Hop til indhold

hvalpe aflivet


Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Nej, men man ser gerne de forsvinder.

Angående lastbiler er der sket en hel del stramninger, nogle helt ude i hampen.

 

 

Undskylder OT.

 

 

Nu ønsker jeg så heller ikke lastbiler forbudt...forstå mig ret...:oops:

 

Men det er som om at alt efter hvor vigtigt folk lige synes en ting er, jo mere legitimt bliver det at det årligt koster masser af menneskeliv...måske skulle jeg egentlig bare have sagt biler...men nu ville jeg lige bruge et eksempel fra min egen hverdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Kattiie
hendes hund var blevet dræbt af en løs "muskelhund" racen kom man ikke nærmere ind på...

 

Næ self. kom man ikke nærmere ind på racen, man har vel dårligt vidst hvilken race det var... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med den "opdrætter" var hvalpene vist bedst tjent med den skæbne de fik. Jeg tror ikke at den mand var i stand til at finde egnede ejere til alle 19 hvalpe, eller at egnede ejere ville købe ulovlige hunde af sådan et menneske. Tænk en gang at hans "undskyldning" var at 'tæver blir jo drægtige nogen gange' eller sådan noget (kan ikke huske det ordret).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det er også fakta at nogle kamphundeoverfald undgår pressens interesse,.... bare spørg Hewlett.

Det er jeg godt klar over :blink: Har selv kendskab til, har også kendskab til nogle den anden vej, men sådan er det jo tit.

 

Adfærdsbehandleruddannelsen er ikke en statsanerkendt uddannelse, så vidt jeg er orienteret. Alle og enhver kan - efter nogle kurser - kalde sig sådan. Og i øvrigt - hvordan skulle en adfærdsbehandler kunne afgøre, hvorvidt en hund er "farlig" eller ej? Disse hunde er jo normalt ikke farlige for mennesker, men for andre hunde. Skal adfærdsbehandleren så ud i offentligheden og skaffe figuranthunde?
Vel de samme som i forvejen afgøre om en hund skal bruge mundkurv eller ej?

Din tiltro til opdrættere i almindelighed er imponerende, og dén deler jeg sgutte. Jeg ved heller ikke, hvor du har din viden fra, om at det altid er tavleløse hunde, der overfalder andre hunde. Hvis den stammer fra journalister, så siger jeg bare "Tak for kaffe!". De kan mange gange ikke kende en amstaff fra en ambull, og jeg tvivler meget på, at de har undersøgt sagen om stamtavler.

Fra dem der har en tavle på deres hund og deres info fra deres "forbund", har ingen beviser nej.

Men antallet af amstaff som er 3.000 registreret til de knap 30.000 man vurdere der er i dk, tænker jeg at der må være impoteret meget kravl ...

 

og undskyld det sene svar, har været på besøg hos Microsoft i dag til office 365 demo dag. Så har ikke læst nogle indlæg efter det jeg svare på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg godt klar over, men da det netop er blevet bevist at der ikke findes gener der disponerer for aggressioner, men at dette derimod er en kombination af gener, miljø og opdragelse,

Hvor har du det fra????

 

Man kan have en sådan teori, men vel ikke være i stand til at bevise den, for selvom man - engang! - skulle blive i stand til at kortlægge samtlige af hundens gener, så vil to af de faktorer, soms teorien skulle bygge på, nemlig miljø og opdragelse, af gode grunde være ukendte?!

 

Det lyder ikke vildt videnskabeligt, hvis du vil tilgive mig min åbenlyse mistro.

 

og at de 13 forbudte hunde ikke har særlig meget tilfælles, så må jeg jo konkluderer at det må være deres størrelse der gør dem farlige i de forkerte hænder, og så er det at det undrer mig at alle hunde over 23 kilo så ikke er blevet forbudt samtidig :vedikke:

Det må du gerne, men du har intet at lægge til grund for en sådan teori. Det ville nok være mere nærliggende at konkludere, at det kunne være temperamentet, der gør bestemte hunde farlige i forkerte hænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er jeg godt klar over :blink: Har selv kendskab til, har også kendskab til nogle den anden vej, men sådan er det jo tit.

 

Vel de samme som i forvejen afgøre om en hund skal bruge mundkurv eller ej?Fra dem der har en tavle på deres hund og deres info fra deres "forbund", har ingen beviser nej.

Men antallet af amstaff som er 3.000 registreret til de knap 30.000 man vurdere der er i dk, tænker jeg at der må være impoteret meget kravl ...

 

og undskyld det sene svar, har været på besøg hos Microsoft i dag til office 365 demo dag. Så har ikke læst nogle indlæg efter det jeg svare på.

 

 

Og hvordan er det lige med det tal? Var det noget med en stikprøve i et socialt belastet område? Eller husker jeg helt forkert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du det fra????

 

Man kan have en sådan teori, men vel ikke være i stand til at bevise den, for selvom man - engang! - skulle blive i stand til at kortlægge samtlige af hundens gener, så vil to af de faktorer, soms teorien skulle bygge på, nemlig miljø og opdragelse, af gode grunde være ukendte?!

 

Det lyder ikke vildt videnskabeligt, hvis du vil tilgive mig min åbenlyse mistro.

du kan hellere ikke bevise det modsatte :drille::drille:

 

og jo det er vist bevist, at lonny har ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
kan ikke huske det selv :vedikke: men det stod på enten bt eller eb, så det må være sandt.

 

 

Tyvstjålet fra "muskelhundelov hviler på et historisk tyndt grundlag"

 

Ishøj kommer i fokus

Det viser sig, at tallet stammer fra DR, som har fået det af Dansk Kennel Klub.

Kennelklubben har skelet til den eneste kendte optælling fra Ishøj, hvor det lokale politi over to dage lavede et forsøg med at stoppe mennesker på gaden med en hund, som »så farlig ud« – især hunde af de 13 racer, som nu er forbudt – for at undersøge, om hunden var registreret.

I alt blev 54 hunde undersøgt. Kun hver fjerde hund var registreret hos Dansk Hunderegister.

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan hellere ikke bevise det modsatte :drille::drille:

Nej. Jeg kan kun henvise til, at teorier, der bygger på præmisser af totalt ukendt og ukontrollerbar art, ikke kan være videnskabeligt funderet.

 

Der stilles trods alt visse krav til videnskabeligt arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

nu er det en dyrlæge vi har og hun måtte da også lige købe avisen og se hvad de skriver der, og hun var helt fyldt med afmagt og kan slet ikke forstå at der er nogen der vil avle på forbudte racer, og det gør ondt langt inde i sjælen når man så må aflive disse små uskyldige væsner, det er godt jeg ikke har sådan et job, for så ville jeg ikke kunne klare at tage livet af dem, men personligt blev jeg da helt måløs over manden der solgte disse hvalpe, at han bare kan sidde med et smil på læben, og sige; jeg har ikke dårligt med ar avle eller sælge forbudte racer,men dem der har lavet LOVEN skulle have samme sprøjte som hvalpene har fået, HVORDAN KAN MAN SIGE DET?????? nu er loven nu engang sådan og så længe den er det, så må man ikke avle,og så gør han det gud hjælpe mig det alligevel..... for tænker han da slet ikke på hvad resultatet er?????????? at uskyldige søde hvalpe BLIVER AFLIVET,. fordi han vil trådse loven, det koster så dem LIVET... kan ikke fordrage at tænke på der er sådanne mennesker til:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Jeg kan kun henvise til, at teorier, der bygger på præmisser af totalt ukendt og ukontrollerbar art, ikke kan være videnskabeligt funderet.

 

Der stilles trods alt visse krav til videnskabeligt arbejde.

 

vi har haft diskussionen før

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/9637-kan-aggressivitet-vaere-medfodt.html

 

lidt om antal

http://www.hunde-forum.dk/debat/8845-artikel-om-kamphunde.html#post214360

 

mener umulia tidligere har linket til undersøgelse vedr. emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Jeg kan kun henvise til, at teorier, der bygger på præmisser af totalt ukendt og ukontrollerbar art, ikke kan være videnskabeligt funderet.

 

Der stilles trods alt visse krav til videnskabeligt arbejde.

 

Jamen så kan vi jo vende den om, vil du venligst oplyse om hvor det videnskabeligt er bevist at et såkaldt aggression-gen findes?

 

Og i mellemtiden kan du læse lidt på disse undersøgelser fra Tyskland, idet at man ikke genetisk kunne påvise en forskel, så valgte de at teste de såkaldte "farlige racer" og sammenligne med Goldens, og her sås ingen forskel i aggression niveauet på disse racer.

 

Dissertation

 

Dissertation

 

Dissertation

 

Dissertation

 

Dissertation

 

Dissertation

 

Jeg har kun givet dig sammendragene af undersøgelserne, dette skyldes at de fulde reporter er skrevet på tysk, men sammendragene er også skrevet på engelsk.

 

Her er et uddrag af det sidste link:

 

In conclusion, there were no indications found for inadequat or disturbed aggressive behaviour in this Bull Terrier breed line. Furthermore, throughout the entire study the broad majority of the dogs proved to possess excellent social skills as well as the ability to communicate competently and to solve conflicts appropriately.

 

Du kan også læse rapporten fra Sveriges udvalg der skulle beslutte om de skulle have et forbud, hvilket de ikke fik netop fordi at aggressioner ikke kan tilknyttes en bestemt race.

 

http://www.bull-image-gruppen.dk/materiale/dokumentation/hundansvarsutredningen.pdf

 

Detta i sin tur betyder att

det inte är möjligt att tydligt skilja till exempel aggressiva och icke

aggressiva hundar åt; hunden är mer eller mindre aggressiv i olika

situationer. Samma sak gäller för rädslor, dominansbeteenden och

så vidare. Det betyder också att man egentligen inte kan dela upp

tänkbara orsaker till varför hundar är farliga i en genetisk komponent

respektive en miljökomponent. De tre kategorierna . ärftliga

och förvärvade egenskaper samt hållande . beror alltså av och på-

verkar varandra på olika sätt. Det är därför inte möjligt att betrakta

dem som skilda storheter, men i avsikt att göra det fortsatta resonemanget tydligt behandlas de inledningsvis under var sin rubrik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Tyvstjålet fra "muskelhundelov hviler på et historisk tyndt grundlag"

 

Sådan noget DKK, DHR, politi opkast virker jo ætsende i sarte øjne, jeg vil kalde det samfundskadelig virksomhed, skræmmende!:slem:

 

Andre vil selvfølgelig sige at hvad politi og den førende hundeklub mikser sammen er sandhed, der er sandere end sandt!:stupid:

 

Nå ja, anstændig opførsel, er aldrig noget det samarbejde har lidt under!:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
så alle hyrdehunde skal forbydes? er det du siger?

 

 

Altså jeg kan jo kun påpege her, at med en ven som Lars Barfoed behøver man jo ihvertfald ikke fjender..

Link til indlæg
Del på andre sites

Priceman skriver i denne tråd: "Og så tænkte jeg, når alt muligt andet er nedarvet hvorfor så ikke aggressiv adfærd.?", hvortil Umulia svarer: " Jamen det er også dumt at tro andet".

 

Er det det, du henviser til?

 

Jeg gider altså ikke gennemse gamle tråde. Hvis du henvise til noget, så skriv præcis, hvor jeg kan finde det. Og prøv så lige at tage stilling til mit argument om, hvorfor Lonnys teori ikke kan være videnskabelig. Ellers kan jeg jo lige så godt sidde og blafre med tungen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kan vi jo vende den om, vil du venligst oplyse om hvor det videnskabeligt er bevist at et såkaldt aggression-gen findes?

Se, nu går du bevidst ganske galt i byen. Jeg har nemlig aldrig omtalt videnskabelige undersøgelser, der underbygger en sådan påstand, og det må du være helt klar over, hvis du ellers havde læst mit argument om, hvorfor jeg mener, at der ikke kan findes videnskabelige undersøgelser vedr. "aggressive gener".

 

Så vend, hvad du vil, men det er altså for billigt. :evil:

 

Med hensyn til dine mange links - dem orker jeg simpelthen ikke at tyre igennem, og hvorfor skulle jeg i grunden også det? Det ændrer intet ved, at de forskellige racer har forskelligt temperament.

 

Hvis du fx ikke selv allerede ved, at en amstaff (gr. sin terrierbaggrund) har et ganske andet og mere iltert temperament end en golden, så kan intet, jeg skulle have at sige, betyde noget for dig.

 

Og dette er IKKE ment som en fornærmelse af hverken dig eller Luna, eftersom jeg selv i mere end 20 år har været terrier-ejer og derfor i grunden udmærket forstår din store kærlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, nu går du bevidst ganske galt i byen. Jeg har nemlig aldrig omtalt videnskabelige undersøgelser, der underbygger en sådan påstand, og det må du være helt klar over, hvis du ellers havde læst mit argument om, hvorfor jeg mener, at der ikke kan findes videnskabelige undersøgelser vedr. "aggressive gener".

 

Så vend, hvad du vil, men det er altså for billigt. :evil:

 

Med hensyn til dine mange links - dem orker jeg simpelthen ikke at tyre igennem, og hvorfor skulle jeg i grunden også det? Det ændrer intet ved, at de forskellige racer har forskelligt temperament.

 

Hvis du fx ikke selv allerede ved, at en amstaff (gr. sin terrierbaggrund) har et ganske andet og mere iltert temperament end en golden, så kan intet, jeg skulle have at sige, betyde noget for dig.

 

Og dette er IKKE ment som en fornærmelse af hverken dig eller Luna, eftersom jeg selv i mere end 20 år har været terrier-ejer og derfor i grunden udmærket forstår din store kærlighed.

 

Jeg talte ikke om forskelligt temperament, men derimod om nogen hunderacer var mere aggressive end andre, og du bad mig om at komme med noget dokumentation på at det var der ikke, og så gider du ikke engang at læse det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

jamen regeringen har blod på hænderne...det er jeg heller ikke i tvivl om...for sjovt nok er der masser af meldinger a la "nu ser vi ikke kamphundene i området mere"...hvor er alle de stakkels hunde blevet af? :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna

Kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan sige at fordi at nogle idioter ikke kan holde kamphund på en ordenlig måde at så er alle hunde af den "art" faaarlige dræbermaskiner der selvom de er små uskyldige hvalpe bare skal af med livet.. forstår ikke at man kan synes det er iorden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...