plads eller får lov til at ha så stor en taske med hvis bussen er fyldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Nu bor jeg selv i Århus, i de blå busser må hunden godt være med uden at være i taske det koster så bare en børnebillet. I by busserne (de gule) skal hunden være i taske, der er ofte mange med bussen og er ikke sikker på at du har plads eller får lov til at ha så stor en taske med hvis bussen er fyldt.

 

Altså det vigtigste er at jeg kan komme med de blå da det er sådan en jeg tager når jeg skal hjem til min mor, så er glad for at høre at man gerne må uden taske (også for den ikke skal risikere at ligge i en taske i en hel time) :-D Har godt nok set nogen gøre det, men var ikke sikker på hvad reglerne sagde. Tak :-D

I bybusserne må man vist gerne hvis den er i en taske, jeg ville selvfølgelig aldrig tage bussen med hund i myldretiden eller på ruter hvor jeg regner med der er fyldt op, også for hundens skyld (kunne forestille mig det er de samme regler som med barnevogne, at de må komme med hvis der er plads?) :blink: Men det er godt at have muligheden hvis nu bilen skulle gå i stykker eller der skulle ske noget akut mens kæresten ikke var hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det vigtigste er at jeg kan komme med de blå da det er sådan en jeg tager når jeg skal hjem til min mor, så er glad for at høre at man gerne må uden taske (også for den ikke skal risikere at ligge i en taske i en hel time) :-D Har godt nok set nogen gøre det, men var ikke sikker på hvad reglerne sagde. Tak :-D

I bybusserne må man vist gerne hvis den er i en taske, jeg ville selvfølgelig aldrig tage bussen med hund i myldretiden eller på ruter hvor jeg regner med der er fyldt op, også for hundens skyld (kunne forestille mig det er de samme regler som med barnevogne, at de må komme med hvis der er plads?) :blink: Men det er godt at have muligheden hvis nu bilen skulle gå i stykker eller der skulle ske noget akut mens kæresten ikke var hjemme...

 

Jeg har haft min hund med de gule busser mange gange, jeg har ikke bil og vi er ofte ved dyrlægen:genert: Nu er min hund så lille ca. 6 kg. så det er lidt nemmere, men synes ofte der er mange med bussen og det kan nogle gange være lidt ubehageligt for folk ser ikke altid at der faktisk er et levende væsen i tasken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Jeg har haft min hund med de gule busser mange gange, jeg har ikke bil og vi er ofte ved dyrlægen:genert: Nu er min hund så lille ca. 6 kg. så det er lidt nemmere, men synes ofte der er mange med bussen og det kan nogle gange være lidt ubehageligt for folk ser ikke altid at der faktisk er et levende væsen i tasken.

 

Nej jeg kunne godt forestille mig folk kunne finde på at mase og det kunne blive alt for tæt for sådan en hund :(

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har den her:

 

28841ryantaske.jpg

 

den dur selvfølgelig ikke til bilen, men den er perfekt i bussen, for den vejer ikke noget særligt, og man kan have den over skulderen og på ryggen, når hunden er færdig med den. der er plads til en pænt stor hund, fordi den jo er lang-agtig, og hunden kan sidde i den åben. den fås også i large, der burde kunne rumme en lidt større hund. og den er ikke så dyr.

 

Den har jeg også og er ikke 100% tilfreds :-(

Der er nogle tynde ståltråde oppe i siden der holder tasken åben og efter kort brug var de gået igennem stoffet og desuden blevet bøjet, Fik en ny af forhandleren da der stadigvæk var garanti på den. Den nye havde samme problem :evil: Så nu er ståtråden pillet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg også og er ikke 100% tilfreds :-(

Der er nogle tynde ståltråde oppe i siden der holder tasken åben og efter kort brug var de gået igennem stoffet og desuden blevet bøjet, Fik en ny af forhandleren da der stadigvæk var garanti på den. Den nye havde samme problem :evil: Så nu er ståtråden pillet ud.

 

det er pudsigt, for det problem har jeg slet ikke haft, og vi har da haft vores i et år :vedikke: måske fordi bubber er tungere end halfdan? eller du har brugt den mere? tja, men vi er nok også enige om, at den ikke ligefrem stinker af luksus, heldigvis er den ikke så dyr igen heller.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er pudsigt, for det problem har jeg slet ikke haft, og vi har da haft vores i et år :vedikke: måske fordi bubber er tungere end halfdan? eller du har brugt den mere? tja, men vi er nok også enige om, at den ikke ligefrem stinker af luksus, heldigvis er den ikke så dyr igen heller.

 

Ved ikke om jeg har brugt min mere end du har, dog boede jeg på amager og brugte meget busserne, og det var ikke fordi han vejede for meget da forhandleren tjækkede at tasken passede til Bubbers vægtklasse :vedikke:

(nu lyder han som om han er en bokser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, vil gerne høre dig hvor du har fundet de fine taske, vi bruger en her hjemme som Bellas fristed,:5up: har den med i byen, på rejser og m.m. Bella er meget glad for den, men den er desv ved at gå i stykker, men den er MEGET tung at bære med hunden i,:confused:

[ATTACH]43548[/ATTACH]

 

Hvad med den her ?

Den kan foldes helt sammen og smides over skulderen.

Det opfylder næsten alle dine ønsker kan dog ikke se om der er håndtag når det er foldet ud.

50x40x40 cm. 350.-kr.

60x50x50 cm. 450.-kr

80x55x55 cm 550.-kr.

Der er en løs madras i bunden som kan vaskes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, vil gerne høre dig hvor du har fundet de fine taske, vi bruger en her hjemme som Bellas fristed,:5up: har den med i byen, på rejser og m.m. Bella er meget glad for den, men den er desv ved at gå i stykker, men den er MEGET tung at bære med hunden i,:confused:

[ATTACH]43548[/ATTACH]

 

 

ai en dejlig hyggehule

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop købt en Sturdi Bag til Guincho.

 

De fås i forskellige modeller, den største er testet til at kunne klare en vægt på 22,6 kg, men de anbefaler dog at man bruger den til hunde der vejer op til 15,8 kg.

 

Jeg er superglad for tasken, især fordi den er let som en fjer, uden tvivl den letteste på markedet. Både skulderrem og håndtag er behagelige, og der er virkelig gode detaljer, såsom mange muligheder for at åbne og lukke. Endvidere er den fleksibel så den kan stå under et flysæde.

Det er den bedste transporttaske jeg er stødt på, og jeg har vel efterhånden fået testet 8-10 strykker.

 

Den kan ses her: Sturdi Bags Jeg købte den direkte fra England, men jeg ved at fru Poulsen og Zooplus forhandler enkelte af modellerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Jeg har netop købt en Sturdi Bag til Guincho.

 

De fås i forskellige modeller, den største er testet til at kunne klare en vægt på 22,6 kg, men de anbefaler dog at man bruger den til hunde der vejer op til 15,8 kg.

 

Jeg er superglad for tasken, især fordi den er let som en fjer, uden tvivl den letteste på markedet. Både skulderrem og håndtag er behagelige, og der er virkelig gode detaljer, såsom mange muligheder for at åbne og lukke. Endvidere er den fleksibel så den kan stå under et flysæde.

Det er den bedste transporttaske jeg er stødt på, og jeg har vel efterhånden fået testet 8-10 strykker.

 

Den kan ses her: Sturdi Bags Jeg købte den direkte fra England, men jeg ved at fru Poulsen og Zooplus forhandler enkelte af modellerne.

 

Den er fed! Og den ligner jo egentlig lidt en sportstaske, bare i lidt smartere form... Har du købt din fra england? Har aldrig købt over nettet før :oops: Min hund skulle blive max 15 kg, så den største ville jo være perfekt. Og så ser det smart ud at den kan ligge i den med hovedet ude...

sturdiBag_l_div1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Det er måske ikke liiige den flotteste model.. Men jeg har et par gange set nogen mellemstore racer i de blå IKEA poser i busserne. Sindssygt nemme at folde sammen og vaske. Der er så ikke fast bund, men hvis hunden bliver vænnet til løs bund, så burde det vel ikke være et problem? De er såmend stærke nok, og lige til at svinge over skulderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

image.img?color=097ebb&text=000000&accent=666666&compliment=bff2c3&navigation=000000&heading=000000&title=000000&logo=ffffff&link=097ebb&picture.image.url=%2Ffiles%2F3665848%2Fuploaded%2FSBxlblack.jpg&picture.width.max=258&picture.image.mask.apply=false&stage.width.max=647&cache=1301764981238

Er det en cocker? En hvalp? Min hund skulle blive ligeså stor som en cocker spaniel, så hvis den kan være der burden den være stor nok :hmm:

Deres største er bare kun 51cm x 40cm x 30cm, synes ikke det lyder af meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

image.img?color=097ebb&text=000000&accent=666666&compliment=bff2c3&navigation=000000&heading=000000&title=000000&logo=ffffff&link=097ebb&picture.image.url=%2Ffiles%2F3665848%2Fuploaded%2FSBxlblack.jpg&picture.width.max=258&picture.image.mask.apply=false&stage.width.max=647&cache=1301764981238

Er det en cocker? En hvalp? Min hund skulle blive ligeså stor som en cocker spaniel, så hvis den kan være der burden den være stor nok :hmm:

Deres største er bare kun 51cm x 40cm x 30cm, synes ikke det lyder af meget...

 

jeg var inde at kigge, og jeg synes heller ikke, at det lyder af meget. jeg kan ikke se, om tasken kan åbnes i toppen? så ville din hund nok fint kunne sidde i den. hvis du skal have plads til ca. 15 kg. hund, skal du nok have en taske, som hunden kan have hovedet "op af", vil jeg tro. ala en sportstaske eller en shopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
sturdiBag_l_div1.jpg

vil gerne høre dig, om du ved hvor de to tasker du har sat fine billeder ind på, evt kan købes, og prisen :banan:

 

Hov sorry, det er ikke pænt at ligge billeder uden at linke:engel:

De er fra Sturdi bag, som Vivi var så sød at henvise til :-D

HER: My Pet Carrier | Sturdi Shelters | Pet Carriers | Strollers

(Et godt trick til en anden gang er at højreklikke på billedet og så vælge "kopier billedadresse", så kan man nogen gange finde siden ved at indsætte adressen og slette det sidste;-))

 

jeg var inde at kigge, og jeg synes heller ikke, at det lyder af meget. jeg kan ikke se, om tasken kan åbnes i toppen? så ville din hund nok fint kunne sidde i den. hvis du skal have plads til ca. 15 kg. hund, skal du nok have en taske, som hunden kan have hovedet "op af", vil jeg tro. ala en sportstaske eller en shopper.

 

De kan, så vidt jeg kan se på de andre modeller åbnes i toppen, men jo det er meget vigtigt (vil dog gerne have at den skal være så stor at hunden vil kunne ligge ned i den):

sturdibag_large2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en video på youtube, hvor man kan se alle finesserne ved Sturdi bag [media]

[/media]

 

Pindene der ses brugt som stivere er lavet af bøjeligt plast, og de går ikke igennem stoffet som en nævner med en anden taske, det problem kender jeg nemlig godt fra tasken fra Alttilhundogkat. Det er direkte farligt når hunden suser ind i tasken, synes jeg.

 

Jeg er heller ikke vant til at købe i andre lande over nettet, men dette gik nemt og smertefrit. Der kommer jo ikke told og sårn på som hvis det var USA.

 

De havde den ikke i sort som jeg havde ønsket, hvilket jeg fik mail om dagen efter jeg havde bestilt den. De spurgte om jeg ville vente 3-4 uger eller have en anden farve. Jeg valgte en blå, så nu ligner det i den grad en sportstaske, hvilket jeg ser som en fordel;)

 

Iøvrigt: Jeg var spændt på om den ville være varm, det ligner jo noget teltdug, men det virker ikke om om den holder på varmen, jeg har testet med min hånd under togrejser, hvor solen var på, og der blev ikke varmt indeni tasken:)

 

Skal jeg endelig sige noget negativt, kunne jeg godt have tænkt mig at line/pruttepose-rummet bagtil var lidt mere rummeligt. Men der kan lige præcist godt ligge en flexline i rummet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg ved godt, det er en ældre tråd, jeg fandt den da jeg googlede "hund+taske".

 

Jeg vil blot gøre obs på, at der kan være nogle krav i forhold til størrelsen af den taske, som man har hunden i, når man færdes med offentlige transportmidler.

 

Her er f.eks. reglerne fra DSB: DSB: Skal du have dyr med i toget? Se her om du ska købe billet.

 

så jeg vil anbefale, at man ser på reglerne fra de forskellige bus-selskaber, hvis man skal bruge den i bus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...