Hop til indhold

hvalpe aflivet


Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

Gæst Kattiie

Jeg har lige siddet os set nyhederne på tv2, her viste de et helt kuld Amstaff hvalpe blive aflivet og dyrlægen der udførte indgrebet var tydeligt berørt af det :megaked:

 

Jeg er, og det har jeg også gentagende gange givet udtryk for herinde, imod den nye hundlov!!!

Men jeg er godt nok også imod at folk alligevel vælger at sætte hvalpe i verden på trods af at de ved hvad konsekvensen bliver hvis det bliver opdaget. :damn:

Nej hvalpene opfatter sgu ikke så meget at de nu skal til at ende deres dage, men det gør dyrlægen og det gør politibetjentene også og når de så vælger at sende det lige som jeg slår over og self. kan jeg da ikke lade være at se det :megaked::megaked::megaked: så jeg synes personligt det var hårdt at se og så kan jeg da slet ikke forstå at man vælger at avle på sin tæve, fordi det må da være hårdt for ejeren også, eller hvad :confused:

 

Alt i alt synes jeg nok bare det er formålsløst og lidt ondt og egoistisk at sætte disse hvalpe i verden.

 

Og Loven bliver jo slet ikke taget op til revurdering når folk gang på gang bryder den og så når vi jo bare ikke nogen vejne :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:megaked: Det er bare sååååårh forfærdeligt!

 

Mit hjerte græder når hvalpe skal aflives fordi ejerne har været tåbelig..

 

Har du set det der SKAT razzia program TV2 sender? Der var nogle som smuglede et kuld Yorkshire hvalpe over (forsøgte) og de var alle sammen for unge og ingen af dem havde papirer så de skulle også bare aflives :megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Ihh jeg forstår ikke hvorfor folk bevidst gør ting hvor de ved hvalpene skal aflives, og det er bare konsekvensen :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Kan slet ikke ha sådan noget....:cry:

 

men måtte også se det...og som jeg lige skrev i den anden tråd: det der smukke raceforbud der skulle udrydde alle vores dejlige hunde og få problemerne til at forsvinde ved et trylleslag, har udviddet det sorte marked for salg og indsmugling af hvalpe, og udryddet de seriøse avlere...

 

Men Venstre fik vel de stemmer de skulle bruge...

 

Men føj hvor må det være hårdt for den stakkels dyrlæge...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Det er frygteligt at uskyldige hvalpe skal aflives! Jeg begyndte at tude da jeg så programmet. :megaked:

 

Jeg tvivler rigtig meget på at ejeren der har avlet dette kuld, på nogen måder er rørt, jeg tror ikke det er folk som holder af deres hund, der fortsat avler på ulovlige hunde, det er folk som er ligeglade med hundene og kun tænker på penge..

 

Men puha, at se hvor ked af det dyrlægen blev, da hun havde aflivet hele kuldet og bagefter puttede en pose hvalpe i fryseren.. :cry:

 

Jeg synes det er grotesk at folk kan finde på at avle disse hunde, når man VED at dette er deres skæbne! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg så det også, og mistede appetitten blev virkelig rørt det gjorde virkelig ondt at se puhaaa ..

 

Jeg er tom for ord nu, kan kun ryste på hovedet..

 

Jeg blev også helt ked af det og begyndte at græde, synes det er ganske forfærdeligt, og så kom Pluto og kyssede mig på kinden :hjerte: Men IHHH Hvad sker der i hovedet på de mennesker!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Kan slet ikke ha sådan noget....:cry:

 

men måtte også se det...og som jeg lige skrev i den anden tråd: det der smukke raceforbud der skulle udrydde alle vores dejlige hunde og få problemerne til at forsvinde ved et trylleslag, har udviddet det sorte marked for salg og indsmugling af hvalpe, og udryddet de seriøse avlere...

 

Men Venstre fik vel de stemmer de skulle bruge...

 

Men føj hvor må det være hårdt for den stakkels dyrlæge...:cry:

 

Åhh og hvor jeg føler med folk som dig, såkaldte kamphundeejere :ae:

Det er en syg verden vi lever i desværre.

og ja efter at de stakkels hvalpe var blevet aflivet kunne amn hører hende græde i baggrunden :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg sad og hylede.. Føj, hvor var det ubehageligt at se.. Jeg synes, som jeg har nævnt i anden tråd, at der skulle laves en liste over furbudte hundeejere!

 

Ja helt enig :5up: Men desværre er det altid dem der ikke kan tale for dem selv der må bringe ofrene :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan slet ikke ha sådan noget....:cry:

 

men måtte også se det...og som jeg lige skrev i den anden tråd: det der smukke raceforbud der skulle udrydde alle vores dejlige hunde og få problemerne til at forsvinde ved et trylleslag, har udviddet det sorte marked for salg og indsmugling af hvalpe, og udryddet de seriøse avlere...

 

Men Venstre fik vel de stemmer de skulle bruge...

 

Men føj hvor må det være hårdt for den stakkels dyrlæge...:cry:

Jeg mener straffen for ulovlig avl/salg er for lille.

Og så vidt jeg ved var det ikke kun Venstre så stod bag loven.;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg mener straffen for ulovlig avl/salg er for lille.

Og så vidt jeg ved var det ikke kun Venstre så stod bag loven.;-)

 

Der burde være højere straf for indsmugling, men det mener jeg generelt, for de franske bulldogs, mopser og andet der smugles herop i hjulbrønd og bagagerum har det heller ik for godt...:-(

 

Nej der var flere bl.a. DF og Radikale som også havde brug for stemmer tilsyneladende...

 

og en masse der valgte ikke at stemme...den der tier samtykker...men jeg mener stadig loven er et resultat af populistisk politik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg mener straffen for ulovlig avl/salg er for lille.

Og så vidt jeg ved var det ikke kun Venstre så stod bag loven.;-)

 

Helt enig med dig, godt nok ved jeg ikke helt præcis hvad straffen er, men når man lige har set et kuld hvalpe blive aflivet så er der næsten ikke nogen straf der er høj nok :evil:

 

Problemet er at de mennesker der har lavet loven ikke aner at disse hunde altså er dejlige hunde, dejlige familie hunde sågar hvis bare man giver dem lov og ved hvad man går ind til :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener straffen for ulovlig avl/salg er for lille.

Og så vidt jeg ved var det ikke kun Venstre så stod bag loven.;-)

 

helt enig! Det er jo hvalpene der får den højeste straf her, og den stakkels tæve som lige har mistet alle sine hvalpe!

 

Uanset hvor uenig man er i den lov (Jeg er dybt ueing!), så må man bare følge den, og sørge for at gøre sit bedste til at racen forbedres, ja så godt man nu kan når man ikke må avle...

 

Jeg synes det er tåbeligt at lave den slags forbud, specielt fordi at f.eks. schæferen ifølge statestikkerne bider lige så ofte som en rottweiler.. Men åbenbart er en rottweiler bare sååårh meget mere farlig :rolleyes::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
helt enig! Det er jo hvalpene der får den højeste straf her, og den stakkels tæve som lige har mistet alle sine hvalpe!

 

Uanset hvor uenig man er i den lov (Jeg er dybt ueing!), så må man bare følge den, og sørge for at gøre sit bedste til at racen forbedres, ja så godt man nu kan når man ikke må avle...

 

Jeg synes det er tåbeligt at lave den slags forbud, specielt fordi at f.eks. schæferen ifølge statestikkerne bider lige så ofte som en rottweiler.. Men åbenbart er en rottweiler bare sååårh meget mere farlig :rolleyes::shock:

 

Men rottweileren er da ikke blevet ulovlig vel? Så er det da gået min næse forbi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

De hunde ejer som vælger at bryde loven og stadig laver disse hvalpe.

SKAL være med til at se deres små hvalpe blive aflivet, og selv være med til at bære dem væk.

Så kan det sku være de holder op med at avle, eller ihvertfald forhåbenligt tænker sig en ekstra gang om inden de parre deres tæver.

 

De er ser jo ikke deres små hvalpe ind i øjnene inden de er væk, men de burde de.

 

Jeg har måtte aflive 3 af mine hvalpe pga sygdom.

Den først blev 9 måneder, den blev mentalt ødelagt af sin ejer, efter blot 2 måneder. Den havde fået tæsk.

Den anden blev 12 uger og fik en hjerne blødning.

Den 3. var Beauty som havde allergi og desvære blev aggrasiv.

Begge deres forældre har vi måtte aflive pga sydomme, for 2 år siden.

Beauty blev aflivet d. 28 oktober.

Vi var begge 2 med deres aflivninger, jeg ville være til stede og sige farvel.

Men føj, hvor det gjorde ondt selvom de alle var syge.

 

Derfor bør disse uansvarelige ejer også være med til at aflive deres små hvalpe, de skal sidde med dem på skødet, mens dyrlægen giver dem døds sprøjten. Og være til at komme dem i blå sække og smide dem ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Den er vidst på en observationsliste:roll:

 

 

det er den ja...sammen med bl.a. cane corsoen...dvs. at racen kan komme på forbudslisten...lidt sjovt når der mig bekendt ikke har været nogen overfald med netop den race...til gengæld findes der jo andre racer der har angrebet med dødelig udgang, som ikke er på listen...

 

Ikke at jeg skal kaste mig ud i en større debat om loven, for det gider jeg egentlig ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Den er vidst på en observationsliste:roll:

 

WHAT THE F*CK!!! :damn::damn::damn:¨

Ja undskyld mit frandske... nu kender jeg ikke så mange af de hunde på de lister der, men rottweileren kender jeg da; jeg har ALDRIG mødt en rottweiler der ikke var en god hund, sød og i mødekommende, det giver simpelthen bare ikke mening i mit hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er den ja...sammen med bl.a. cane corsoen...dvs. at racen kan komme på forbudslisten...lidt sjovt når der mig bekendt ikke har været nogen overfald med netop den race...til gengæld findes der jo andre racer der har angrebet med dødelig udgang, som ikke er på listen...

 

Ikke at jeg skal kaste mig ud i en større debat om loven, for det gider jeg egentlig ikke...

 

Den er nemlig på observationslisten nu.. og cane corso.. og Bullmastiff... tre racer som jegbare KUN har gode oplevelser med...

 

Har dog kun mødt en Cane Corso, da jeg var i en hundeskov engang og jeg sad på en bænk.. hunden kom hen og smed sit KÆMPE hovede på mit knæ og nærmest bare sagde "ELSK MIG", havde aldrig set SÅ stor og smuk en hund før... Desværre er det en skrøbelig race i de forkerte hænder, men man må jo også antage at folk som anskaffer sig en Cane Corso ved hvad de er gået ind til (Der er trods alt så få i DK, at hvis man vil have en skal man lede godt efter dem!)...

 

Ej jeg bliver bare så sur over at lækre hvalpe kan aflives, fordi folk er nogle ligeglade røvhuller :damn::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
De hunde ejer som vælger at bryde loven og stadig laver disse hvalpe.

SKAL være med til at se deres små hvalpe blive aflivet, og selv være med til at bære dem væk.

Så kan det sku være de holder op med at avle, eller ihvertfald forhåbenligt tænker sig en ekstra gang om inden de parre deres tæver.

 

De er ser jo ikke deres små hvalpe ind i øjnene inden de er væk, men de burde de.

 

Jeg har måtte aflive 3 af mine hvalpe pga sygdom.

Den først blev 9 måneder, den blev mentalt ødelagt af sin ejer, efter blot 2 måneder. Den havde fået tæsk.

Den anden blev 12 uger og fik en hjerne blødning.

Den 3. var Beauty som havde allergi og desvære blev aggrasiv.

Begge deres forældre har vi måtte aflive pga sydomme, for 2 år siden.

Beauty blev aflivet d. 28 oktober.

Vi var begge 2 med deres aflivninger, jeg ville være til stede og sige farvel.

Men føj, hvor det gjorde ondt selvom de alle var syge.

 

Derfor bør disse uansvarelige ejer også være med til at aflive deres små hvalpe, de skal sidde med dem på skødet, mens dyrlægen giver dem døds sprøjten. Og være til at komme dem i blå sække og smide dem ud.

 

Åhh hvor gør det mig ondt at du har måtte i gennem alt det :ae:

Men spørgsmålet er om de overhovedet holder af de hvalpe, siden de ikke tænker mere over konsekvenserne af deres handlinger:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nøjes med at gentage mig selv

 

Nemlig, og jeg syntes det er så pokkers synd. Jeg er absolut imod loven, og jeg så den helst ophævet med det samme, og jeg syntes på ingen måde at det er retfærdigt at disse hvalpe skal aflives, men når man ved at det kan være konsekvensen, så er man fandeme hjerteløs når man alligevel avler :evil:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg er SÅ vred over det her :evil:

vi går jo heller ikke ind og straffer børn født af forbrydere, uden de har gjort noget, nej så lader man tvivlen komme dem til gode, nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne mennesker og hunde, men så lidt allligvel synes jeg godt man kan her.

 

Det værste er at der er absolut intet jeg/vi kan gøre, jeg ved i hvert fald ikke hvad det skal være, og det bliver kun værre for hver gang folk bryder loven :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg er SÅ vred over det her :evil:

vi går jo heller ikke ind og straffer børn født af forbrydere, uden de har gjort noget, nej så lader man tvivlen komme dem til gode, nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne mennesker og hunde, men så lidt allligvel synes jeg godt man kan her.

 

Det værste er at der er absolut intet jeg/vi kan gøre, jeg ved i hvert fald ikke hvad det skal være, og det bliver kun værre for hver gang folk bryder loven :cry:

 

 

 

men i og med de er forbudt, og ellers skulle gå med mundkurv og 2m line resten af deres liv, så er døden vel alligevel næsten at foretrække...

 

Edit: det er ikke så hårdt ment, som det lyder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...