Hop til indhold

Ny sele?


Manse
 Share

Recommended Posts

Jeg skal endnu engang ha en ny sele til Manse.

 

De to sidste jeg har haft har været trixie xdog, men velcroen foran holder ikk ret længe, der går ca 3 måneder og så "klister" den ikk rigtig mere...

 

Problemet er at han ikk kan li at få noget over hovedet, ved godt det kan trænes væk, men lige i øjeblikket er der bare så meget andet vi kæmper med.

Og så har han en deform krop :-D Han er jo halv mops, så er ret robust bygget.

 

Jeg har kigget lidt på Puppia RiteFit sele, da den kan justeres både ved bryst og mave.

 

Nogen der har erfaringer med den?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender ikke den sele du har kigget på, men jeg bruger dennehttp://www.alttilhundogkat.dk/alt_til_hund_og_kat__hundeseletj_premium.6?/Generelt/HUNDE/HLS/HLS%20Premium/1431%20Sele%20%22Classic%22%2015%20mm.%2040-65%20cm.%20S-M%20/&showitem=4255. den findes i flere størrelser, og kan justeres i halsen, under maven og rundt om maven, og den er til en go pris:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den jeg har, skal over hovedet, min kan heller ikke lide det,,,,, men jeg tager hans tørkost i hånden, putter hånden ind i hullet, giver ham den og trækker selen over hovedet, og efter hånden får han selen på hver 3 gang uden mad ,men først den når selen er spændt i begge sider får han en mad, Men hans god biddder på tur er hans tørkost, som han elsker

men smag og behag, jeg vil ikke have en sele der skal puttes ben i først.

fordelen ved denne sele er, du kan justere mange steder, og til en rimelig penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trixie har også nogle step in seler hvor hunden bare skal træde op i og så klikkes den sammen på ryggen. De er ret enkle og hunden lærer hurtigt at være med til at tage den på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget på selen fra Dog Gone Smart, men ved ikke helt om den er for stor til vores kommende hvalp. Selen kan kun fåes i 30-50cm, han er dog allerede en stor labrador/golden retriever hvalp, men ja ved det ikke.

 

Nogen der kender den sele jeg referere til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J
Puppia har i hvert fald to der ikk skal over hovedet, der er den jeg har kigget lidt på, og så er der en "vest" ligende, som jeg også har kigget lidt på da jeg har læst at der er flere der bruger den til deres Mopser..

 

Du skulle da vel ikke have links?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget på selen fra Dog Gone Smart, men ved ikke helt om den er for stor til vores kommende hvalp. Selen kan kun fåes i 30-50cm, han er dog allerede en stor labrador/golden retriever hvalp, men ja ved det ikke.

 

Nogen der kender den sele jeg referere til?

 

Jeg kender godt den sele, den har sin fordel i at den kan stilles 5 steder. Så du kan selv indstille den lige til din hund, eller mens hvalpen vokser .

Men kan også få den op til 50-70 cm.

Så kan store hunde også være med :genert:

Ps. den skal ikke over hovedet, men kan lukkes ved skulderen

dog gone smart.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt den sele, den har sin fordel i at den kan stilles 5 steder. Så du kan selv indstille den lige til din hund, eller mens hvalpen vokser .

Men kan også få den op til 50-70 cm.

Så kan store hunde også være med :genert:

Ps. den skal ikke over hovedet, men kan lukkes ved skulderen

med mindre der er spænder ved skulderen, skal den viste model da over hovedet? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været ude i en dyrhandel med Manse, og det gik overraskende godt i forhold til fremmed mennesker :klap::banan:

Men hvad angår en sele er det godt nok umuligt, enten er de for stor eller for store...

Efter halvanden time og alle seler var brugt, synes ekspedienten at det skulle være Julius k9. Jeg ved bare ikk helt om jeg synes den er lidt for stor, men som sagt det var umuligt at finde en der bare sidder, og han mente at fordi at manse er lidt bred så ville den give den største støtte.

 

Hvad siger i til billederne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...