Hop til indhold

Autostol til hunde

Gæst P-K-J
 Share

Recommended Posts

Gæst P-K-J

Tænkte på om der var nogen der har prøvet autostole til hunde?

Hvis der er nogen, i det store uendelige hundeforum:lol:, der har, vil jeg være super glad, hvis I kunne komme med gode, som såvel dårlige ting om dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte på om der var nogen der har prøvet autostole til hunde?

Hvis der er nogen, i det store uendelige hundeforum:lol:, der har, vil jeg være super glad, hvis I kunne komme med gode, som såvel dårlige ting om dem.

Tror jeg ikke der er, køb et bur eller en sele i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Har aldrig hørt om dem.

Vi har haft en sele til hunden som passer til bagsædetsseler.

Men Emma er absolut mest tryg i sit bur som fylder halvdelen af vores bagagerum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Estrid

Jeg ville ikke stole på den løsning til mine hunde.... de ville hoppe ud af tasken og ned på gulvet... dvs. hænge i den snor man har sat i halsbåndet.....ville jeg gætte på.

Jeg tror det samme ville ske i en hård opbremsning.... -> en hængt hund.

Jeg ville foreslå enten en rigtig sele som holder hunden på sædet eller et bur som er ordenligt fastspændt.

bruger man at have en hund på et forsæde så skal man huske at slå airbag'en fra hvis den vil kunne ramme hunden hvis den bliver udløst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke stole på den løsning til mine hunde.... de ville hoppe ud af tasken og ned på gulvet... dvs. hænge i den snor man har sat i halsbåndet.....ville jeg gætte på.

Jeg tror det samme ville ske i en hård opbremsning.... -> en hængt hund.

Jeg ville foreslå enten en rigtig sele som holder hunden på sædet eller et bur som er ordenligt fastspændt.

bruger man at have en hund på et forsæde så skal man huske at slå airbag'en fra hvis den vil kunne ramme hunden hvis den bliver udløst.

Det samme med sideairbags, også bagi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare ikke jeg kan finde nogle bure/tasker som kan sættes fast med sele:megaked:

Hvad er det for nogle seler i snakker om?:hmm:

Groa har en sele som hun får på, og så følger der et stykke sele med som du sætter i hundens sele og den anden del i selen til mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en autostol til min hund. Det er ikke den model du linker til men princippet er det samme bortset fra, at den jeg har fastgøres omkring stoleryggen og nakkestøtten så den kommer op i højden, så en lille hund kan kigge ud af vinduet.

Jeg har dog ikke brugt min mere end et par gange da min hund ikke er særlig begejstret for den og desuden synes jeg ikke sikkerhed er særlig optimal. Det er også lidt omstændigt først at iføre hunden sele (skal være en sele der er godkendt til sikkerhedssele f.eks Ezydog selen) og derefter montere autostolen i dens seler. Det er nemmere at putte hunden i et taske eller transportbox der blot sættes fast med bilens sikkerhedssele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J

Okay, så lige den der crashtest og fik et ekstra sus i maven:shock:

Der skulle da ikke være nogle, der sidder inde, med links til transporttasker/bure som kan spændes godt fast på bagsædet af en bil (Citoën C1)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores taske sidder i spænd mellem bagsædet og forsædet, så den smutter ingen steder. Altså den står på bagsædet og så er forsædet skubbet så langt tilbage, st den sidder i spænd. Selvfølgelig vil de blive kastet lidt rundt, men det er inde i tasken.

Den vi har ligner denne her http://www.funnypets.dk/shop/transportkasse-til-din-506p.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores taske sidder i spænd mellem bagsædet og forsædet, så den smutter ingen steder. Altså den står på bagsædet og så er forsædet skubbet så langt tilbage, st den sidder i spænd. Selvfølgelig vil de blive kastet lidt rundt, men det er inde i tasken.

Den vi har ligner denne her Transportkasse til din hund eller kat

se, der er de i små størrelser:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites