Hop til indhold

Designerhund - Frengle


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat
den frengle jeg kender er ikke kortsnudet. hun ligner en staffie i hovedet - og i kroppen også. kan dog stadig ikke forstå kombinationen overhovedet, du får en ret stor/tung hund, super stærk og med fuld fart (hun kan f.eks. ikke lege med halfdan, og han er ellers ikke sart) og måske en hund, der ikke kan gå løs overhovedet - samtidig med at du kan være heldig at få bulldoggens helbredsproblemer med i købet. kan helt ærligt ikke se, hvordan de to racer komplimenterer hinanden overhovedet.
Men hvis nu det var de 2 racer man havde? SÅ har man jo sparet penge der også :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Præcis, det er smart. Glæder mig til snart at se annoncer for chi danois hvalpe, har hørt om flere, der har både en chihuahua og en grand danois.
Alt kan lade sig gøre..Så hvorfor ikke? Håber det er tæven der er GD..SÅ de rigtig kan tjene nogle penge på det..

Måske var det noget for Umulia? Hun har tæven, jeg kan skaffe noget chi-sæd..20-30 hvalpe..

Jeg dropper at have kennel og laver en hanhunde-(sæd)station i stedet for:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis nu det var de 2 racer man havde? SÅ har man jo sparet penge der også :engel:

 

smart :blink: ser bare vildt mange mops/fransk-bulldogblandinger, og selv om jeg synes begge racer er skønne, synes jeg ikke altid, at blandingerne er så heldige - de (mange!) mops/dsg som vi møder, har f.eks. allesammens dsg'ens tempo og mopsens kræfter, halfdan er ret skeptisk over for dem :lol: (og så synes jeg i øvrigt, at rigtig mange af disse blandinger ender med at blive mindre kønne, fordi de får halvflad næse og underbid og skæve ben og alt sådan noget)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er kort snude-genet dominant? det troede jeg, men på billederne ser de da ikke så kortsnudede ud? Jeg så et kuld shih tzu/löwchen hvalpe på youtube..De lignede shih tzuer allesammen. Altså lavbenede og kortsnudede

 

Men selvom det måske ikke er, kan udfaldet vel sagtens blive kort snude på ihvertfal nogle af hvalpene ?

 

Jeg synes godt man kan se på hvalpene at de har flere rynker i ansigtet, og det ligner også at snuden er blevet "skubbet op" i ansigtet. Det er svært at forklare, men de har ligesom sådan en rynke over snuden.

 

Synes bare ikke det er to særligt gode racer at mixe med hinanden. Lidt ligesom hvis man mixede D/S gårdhund med mobs, fransk bulldog osv .. Så kan man vel i princippet ende med en hvalp eller flere der ikke kan være så aktive som de har behov for, fordi de ikke kan få vejret ordentligt ?

 

En mobs i området er ved at brække sig (og nogle gange gør den det) hvis den prøver at løbe bare 10meter med Ninja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var der jeg købt Manse, og ja det er en hvalpe fabrik :evil:

 

Hvis jeg vidste hvad jeg gik indtil, da jeg forelsket mig i ham, havde jeg nok ikk gjort det, selvom han er mit et og alt nu, og kunne ikk forestille mig ikk at ha ham... men det er også bare den ene kamp efter den anden, og det vil ingen ende tage!!

 

Men jeg var dum og naiv som bare så den søde lille hvalp, men jeg kunne aldrig finde på at købe en hvalp sådan et sted igen, men ja, man lærer af sine fejl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var der jeg købt Manse, og ja det er en hvalpe fabrik :evil:

 

Hvis jeg vidste hvad jeg gik indtil, da jeg forelsket mig i ham, havde jeg nok ikk gjort det, selvom han er mit et og alt nu, og kunne ikk forestille mig ikk at ha ham... men det er også bare den ene kamp efter den anden, og det vil ingen ende tage!!

 

Men jeg var dum og naiv som bare så den søde lille hvalp, men jeg kunne aldrig finde på at købe en hvalp sådan et sted igen, men ja, man lærer af sine fejl..

 

Ja heldigvis.

 

Til gengæld kan du bruge din erfaring med den blanding, til at fraråde andre at anskaffe sig en. Er det den der hedder "frengle"?

 

Håber du bliver ved med at kæmpe :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Men selvom det måske ikke er, kan udfaldet vel sagtens blive kort snude på ihvertfal nogle af hvalpene ?

 

Jeg synes godt man kan se på hvalpene at de har flere rynker i ansigtet, og det ligner også at snuden er blevet "skubbet op" i ansigtet. Det er svært at forklare, men de har ligesom sådan en rynke over snuden.

 

Synes bare ikke det er to særligt gode racer at mixe med hinanden. Lidt ligesom hvis man mixede D/S gårdhund med mobs, fransk bulldog osv .. Så kan man vel i princippet ende med en hvalp eller flere der ikke kan være så aktive som de har behov for, fordi de ikke kan få vejret ordentligt ?

 

En mobs i området er ved at brække sig (og nogle gange gør den det) hvis den prøver at løbe bare 10meter med Ninja.

Du har ret! jeg synes slet ikke man skal blande..og hvis man absolut skal, så sørge for at blande nogle som ligner hinande.. Löwchen og havanaise kunne jeg forstå, de ligner trods alt hinaden også af sind og aktivitetsniveau (stort set) men DSG og mops/fransk bulldog fatter jeg ikke. Den ville nemt kunne blviie en der bed alt i stykker netop pga den ikke kunne bruge sig selv som en DSG vil/gør.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det var der jeg købt Manse, og ja det er en hvalpe fabrik :evil:

 

Hvis jeg vidste hvad jeg gik indtil, da jeg forelsket mig i ham, havde jeg nok ikk gjort det, selvom han er mit et og alt nu, og kunne ikk forestille mig ikk at ha ham... men det er også bare den ene kamp efter den anden, og det vil ingen ende tage!!

 

Men jeg var dum og naiv som bare så den søde lille hvalp, men jeg kunne aldrig finde på at købe en hvalp sådan et sted igen, men ja, man lærer af sine fejl..

Det er jo det der er så sørgeligt.. Vi kan godt sidde her og synes det er for galt osv. men hvalpene er søde og nuttede og selvfølgelig er der nogen som forelsker sig i dem..Søde rare mennesker som bare er naive og kun ser den lille søde hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Jeg vil gerne bestille en blanding mellem en whippet og en bomuldshund så....= Bomuldsraket

Eller måske en løveraket...løppet..hmm..det lyder måske ikke smart nok til at blive trendy :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg vil gerne bestille en blanding mellem en whippet og en bomuldshund så....= Bomuldsraket

Eller måske en løveraket...løppet..hmm..det lyder måske ikke smart nok til at blive trendy :hmm:

Hvis en blanding mellem bomuldshund og whippet skal hedde bomuldsraket..kan vi da bare kalde en løve x whippet for tampax :mrgreen:.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...