Hop til indhold

Opskrifter på Kong fyld..?


Tine1
 Share

Recommended Posts

Gæst lene77

ja jeg er jo så ny med hund og har aldrig hørt om dem før, men kan alle racer bruge dem eller er der nogen som er udlukket?:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Findus
Putter man så fyldet i KONG'en og giver hunden den?

 

Jeps og evt. putter den i fryseren før du giver den til hunden, så tager det længere tid for hunden at få fyldet ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige p.t. står den på "luksus" kong'er til tøsen :engel:

 

Diverse typer rå fars (gris, kalv/gris, okse, fiske) og rå kødstykker :mums:

 

Hun får en str. L eller XL hver aften, som en del af hendes aftensmad (vi har i alt 11 kong'er :oops:) er der fars i overskud, kommer det enten i rørknogler eller kalveklove :mums:

 

Søndag er fast kong-dag, hvor fryseren fyldes op med en ny portion :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige p.t. står den på "luksus" kong'er til tøsen :engel:

 

Diverse typer rå fars (gris, kalv/gris, okse, fiske) og rå kødstykker :mums:

 

Hun får en str. L eller XL hver aften, som en del af hendes aftensmad (vi har i alt 11 kong'er :oops:) er der fars i overskud, kommer det enten i rørknogler eller kalveklove :mums:

 

Søndag er fast kong-dag, hvor fryseren fyldes op med en ny portion :engel:

 

Fååååårk 11 konger!!! :klap:

 

Enzo KRÆVER at flytte bopæl til Casa A9 haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Jeg er stor fan af simple blandinger til wuffer. Så go tråd:5up:

 

1) Når jeg koger lever, hjerte el. kylling (som dernæst tørres til godbidder) til wuffer hælder jeg vandet fra kogningen over hans tørfoder, i en bøtte med låg på. Når det er smattet godt ud, ryger det i kong'erne og marvben, sammen med de 'krummerne' fra godbidderne som blev for små.

(dette er absolut min ynglingskombi - fordi det har en ekstra lækker smag som hans synes er lækker MEN SOM BONUS ændrer jeg egentlig ikke på hans kost - som jeg jo i forvejen betaler rigeligt for :blink:)

2) Blander tørfoder med kogende vand og leverpostej el.lign.

 

Jeg bruger dem oftes som en alternativ måde at få dele af hans daglige foder på, når jeg synes han skal ha lov at ligge og arbejde i fred med et eller andet. Specielt hvis vi eksempelvis ikke har været ude og smide foder til søg på græsset eller også bare efter træning som hygge når vi er kommet hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Lige p.t. står den på "luksus" kong'er til tøsen :engel:

 

Diverse typer rå fars (gris, kalv/gris, okse, fiske) og rå kødstykker :mums:

 

Hun får en str. L eller XL hver aften, som en del af hendes aftensmad (vi har i alt 11 kong'er :oops:) er der fars i overskud, kommer det enten i rørknogler eller kalveklove :mums:

 

Søndag er fast kong-dag, hvor fryseren fyldes op med en ny portion :engel:

 

Misundelig på stor stor fryser:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Er den så ikke meget kold for hunden?

 

Det er rigtigt at hunde ikke må få store stykker frossen mad osv ned i maven. Men når de ligger og slikker på det, tager det laaang tid og de får ikke på samme måde noget kold ned i maven. Så det er helt ok at give til hunden.

 

Gummiet som kongen er lavet af blir ikke rigtig kold, ikke bemærkelsesværdigt ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt at hunde ikke må få store stykker frossen mad osv ned i maven. Men når de ligger og slikker på det, tager det laaang tid og de får ikke på samme måde noget kold ned i maven. Så det er helt ok at give til hunden.

 

Gummiet som kongen er lavet af blir ikke rigtig kold, ikke bemærkelsesværdigt ihvertfald.

 

Det mener jeg altså godt de må. Min hund får f.eks. sit råfoder direkte fra fryseren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Det mener jeg altså godt de må. Min hund får f.eks. sit råfoder direkte fra fryseren.

 

Det er ikke godt for hunde at få kolde ting ned i maven. Normalt vil de få dårlig mave, og man bør med frosne ting give det med omtanke. Dvs et gnaveben med med lidt kød på er ok (jeg ville nok lige lade det tø en smule) og marvben samt kong skulle også være i orden. Da hunden ikke får frosne stumper ned i maven, men slikker på det. DOG ville jeg aldrig anbefale at man gav dem store stykker kød frossent el. lign..

Link til indlæg
Del på andre sites

Misundelig på stor stor fryser:lun:

 

Har kun en lille bitte fryser med 2 små kurve :genert:

 

Jacki har hele den største kurv og lidt af den bette også, moaren har resten :lol:

 

Det er ikke godt for hunde at få kolde ting ned i maven. Normalt vil de få dårlig mave, og man bør med frosne ting give det med omtanke. Dvs et gnaveben med med lidt kød på er ok (jeg ville nok lige lade det tø en smule) og marvben samt kong skulle også være i orden. Da hunden ikke får frosne stumper ned i maven, men slikker på det. DOG ville jeg aldrig anbefale at man gav dem store stykker kød frossent el. lign..

 

Der er meget delte meninger omkring frostvarer til vaps :???:

 

Nogle siger det er for hårdt for maverne, andre siger det er helt ok :vedikke:

 

Jacki kan klare begge typer ..... og får begge typer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke godt for hunde at få kolde ting ned i maven. Normalt vil de få dårlig mave, og man bør med frosne ting give det med omtanke. Dvs et gnaveben med med lidt kød på er ok (jeg ville nok lige lade det tø en smule) og marvben samt kong skulle også være i orden. Da hunden ikke får frosne stumper ned i maven, men slikker på det. DOG ville jeg aldrig anbefale at man gav dem store stykker kød frossent el. lign..

 

Ricki har aldrig haft problemer med frossen mad. Især om sommeren, når han har det varmt, elsker han at få et frossent ben at hygge sig med - og her forstås kødfyldt ben, hvor han spiser det hele.

 

Mange gange når hans mad ikke at tø op, til han skal fodres.

 

Jeg mener, der sidste sommer var en god snak herinde om forskellige slags is til hundene. Når jeg prøvede at give Ricki en is efter disse dessiner, fik han hurtigt ædt hele portionen - også her uden at få problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for en masse gode opskrifter... Kommer nok til at gå tilbage til denne tråd og kigge mange gange... :mrgreen:

 

Angående mad direkte fra fryseren, så kommer det vel an på, hvor forslugen hunden er...?? Tror sagtens jeg kunne give Otto mad fra fryseren, da han spiser langsomt..

 

Han får også sin kong fra fryseren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Duffy har lige fået en kong med torskerogn rørt op med creme fraiche, den smagte godt synes hun :mums:

 

KarinaO: Jeg vil meget gerne købe dine Kong's :-D Gud ja, jeg havde helt glemt det med pengene igen igen, jeg er vist ikke så god som opkræver :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy har lige fået en kong med torskerogn rørt op med creme fraiche, den smagte godt synes hun :mums:

 

KarinaO: Jeg vil meget gerne købe dine Kong's :-D Gud ja, jeg havde helt glemt det med pengene igen igen, jeg er vist ikke så god som opkræver :blink:

 

Var du interessetret i mine KONG'er? Ellers er Skipper nemlig interesseret i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg vil jo ikke være skyld i at du fortsat sidder i gæld :lol: så hvis findus gerne vil have dem begge så klarer jeg mig nok uden :blink:

 

Det er vist min egen skyld at jeg sidder i gæld. Ej, måske er Findus også lidt skyld i det selv.:mrgreen: Hun siger enten at det nok kan vente, og så har hun lovet at sende mig sit kontonr.:mrgreen:

 

Men det skal nok lykkes mig at komme ud af min gæld til Findus, selvom du vil kbe mine Kong'er. Eller måske skal duffy have den ene- i renter.:vuf::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...