Hop til indhold

hvalpe aflivet


Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Kattiie
men i og med de er forbudt, og ellers skulle gå med mundkurv og 2m line resten af deres liv, så er døden vel alligevel næsten at foretrække...

 

Ja det kan du jo selvfølgelig have ret i... Men jeg synes det er frygtligt hvis den l*rte lov ikke bliver lavet om!!!

Men det jeg mener er også bare at man skulle lade tvivlen komme dem til gode og så skulle de haev lov at leve på lige vilkår med andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

Jeg så det gudskelov ikke - jeg vidste det blev sendt i aften, så har holdt mig langt væk fra TV2. Jeg kan slet ikke klare sådan noget :megaked::megaked:

 

Der burde være højere straf for indsmugling, men det mener jeg generelt, for de franske bulldogs, mopser og andet der smugles herop i hjulbrønd og bagagerum har det heller ik for godt...:-(

Ja, det er frygteligt at de der øst-aber bare får en bøde og så lader de stakkels små hvalpe livet. Så vender varevognen tilbage kort tid efter med næste hold hvalpe.

 

Jeg har mødt flere der har købt de her hunde - indimellem mister jeg besindelsen og fortæller dem om turen herop, deres opfostring og hvilke konsekvenser det kan have. Sikke blege de kan blive - og nærmest flove.

 

Hvad fanden havde de regnet med?! :shock: Undskyld for sidespringet, men det er virkelig noget der kan få mit hjerte til at bløde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Så det godt, det var ikke rart at kigge på :cry:

Men godt at det bliver vist, kan være det kan få folk til at tænke sig lidt om, inden de beslutter sig for at avle eller støtte en avler ved at købe en ulovlig hvalp...

 

 

Synes nu godt de kunne have slukket for dyrlægens mikrofon lidt tidligere :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

har udviddet det sorte marked for salg og indsmugling af hvalpe,

Da kun, fordi der er samvittighedsløse mennesker, der trods forbud vælger at risikere, at deres ulovlige hvalpe får et kort liv. Men det er vel trods alt kun de færreste mennesker, der vil udsætte deres hunde for sådan en skæbne, så de undlader vel at købe på det sorte marked?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Da kun, fordi der er samvittighedsløse mennesker, der trods forbud vælger at risikere, at deres ulovlige hvalpe får et kort liv. Men det er vel trods alt kun de færreste mennesker, der vil udsætte deres hunde for sådan en skæbne, så de undlader vel at købe på det sorte marked?

 

 

Men det ændrer jo ikke ved at dem som VIRKELIG er ligeglade, dem som vi skulle have haft fat i fra starten, bare kan fortsætte som altid og købe hvalpe der er vokset op under tvivlsomme forhold...

 

Nu er de bare NØDT til at købe deres hvalpe illegalt...og om det koster dem 3-4-5 og 6 hundehvalpe tror jeg rager dem langsomt...

 

Det er ikke mere end et par måneder siden jeg mødte en gut med en lille blå pithvalp der gik og blærede sig med den...med hundeloven har man stukket blår i øjnene på folk og besværliggjort livet for folk som Lonny, Guanomo og jeg...har det virket? Nej tværtimod tror jeg faktisk man har gjort de her hunde mere attraktive for dem man ellers ønskede at bekæmpe

 

Det er selvfølgelig rene gisninger fra min side, jeg kender jo ikke samtlige uansvarlige hundeejere...men jeg tror bare ikke at loven rammer mange andre end os der godt kan finde ud af at holde hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men godt det blev sendt. Måske er der nogle hundelovstilhængere, der pludselig opdager hvad deres dejlige lov betyder.

Jeg er tilhænger af den nye hundelov, men jeg er IKKE tilhænger af, at folk bryder loven for at tjene nogle illegale penge.

 

Jeg brød mig IKKE om at se hvalpene blive aflivet, men jeg mener alligevel, at det er nødvendigt at gribe radikalt ind. Hvor tror du ellers, at disse hvalpe var havnet? Hos almindelige mennesker, der udmærket ved, at hvalpen er ulovlig og derfor kan risikere et kort liv gr. daglig risiko for anmeldelse - eller hos kriminelle?

 

Jeg finder det i øvrigt temmelig påfaldende, at du slet ikke omtaler ejeren, som er den skyldige i disse drab, men blot vender skytset mod tilhængerne af den nye hundelov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Ejeren er vist da den eneste, som INGEN kan have ondt af?! Altså udover, at han lige gik glip af en masse penge dér, tsk tsk.

 

Jeg har skam heller ikke ondt af ejeren, jeg mener bare jeg har svært ved at sætte mig ind i at når det var så hårdt for mig bare at se det, så må det da være hårdere for ejeren, hvis han/hun altså holder af sine hvalpe og så har jeg bare sværrere ved at forstå at man avler på dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er tilhænger af den nye hundelov, men jeg er IKKE tilhænger af, at folk bryder loven for at tjene nogle illegale penge.

 

Jeg brød mig IKKE om at se hvalpene blive aflivet, men jeg mener alligevel, at det er nødvendigt at gribe radikalt ind. Hvor tror du ellers, at disse hvalpe var havnet? Hos almindelige mennesker, der udmærket ved, at hvalpen er ulovlig og derfor kan risikere et kort liv gr. daglig risiko for anmeldelse - eller hos kriminelle?

 

Jeg finder det i øvrigt temmelig påfaldende, at du slet ikke omtaler ejeren, som er den skyldige i disse drab, men blot vender skytset mod tilhængerne af den nye hundelov.

 

havde man kunne/ville gribe tidligere ind for flere år siden med ulovlige hundehandler kunne meget var forhindret. Uanset racen på hundene.

 

Så nemt er det i polen

[media]http://www.youtube.com/watch?v=MSnpcvdwAeU[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så det mens jeg var ovre og besøge Audrey. Det var bare så sørgeligt :cry:

 

Jeg sad der i sofaen og så en flok dejlige hundebabyer sove ind og en knust dyrlæge græde for åben mikrofon.

Og så kiggede jeg ned på min dejlige prinsesse som tumlede rundt på gulvet med sin mor, og jeg kunne ikke lade være med at smile lettet. Jeg var glad for at netop dén lille uskyldige hvalp kan få lov til at vokse op og nyde et langt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg så det mens jeg var ovre og besøge Audrey. Det var bare så sørgeligt :cry:

 

Jeg sad der i sofaen og så en flok dejlige hundebabyer sove ind og en knust dyrlæge græde for åben mikrofon.

Og så kiggede jeg ned på min dejlige prinsesse som tumlede rundt på gulvet med sin mor, og jeg kunne ikke lade være med at smile lettet. Jeg var glad for at netop dén lille uskyldige hvalp kan få lov til at vokse op og nyde et langt liv.

 

Det er nøjagtig sådan jeg også havde det, men det var et frygtligt syn :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det ændrer jo ikke ved at dem som VIRKELIG er ligeglade, dem som vi skulle have haft fat i fra starten, bare kan fortsætte som altid og købe hvalpe der er vokset op under tvivlsomme forhold...

Det eneste, der kan gøres, er at melde disse mennesker (fx den lille blå pit!) hver og hver eneste gang, man møder dem. Hvis alle gjorde det, svandt det sorte marked formentlig ind. Det bliver jo for dyrt i længden for disse gykkelykker, hvis de skal have en ny hund et par gange om året.

 

Sideløbende må de kamphundeejere, der har ordentlige hunde (har jeg en fornemmelse af, at du faktisk har) lave et stort benarbejde i jeres specialklub for at få opstillet nogle faste regler for udvælgelse af "ordentlige" kamphunde. Naturligvis med henblik på på længere sigt at få lavet hundeloven om.

 

Men så længe loven er der, skal den altså overholdes.

Link til indlæg
Del på andre sites

... har ikke nærlæst det hele, og heller ikke set det, men jeg tænker lidt på at man burde behandle disse hunde som "ofre" istedet for som det er nu "ulovligt gods" eller "våben"

- det gjorde man for første gang med sagen mod Mickael Vick og man må sige at den sag endte lykkeligt for de fleste af hundene :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det eneste, der kan gøres, er at melde disse mennesker (fx den lille blå pit!) hver og hver eneste gang, man møder dem. Hvis alle gjorde det, svandt det sorte marked formentlig ind. Det bliver jo for dyrt i længden for disse gykkelykker, hvis de skal have en ny hund et par gange om året.

 

 

men nu havde jeg ikke lyst til at sætte den lille hvalp men pistol for panden...så længe den ikke har gjort andet end at være i det forkerte land, skal jeg ikke gøre mig til dommer over liv eller død...

 

Sideløbende må de kamphundeejere, der har ordentlige hunde (har jeg en fornemmelse af, at du faktisk har) lave et stort benarbejde i jeres specialklub for at få opstillet nogle faste regler for udvælgelse af "ordentlige" kamphunde. Naturligvis med henblik på på længere sigt at få lavet hundeloven om.

 

 

Nu har ingen af mine tavle, så jeg er faktisk en dårlig repræsentant, hvis man skal se det meget sort/hvidt...der bliver avlet masser af ordentlige hunde, som kommer ud til masser af gode ejere...de sælger bare ikke aviser..ligesom det ikke sælger når en schæfer dræber en golden...

 

Uanset benarbejdet var den lov blevet gennemført...det er populistisk politik, og selv ekspertudvalget kom jo aldrig rigtigt til orde...

 

Og uanset benarbejdet kan amstaff-network, bulldog-klubben osv. jo altså ikke forhindre johnny og muhammed eller en der måske har reelle hensigter, men bare er en uasvarlig hundeejer i at købe hvalpe sort....

 

 

 

Men så længe loven er der, skal den altså overholdes.

 

ja og det skal færdselsloven og straffeloven også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Idaef

Igår så jeg et lille klip af den udsendelse på tv2, og jeg kunne bare ikke stoppe mine tåre i at løbe.. hver gang jeg har tænkt på det idag, har jeg igen været ved at tude... og jeg har nu altså ikke normalt let til tåre,- har set mange dyr blive aflivet, men på retfærdig vis.. det her synes jeg bare er lidt langt ude... Jeg er ikke rigtig inde i al den muskel/kamphunde debat, men der må være en anden løsning et eller andet sted, det er bare det jeg tænker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår så jeg et lille klip af den udsendelse på tv2, og jeg kunne bare ikke stoppe mine tåre i at løbe.. hver gang jeg har tænkt på det idag, har jeg igen været ved at tude... og jeg har nu altså ikke normalt let til tåre,- har set mange dyr blive aflivet, men på retfærdig vis.. det her synes jeg bare er lidt langt ude... Jeg er ikke rigtig inde i al den muskel/kamphunde debat, men der må være en anden løsning et eller andet sted, det er bare det jeg tænker...

min korte mening.

 

afskaf forbuddet og mundkurven.

Hvis man skal gå en middelvej, få et bevis på din hund ikke skal bruge mundkurv ved en adfærdsbehandler, på ejeres regning, måske dyrt, men jeg ville gerne betale det.

 

flere resourcer til politiet til hundeloven før 1/6-2010.

 

Slå hårdere ned på ulovlig handlen fra udlandet (STOR bøde). Mere grænsekontrol.

 

En pleaser til nogle, forbyd dansk tavleløs avl på "listehunde". Har nemlig aldrig hørt om en hund, der havde talve, der har gjort dette, netop fordi de avler på sunde hunde. Straffen skal dog ikke være døden, men stor bøde og omplacering af hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna

Man kan da på ingen måde synes det er okay at små usyldige hvalpe skal aflives bare fordi de er af en "forkert" race.. de har jo for pokker ikke gjort andet galt end at leve :(

 

F*** hvor jeg håber der sidder nogle politikker og har en DÅRLIG smag i munden FØJ!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Idaef
min korte mening.

 

afskaf forbuddet og mundkurven.

Hvis man skal gå en middelvej, få et bevis på din hund ikke skal bruge mundkurv ved en adfærdsbehandler, på ejeres regning, måske dyrt, men jeg ville gerne betale det.

 

flere resourcer til politiet til hundeloven før 1/6-2010.

 

Slå hårdere ned på ulovlig handlen fra udlandet (STOR bøde). Mere grænsekontrol.

 

En pleaser til nogle, forbyd dansk tavleløs avl på "listehunde". Har nemlig aldrig hørt om en hund, der havde talve, der har gjort dette, netop fordi de avler på sunde hunde. Straffen skal dog ikke være døden, men stor bøde og omplacering af hundene.

 

 

For eksempel ja! Der må da være andre der tænker sådan.. eller noget i den retning...

 

Men jeg er nok ikke den rette til at gøre mig klog på dette område, da jeg ikke er inde i stoffet. Jeg forestiller mig bare ikke at nogle folk vil have en ustyrlig killer-machine, måske en der ligner, men med rette mentalitet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Er der alvorligt talt nogen der tror dette vandvid stopper, avl, import aflivning osv. :vedikke:

TV viste lige en sælger der solgte alt godt i hunde i et busskur, det blev ikke stoppet, det må andre gøre, gør en anden det kommer TV igen og laver billeder af en politimand og en dyrlæge der gør det ubehagelige!:damn:

 

Hvis den dyrlæge bliver så ulykkelig hver gang hun afliver forbudte hvalpe, tror jeg ikke hun holder længe i jobbet, det bliver nemlig hverdag :oops:

 

Og undskyld, jeg tror noget af seansen var lavet for TV, helt ærligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da på ingen måde synes det er okay at små usyldige hvalpe skal aflives bare fordi de er af en "forkert" race.. de har jo for pokker ikke gjort andet galt end at leve :(

 

F*** hvor jeg håber der sidder nogle politikker og har en DÅRLIG smag i munden FØJ!

 

Kan da kun give dig ret, jeg synes der er lidt Hitler/2. verdenskrig over den måde at aflive på, bare pga forkert race:evil:

 

Mener de sagde i indslaget, at kommer ejeren af hvalpene i nyhederne, eller var det her i de sene nyheder idag? Kunne være interessant at se hvad han har at sige til det.

 

Stakkels små hvalpe i øvrigt:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO

pyha :cry: Begyndte at græde med det samme da jeg så indslaget ! Det jo ikke iorden at vi ligepludselig skal være gud og bestemme hvem der har ret til at leve og hvem der ikke har? :'/ Hvalpene kunne havde blevet gode hunde hvis man bare kunne skaffe dem ordenlige ejere, det er ejerne der skal fjernes ikke hundene :'/

 

Måtte bare løfte min lille Morgan op på 9 uger og holde ham tæt da jeg så det! :cry::cry: Alle hundeejere ved det ikke er hundens skyld :'/ den vil bare gerne gøre sin ejer glad :'/

 

ingen hund har fortjent at blive aflivet pga. et menneske, og slet ik sådan nogle fjolser som udnytter de stakkels hunde :'(

:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...