Hop til indhold

Pandehår


Gæst Troglodyt
 Share

Recommended Posts

Gæst Troglodyt

Når jeg kigger på andres billeder af Løwchen er de altid så fine med en midterskilning, og øjnene ses tydeligt. Hos Heika hænger pandehåret altid lige midt ned i panden og man ser slet ikke hendes kønne øjne.

 

Jeg har prøvet med små klemmer, men de sidder højst i 5 minutter. Jeg har prøvet med små elastikker - sådan nogle, man bruger, hvis man har bøjle på tænderne - men de sidder højst et par timer.

 

Hvad gør I?

 

Og hvordan holder I, i det hele taget hundene rene i ansigtet? Jeg har nogle gange vasket uden vand, andre gange med shampo. Og tårestriber?

 

Og hvad angår børstning, har Heika og jeg efterhånden fundet ud af, at det godt kan være hyggeligt. Altså lige bortset fra ansigtet! Og det er næsten der, det trænger mest, også fordi, det er dér hun altid bliver snavset.

 

Gode råd er velkomne

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kigger på andres billeder af Løwchen er de altid så fine med en midterskilning, og øjnene ses tydeligt. Hos Heika hænger pandehåret altid lige midt ned i panden og man ser slet ikke hendes kønne øjne.

 

Jeg har prøvet med små klemmer, men de sidder højst i 5 minutter. Jeg har prøvet med små elastikker - sådan nogle, man bruger, hvis man har bøjle på tænderne - men de sidder højst et par timer.

 

Hvad gør I?

 

Og hvordan holder I, i det hele taget hundene rene i ansigtet? Jeg har nogle gange vasket uden vand, andre gange med shampo. Og tårestriber?

 

Og hvad angår børstning, har Heika og jeg efterhånden fundet ud af, at det godt kan være hyggeligt. Altså lige bortset fra ansigtet! Og det er næsten der, det trænger mest, også fordi, det er dér hun altid bliver snavset.

 

Gode råd er velkomne

 

halfdans pandehår falder også direkte ned i øjnene, har opgivet midterskilning og klipper i stedet! da han var langhåret satte jeg små elastikker i som dem du beskriver. hvis man vikler dem stramt nok om, synes jeg, at de fint holder en hel dag. jeg fjerner snask fra halfdans øjne med fingrene/neglene et par gange om dagen, det har minimeret hans tårestriber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kigger på andres billeder af Løwchen er de altid så fine med en midterskilning, og øjnene ses tydeligt. Hos Heika hænger pandehåret altid lige midt ned i panden og man ser slet ikke hendes kønne øjne.

 

Jeg har prøvet med små klemmer, men de sidder højst i 5 minutter. Jeg har prøvet med små elastikker - sådan nogle, man bruger, hvis man har bøjle på tænderne - men de sidder højst et par timer.

 

Hvad gør I?

 

Og hvordan holder I, i det hele taget hundene rene i ansigtet? Jeg har nogle gange vasket uden vand, andre gange med shampo. Og tårestriber?

 

Og hvad angår børstning, har Heika og jeg efterhånden fundet ud af, at det godt kan være hyggeligt. Altså lige bortset fra ansigtet! Og det er næsten der, det trænger mest, også fordi, det er dér hun altid bliver snavset.

 

Gode råd er velkomne

 

Jeg har haft nogle elastikker, der var elendige og røg ud efter nogle minutter.. Dem jeg var glade for, var lidt ru og "klistrede" som almindelige gummi-post-elastikker - og så var de meget elastiske... Når jeg satte 2 elastikker i (1 helt fremme ved det forreste pandehår og tog lidt mere hår med et par cm længere tilbage), så kunne det godt holde et par dage.

 

Når Otto skal renses, klippes eller børstes i ansigtet står han op på trimmebordet(herhjemme en skænk) og så lægger hans hoved på mit bryst, så han kigger op mod mig.. Sådan står han rimeligt stille - men jeg har selvfølgelig kun 1 hånd fri, den anden holder hans hoved stille..

 

Otto ligner også for det meste noget rod i ansigtet... I går havde han f.eks. helt rødt skæg efter en god bid lasagne:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med tine.. alfa har også nogen små elastikker, der "klistre" lidt til hinanden. de er vist ikke mere end max en cm i diameter. og så skal de helst klippes ud :) der kan vikles et par gange rundt om totten og så holdet det fint i en dag eller to, alt afhængig af hvor meget de har tonset rundt:lol:

 

men de har ikke elastik i hver dag, og de går ikke ind i ting af den grund;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Jeg har nu prøvet at sætte to elastikker i og viklet dem stramt omkring, og det har faktisk holdt i en dag :banan:

 

Heika går heller ikke ind i ting, men jeg synes det er synd, man ikke ser hendes skønne øjne. Jeg har også fået en positiv respons på hvilken SKØN hund jeg har, nu hvor man kan se hende. Når man ikek ser øjnene er det ligesom folk slet ikke ser min hund. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som Minibille skriver, så hænger også Jessies pandehår ned over øjnene og elastikker er fint nok, men lille Freddie bider/hiver i totten og så sidder der 4 hår i elastikken og resten ned over øjnene igen :???:

 

Jeg elsker også, når jeg kan se Jessies øjne og synes det er en helt anden hund, når man ser deres skønne øjne :lun:

 

Hvis ikke jeg udstillede hende var jeg også meget fristet til at klippe pandehåret væk fra øjnene :slem:

 

De billeder vi ser med midterskilning er vist af ældre (ældre end 2 år) hunde, der har groet længere pandehår (hvor gammel er Heika egentlig nu) :blink: Når først det er blevet længere, kan det nemmere hænge som "gardiner" :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt
Ja som Minibille skriver, så hænger også Jessies pandehår ned over øjnene og elastikker er fint nok, men lille Freddie bider/hiver i totten og så sidder der 4 hår i elastikken og resten ned over øjnene igen :???:

 

Jeg elsker også, når jeg kan se Jessies øjne og synes det er en helt anden hund, når man ser deres skønne øjne :lun:

 

Hvis ikke jeg udstillede hende var jeg også meget fristet til at klippe pandehåret væk fra øjnene :slem:

 

De billeder vi ser med midterskilning er vist af ældre (ældre end 2 år) hunde, der har groet længere pandehår (hvor gammel er Heika egentlig nu) :blink: Når først det er blevet længere, kan det nemmere hænge som "gardiner" :slem:

 

Heika er næsten 1½ år gammel. Midterskilning holder i 5 sekunder tror jeg - ikke længe nok til at tage et billede. Ellers er Heika ikke en af dem der kommer til at få mega-langt hår. Og jeg har det ligesom dig, at hvis ikke det var fordi Heika skal udstilles, så ville jeg nok lade mig friste til at klippe pandehåret (sshhh la vær med at sige det til Janni ) ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...