Hop til indhold

Sommerskue/prøver Årslev 13 juni


Recommended Posts

Jeg går faktisk og overvejer om jeg skal have en lille én til halsen inden prøven i årslev:lol:. Ryster så meget af nerver at jeg dårligt kan stå på benene, og ham dommer Palle gør det ikke nemmere. Har det svært med kæft trit, retning, højre og venstre, når jeg er nervøs.:damn:

 

Det gik jo super godt og du fik den ønskede 1. præmie i hus! Og du så ikke engang småfuld ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik jo super godt og du fik den ønskede 1. præmie i hus! Og du så ikke engang småfuld ud :mrgreen:

 

Ha ha! Ja vi klarede det lige på et hængende hår.:mrgreen:

Havde glemt at drikke mig fuld, så jeg var rystende nervøs, men det gik jo godt nok, lige indtil vi scorede 0 i fællesdæk:slem:

 

Og nu hvor hun er blevet LP1 hund, må vi jo af sted igen engang. Havde ellers besluttet det skulle være slut med LP hvis hun ikke bestod, men nej....:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha! Ja vi klarede det lige på et hængende hår.:mrgreen:

Havde glemt at drikke mig fuld, så jeg var rystende nervøs, men det gik jo godt nok, lige indtil vi scorede 0 i fællesdæk:slem:

 

Og nu hvor hun er blevet LP1 hund, må vi jo af sted igen engang. Havde ellers besluttet det skulle være slut med LP hvis hun ikke bestod, men nej....:lol:

 

Super flot, stort tillykke! :klap: Og I må da have fået ret gode point i de andre øvelser, når I fik 0 i fællesdækken, ja?

Link til indlæg
Del på andre sites

Super flot, stort tillykke! :klap: Og I må da have fået ret gode point i de andre øvelser, når I fik 0 i fællesdækken, ja?

 

Det gik okay i de andre øvelser. Lineføring var lidt noget skod, selvom vi ellers var blevet gode under træning, så der fik vi 8,5. Ellers var det 9 - 9,5 og 10.

Vi endte ud med 150,5, så vi var tæt på ikke at klare den.:lol:

Men i fik da en pokal.:klap:

260239_1943152172395_1050189828_2187592_7818362_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha! Ja vi klarede det lige på et hængende hår.:mrgreen:

Havde glemt at drikke mig fuld, så jeg var rystende nervøs, men det gik jo godt nok, lige indtil vi scorede 0 i fællesdæk:slem:

 

Og nu hvor hun er blevet LP1 hund, må vi jo af sted igen engang. Havde ellers besluttet det skulle være slut med LP hvis hun ikke bestod, men nej....:lol:

 

Tillykke :klap:

 

Hehe, det er sjovt som sådan nogle trusler sommertider kan hjælpe :mrgreen:

Sådan var det også med Cody i LP3, første prøve var jeg egentlig okay tilfreds med, trods forholdsvis lave point, men 2. og 3. prøve i LP3 var direkte katestrofale -som i under 100 point! (max. er 280... ;-) ) så truede jeg også med, at hvis 4. prøve, som kun var én uge efter den 3., ikke gik væsentligt bedre, så var det slut, og så ville han komme på pension! :fornaermet:

Og så skal jeg da lige love for at kræet tog sig sammen til 4. prøve, og scorede 214 point -altså 120 point MERE end ugen før! :lol:

- Det var så ganske vist stadig 16 point for lidt til en 1. præmie, men vi mistede så også indkald med stå, mener jeg at det var, og ved den næste prøve, så lykkedes det så at få LP3 titlen :hjerte:

 

Så jeg går totalt ind for trusler :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Vilyaen i dag

 

Fantastisch (og tillykke)!

 

Kan man lokke dig til at skrive point for øvelserne på? Kommer ikke tit nok ud på LP prøver (og overvejer meget at få trænet nogle af mine op til 1 og 2). Derfor kunne det være rigtig lærerigt at se, hvad hvilket arbejder giver af point.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisch (og tillykke)!

 

Kan man lokke dig til at skrive point for øvelserne på? Kommer ikke tit nok ud på LP prøver (og overvejer meget at få trænet nogle af mine op til 1 og 2). Derfor kunne det være rigtig lærerigt at se, hvad hvilket arbejder giver af point.

 

Ja Da

 

Fællesdæk: 10 (x2)

Fri ved fod: 10 (x2)

Frem og tilbagespring: 9,5 (x2) - ekstra springkommando

Apportering: 10 (x3)

Stå og sit under gang: 10 (x2)

Fremsending: 10 (x3) - her havde jeg is i maven og kom ikke med en ekstrakommando.... dommer er flink og giver 10 fordi hun selv løser opgaven (han kunne nok godt have nappet ½ point for en lille rundering)

Stillingsskift: 9,5 (x3) - rykker sig en smule til siden

Indkald fra dæk: 9,5 (x2) - Følger lidt for langt fra fører til sidst

Næseprøve: 9 (x2) - Hunden taber og samler selv op (han er også flink her - jeg sparker til hendes pote, hvorfor hun flytter sig da jeg vender mig)

Helhedsindtryk: 10 (x1)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Da

 

Fællesdæk: 10 (x2)

Fri ved fod: 10 (x2)

Frem og tilbagespring: 9,5 (x2) - ekstra springkommando

Apportering: 10 (x3)

Stå og sit under gang: 10 (x2)

Fremsending: 10 (x3) - her havde jeg is i maven og kom ikke med en ekstrakommando.... dommer er flink og giver 10 fordi hun selv løser opgaven (han kunne nok godt have nappet ½ point for en lille rundering)

Stillingsskift: 9,5 (x3) - rykker sig en smule til siden

Indkald fra dæk: 9,5 (x2) - Følger lidt for langt fra fører til sidst

Næseprøve: 9 (x2) - Hunden taber og samler selv op (han er også flink her - jeg sparker til hendes pote, hvorfor hun flytter sig da jeg vender mig)

Helhedsindtryk: 10 (x1)

 

Fedt! Tusinde tak.

 

Som sagt hjælper det altid noget for forståelsen af øvelserne, hvis man ser hvad der er givet for arbejdet.

 

Ærgrelsen over den tabte næseprøve kunne også høres på optagelsen! (Godt nok ikke fra dig, men fra kameramand.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er syg i dag, og læser LP regler.

 

Og nu er jeg altså kommet i tvivl om dommeren har taget fejl af Gracie og en af de hunde der gik?

Da vi skulle gå fra hundene, havde føreren til venstre for mig en glad gøende sheltie med sig, og da vi havde vendt front mod hundene, kom der en border collie luntende. Gracie lå ned det første stykke tid, jeg ved dog ikke hvor længe, men men vil skyde på halvdelen af tiden., og da hun havde sat sig op, blev hun altså til vi gik tilbage til hundene.

 

I min kritik står der "Hund følger med fører." Kan man gøre noget ved det, hvis dommeren har taget fejl?

 

I reglerne stor der dette:

 

Førerne må ikke vende sig mod hunden under gangen væk (i så fald

karaktersænkning).

Såfremt hunden indtager en anden position end dæk, gives der kun point for den tid

hunden ligger i dæk.

Der gives 0 point i øvelsen, såfremt hunden ved berøring presses/trykkes ned i dæk.

Øvelsen godkendes ikke hvis hundeføreren afgiver kommandoer til hunden efter de er

kommet i position.

For at øvelsen kan godkendes kræves det, at hunden dækker i mindst 20 sekunder, og

forbliver på stedet indenfor 2 kropslængder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er syg i dag, og læser LP regler.

 

Og nu er jeg altså kommet i tvivl om dommeren har taget fejl af Gracie og en af de hunde der gik?

Da vi skulle gå fra hundene, havde føreren til venstre for mig en glad gøende sheltie med sig, og da vi havde vendt front mod hundene, kom der en border collie luntende. Gracie lå ned det første stykke tid, jeg ved dog ikke hvor længe, men men vil skyde på halvdelen af tiden., og da hun havde sat sig op, blev hun altså til vi gik tilbage til hundene.

 

I min kritik står der "Hund følger med fører." Kan man gøre noget ved det, hvis dommeren har taget fejl?

 

I reglerne stor der dette:

 

Førerne må ikke vende sig mod hunden under gangen væk (i så fald

karaktersænkning).

Såfremt hunden indtager en anden position end dæk, gives der kun point for den tid

hunden ligger i dæk.

Der gives 0 point i øvelsen, såfremt hunden ved berøring presses/trykkes ned i dæk.

Øvelsen godkendes ikke hvis hundeføreren afgiver kommandoer til hunden efter de er

kommet i position.

For at øvelsen kan godkendes kræves det, at hunden dækker i mindst 20 sekunder, og

forbliver på stedet indenfor 2 kropslængder..

 

På udstillinger gælder det, at man kun kan indgive klager på dagen. Gætter på det samme er gældende for prøver? Altså at du skulle have henvendt dig til prøvelederen på dagen. Skulle der være video af øvelsen, kan det dog godt være, at du kan få det "eftergivet"?

Link til indlæg
Del på andre sites

På udstillinger gælder det, at man kun kan indgive klager på dagen. Gætter på det samme er gældende for prøver? Altså at du skulle have henvendt dig til prøvelederen på dagen. Skulle der være video af øvelsen, kan det dog godt være, at du kan få det "eftergivet"?

 

Jeg nævnte det faktisk, da jeg fik min kritik, men så var der en der overhørte det, og sagde at det var blevet 0 alligevel, nu hun havde sat sig, så jeg rettede mig efter det. Jeg er jo stadig grøn indenfor alt det med prøver, så jeg ville ikke sige hende imod, uden at være 100% sikker i min sag

Men pyt med det, vi skal ikke til DM, Årets hund og alt det der, så det går nok, selvom det er ærgeligt der står i kritikken at hun fulgte med mig, nu hun ikke gjorde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...