Hop til indhold

Angrebet


Gæst Bambi
 Share

Recommended Posts

Gæst Bambi

Idag har jeg gået ganske så lang tur med Sofus og Hermine (en rottweiler jeg passer) fra strømmen - fjellhamar(til ett avsideliggende område hvor de kunne løbe frit) også lørenskog til en veninde ( omkring 24km )

Ved min veninde der møder vi på King, en 5 årig amstaff. Hermine og han legede superfint sammen også skulle han begynne å hilse på Sofus og snuste under magen også kom det, King bed over hodet på sofus og filleristetede, og eier kom til og gjorde det han kunne for å fjerne King. Sofus ble skrækkslagen, skalv, pep og hylte. Eier bindte King til gjerdet for så å løbe til Sofus og spørre om alt var bra og begynte å sjekke han å roe han. Ejeren er dyreplejer så det var flaks i uhell om man kan påstå det da. Sofus er fin inntil videre annet enn skeptisk til andre hunder litt, ingen sår som kan finnes inntil videre. Men haleføringen er ikke den beste lige nu.

Eijer var utrolig lej sig og gav tlf. nr sitt til meg sånn i tilfelle det skulle dukke opp noe som var vetrinær krevende. for så skulle han betale det

 

Jeg sitter med en stor fed klump i maven som er nervøsitet. Sofus klamrer seg til sambo og vil IKKE fjernes ifra han :megaked:

 

men jeg er jo lettet at alt er fint inntil videre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok er folk altid meget fokuserede på de fysiske skader. Bløder hunden ikke, resulterer det i en trækken på skuldrene. Men det er jo de psykiske sår, man som ejer står med, og de kan være næsten umulige at få til at hele.

 

Ærgerligt at I skulle opleve en så grim situation. Håber du har fået noget beroligende til din lille hund, for det kan lige tage toppen af chokket og gøre, at det bliver lidt lettere at få tilliden tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Idag har jeg gået ganske så lang tur med Sofus og Hermine (en rottweiler jeg passer) fra strømmen - fjellhamar(til ett avsideliggende område hvor de kunne løbe frit) også lørenskog til en veninde ( omkring 24km )

Ved min veninde der møder vi på King, en 5 årig amstaff. Hermine og han legede superfint sammen også skulle han begynne å hilse på Sofus og snuste under magen også kom det, King bed over hodet på sofus og filleristetede, og eier kom til og gjorde det han kunne for å fjerne King. Sofus ble skrækkslagen, skalv, pep og hylte. Eier bindte King til gjerdet for så å løbe til Sofus og spørre om alt var bra og begynte å sjekke han å roe han. Ejeren er dyreplejer så det var flaks i uhell om man kan påstå det da. Sofus er fin inntil videre annet enn skeptisk til andre hunder litt, ingen sår som kan finnes inntil videre. Men haleføringen er ikke den beste lige nu.

Eijer var utrolig lej sig og gav tlf. nr sitt til meg sånn i tilfelle det skulle dukke opp noe som var vetrinær krevende. for så skulle han betale det

 

Jeg sitter med en stor fed klump i maven som er nervøsitet. Sofus klamrer seg til sambo og vil IKKE fjernes ifra han :megaked:

 

men jeg er jo lettet at alt er fint inntil videre..

 

Nej Bambi alt er IKKE fint, du skal skynde dig at få noget beroligende i Sofus!

 

Når mønstret er som du beskriver, lav haleføring, reservation overfor andre hunde mm så skal Sofus i behandling.

Ellers er der en OVERVEJENDE risiko for at han får varige mén i form af frygt for andre hunde.

Flere ting kan komme til når han er i den tilstand han er i nu.

Hvis det begynder at tordne eller andet.

Sofus er i sin nuværende tilstand "åben" overfor at blive ekstra skræmt af f.eks. lyde.

 

Vær sød at skynd dig at give ham noget beroligende fra dyrlægen.

Du skriver han blev rystet som en klud hængende i hovedet, det er et drabsforsøg, så det lyder temmelig voldsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 ting skal lige sies, jeg beroliger ikke Sofus, han tolerer det ikke.

Og han er en MEGET sosial hund og jeg tror ikke på sådan.

 

Men det har ikke noget at sige alligevel, for idag når vi gikk våres tisserunde mødte vi på flere af de snille kendte hunder han møder en gang imellem

og han var overlykkelig :-) Og sådan jeg kender Sofus så vil ikke det her ha noget at sige. måske på rasen, men det for så være, fordi det er ikke en rase vi møder ofte her i Norge. Den er nemlig forbudt. (gjelder ikke hunde født før 01/01/04 )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
1 ting skal lige sies, jeg beroliger ikke Sofus, han tolerer det ikke.

Og han er en MEGET sosial hund og jeg tror ikke på sådan.

 

Men det har ikke noget at sige alligevel, for idag når vi gikk våres tisserunde mødte vi på flere af de snille kendte hunder han møder en gang imellem

og han var overlykkelig :-) Og sådan jeg kender Sofus så vil ikke det her ha noget at sige. måske på rasen, men det for så være, fordi det er ikke en rase vi møder ofte her i Norge. Den er nemlig forbudt. (gjelder ikke hunde født før 01/01/04 )

 

 

Jeg håber du får ret

 

Hvad er det du ikke tror på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber du får ret

 

Hvad er det du ikke tror på?

 

tror ikke på at give hunden beroligende, andre medisiner eller lignende. ;-)

 

Jeg vil sige også at alt har gået fint i hele dag, han har leged og hygget sig med 3 andre hunde siden kl. 3 til nu. Vi har osse været lige i nærheden av den angribende hund og Sofus skulle bare hilse på (ser han hund i afstand skal han starter han med masser af tull for at hilse) NB! Jeg gikk ikke hen til den hund den her gang dog, vi ventede til han var af fodboldbanen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
tror ikke på at give hunden beroligende, andre medisiner eller lignende. ;-)

 

Jeg vil sige også at alt har gået fint i hele dag, han har leged og hygget sig med 3 andre hunde siden kl. 3 til nu. Vi har osse været lige i nærheden av den angribende hund og Sofus skulle bare hilse på (ser han hund i afstand skal han starter han med masser af tull for at hilse) NB! Jeg gikk ikke hen til den hund den her gang dog, vi ventede til han var af fodboldbanen :-)

Hans begejstring kan også være dæmpende signaler :hmm:

 

Man kan også bruge baldrian, jeg mener at det er godt i sådanne tilfælde at bruge beroligende midler, jeg har selv haft en angst hund :-)

 

Håber at alt går godt med ham :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hans begejstring kan også være dæmpende signaler :hmm:

 

Man kan også bruge baldrian, jeg mener at det er godt i sådanne tilfælde at bruge beroligende midler, jeg har selv haft en angst hund :-)

 

Håber at alt går godt med ham :kys:

 

Sofus er en hund der viser all glede, skrækk og fryd med hele kroppen.

Han er meget dyktig til at vise dempede signaler. han viser så meget at hvis jeg f.eks taler strængt til ham så ser det nærmest ud som om jeg mishandler ham sådan som han krøger sammen :roll:

Og er han glad eller ivrig hopper han, danser og halen går i ett surr :lol:

 

Sådan har han været i hele dag, hoppet, danset og høy hale ;-)

han er HELT sig selv :hjerte:

Det er faktisk noget værre med rottweileren jeg passer... hun vil vide hvor Sofus er til alle tider og slapper ik' af før hun ved... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
tror ikke på at give hunden beroligende, andre medisiner eller lignende. ;-)

 

"Tror ikke på"? OK, men det er naturligvis dit eget valg.

 

Godt at høre det tilsyneladende går fint med Sofus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...