Hop til indhold

Klikker træning med hvalp?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg har næææsten helt besluttet at jeg vil med på fænomenet klikker-træning!

 

Jeg har trænet hund før, og jeg elsker det jo selvfølgelig, men jeg har aldrig prøvet at klikker-træne, og da slet ikke med en hvalp.

 

Nu kommer der en masse spørgsmål op;

 

Kan jeg klikker-træne imens han går på et hvalpehold, hvor der ikke bruges klikker-træning? Bør jeg vente til an er færdig på holdet?

 

Vi har endelig fået en plads til hundetræning og starter fredag, HURRA vi glæder os.. Vi havde jo en plads et andet sted, men efter en gang vidste vi bare at deres metoder var langt fra hvad vi ønskede for vores hund, og søgte så ind et sted der var dobbelt så dyrt og havde en meeega lang vente-tid.. Men ja nu er vi der!

 

De har en masse tilbud, f.eks. klikker-træning, men hundene skal vidst være voksne der? Jeg ved det ikke.. Vi starter fredag aften, så nu får vi se hvordan det kommer til at gå!

 

Men hvordan får man startet klikkertræning? Er det "værd" at begynde at gøre det nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har næææsten helt besluttet at jeg vil med på fænomenet klikker-træning!

 

Jeg har trænet hund før, og jeg elsker det jo selvfølgelig, men jeg har aldrig prøvet at klikker-træne, og da slet ikke med en hvalp.

 

Nu kommer der en masse spørgsmål op;

 

Kan jeg klikker-træne imens han går på et hvalpehold, hvor der ikke bruges klikker-træning? Bør jeg vente til an er færdig på holdet?

 

Vi har endelig fået en plads til hundetræning og starter fredag, HURRA vi glæder os.. Vi havde jo en plads et andet sted, men efter en gang vidste vi bare at deres metoder var langt fra hvad vi ønskede for vores hund, og søgte så ind et sted der var dobbelt så dyrt og havde en meeega lang vente-tid.. Men ja nu er vi der!

 

De har en masse tilbud, f.eks. klikker-træning, men hundene skal vidst være voksne der? Jeg ved det ikke.. Vi starter fredag aften, så nu får vi se hvordan det kommer til at gå!

 

Men hvordan får man startet klikkertræning? Er det "værd" at begynde at gøre det nu?

 

du kan evt tilmelde dig det her Canis Hundeskole - bedst til klikkertræning! det er gratis og der er masser af teori og øvelser med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan evt tilmelde dig det her Canis Hundeskole - bedst til klikkertræning! det er gratis og der er masser af teori og øvelser med :-D

 

Øøøøvvv.... Jeg bor jo ikke i Danmark :( Det er øv, for jeg boede lige udenfor Risskov før, så det ville have været perfekt kan se de har mange tilbud der!

 

Nu overvejer jeg om næste gang jeg skal til Danmark, jeg skal planlægge det efter at kunne starte på et kursus :-D

 

Problemet hernede er at jeg ikke taler særlig godt Hollandsk, og derfor ville jeg ikke få meget ud af at starte på et kursus hernede :stupid:

 

Jeg har fundet en på youtube som virker super god til klikker-træning, og er rigtig god til at forklare.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Canis har et gratis klikkerkursus på mail, tror det er det Skipper-Odense prøver at linke til ;-)

 

Men jo, man kan sagtens klikkertræne en hvalp. Karla er klikkertrænet fra 8 uger gammel - det giver en hund med masser af initiativ :-D Der er intet der umuligt i hendes verden...

 

det hedder ikke: "Nå det kan jeg ikke"... det hedder "Nå, hvad gør jeg så" :mrgreen:

 

Det gælder "desværre" jo så også alt andet - ikke kun træning. Hvis man ikke kan få det store våde lammeskind op i sofaen ved at bære det, hvad gør man så? man skubber det hen til kanten, hopper op i sofaen og trækker det op... osv. overfor alle hverdagens udfordringer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøøvvv.... Jeg bor jo ikke i Danmark :( Det er øv, for jeg boede lige udenfor Risskov før, så det ville have været perfekt kan se de har mange tilbud der!

 

Nu overvejer jeg om næste gang jeg skal til Danmark, jeg skal planlægge det efter at kunne starte på et kursus :-D

 

Problemet hernede er at jeg ikke taler særlig godt Hollandsk, og derfor ville jeg ikke få meget ud af at starte på et kursus hernede :stupid:

 

Jeg har fundet en på youtube som virker super god til klikker-træning, og er rigtig god til at forklare.

 

 

ja som amocca skriver så skulle der gerne være en tilmelding til emailkurset længere nede på siden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kørte en smule død i kurset fordi jeg ikke helt kunne få skipper motiveret til nogle af de senere øvelser, men det fik os igang og nu går vi til klikkertræning sammen :-D

 

Jeg forventer at færdiggøre mit Hollandske om et halvt års tid, og være god nok til at kunne starte til klikker træning, på den plads hvor han starter hvalpe træning på fredag!:-D

 

Ihh kan slet ikke vente med at komme i gang, og så har de ikke engang en klikker i vores gode dyrehandel! øv! hehe! Så nu har jeg bestilt en, glæder mig til den kommer så vi kan komme i gang!

 

I dag har jeg forsøgt at færdiggøre hans "spil død", og han er blevet super god til det, men nogengange er det svært at time tingene synes jeg... Han har nu lært at han skal ligge på siden og "blive der", hvor før lagde han sig på siden og så snart han havde fået en godbid rejste han sig...

 

Jeg kan mærke at han virkelig gerne vil lære, dog har jeg fundet ud af at det er på bestemte tidspunkter.. Helst en time eller to efter han har spist, for ellers er han simpelthen for "godbids fikseret"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LauraS

På Louis hvalpehold bruger vi klikker. Og det er altså bare super godt :mrgreen:

Når jeg træner herhjemme, er det både med og uden klikker. Og så masser af godbidder:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...