Hop til indhold

pollen-allergi


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Jeg sad her den anden dag og kom til at tænke på om hunde kan være ligeså hårdt ramt af pollen som mennesker ?

 

Min kæreste har indset at han i år bliver nødt til at købe høfeber-piller, da han allerede får nyseanfald.

 

Ninja får også nyseanfald engang imellem, og lige pt. sover vi med åbent vindue i soveværelset. Hun kan gå helt amok og nyse 30-50 gange uden mellemrum - der må virkelig være noget der generer hende ?

 

Vi har altid sovet med dundyner, så det skulle være mærkeligt om det pludselig var dun der generede hendes næsebor.

 

Også ofte ude på opgangen hvor vinduerne engang imellem får lov til at stå åbne. Der nyser hun også tit.

 

Hendes øjne er fine og løber ikke i vand.

 

Er der nogen der har hørt om at hunde kan få pollen-allergi ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad her den anden dag og kom til at tænke på om hunde kan være ligeså hårdt ramt af pollen som mennesker ?

 

Min kæreste har indset at han i år bliver nødt til at købe høfeber-piller, da han allerede får nyseanfald.

 

Ninja får også nyseanfald engang imellem, og lige pt. sover vi med åbent vindue i soveværelset. Hun kan gå helt amok og nyse 30-50 gange uden mellemrum - der må virkelig være noget der generer hende ?

 

Vi har altid sovet med dundyner, så det skulle være mærkeligt om det pludselig var dun der generede hendes næsebor.

 

Også ofte ude på opgangen hvor vinduerne engang imellem får lov til at stå åbne. Der nyser hun også tit.

 

Hendes øjne er fine og løber ikke i vand.

 

Er der nogen der har hørt om at hunde kan få pollen-allergi ?

 

Har jeg hørt de kan, men har aldrig mødt en hund med det.

 

Din kæreste skal gå til lægen og på en recept, så er pillerne meget billigere.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad her den anden dag og kom til at tænke på om hunde kan være ligeså hårdt ramt af pollen som mennesker ?

 

Min kæreste har indset at han i år bliver nødt til at købe høfeber-piller, da han allerede får nyseanfald.

 

Ninja får også nyseanfald engang imellem, og lige pt. sover vi med åbent vindue i soveværelset. Hun kan gå helt amok og nyse 30-50 gange uden mellemrum - der må virkelig være noget der generer hende ?

 

Vi har altid sovet med dundyner, så det skulle være mærkeligt om det pludselig var dun der generede hendes næsebor.

 

Også ofte ude på opgangen hvor vinduerne engang imellem får lov til at stå åbne. Der nyser hun også tit.

 

Hendes øjne er fine og løber ikke i vand.

 

Er der nogen der har hørt om at hunde kan få pollen-allergi ?

 

Græspollen sæsonen starter midt i maj :genert:

Jeg bruger piller og næsespray dagligt og så øjendråber i den værste periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad her den anden dag og kom til at tænke på om hunde kan være ligeså hårdt ramt af pollen som mennesker ?

 

Min kæreste har indset at han i år bliver nødt til at købe høfeber-piller, da han allerede får nyseanfald.

 

Ninja får også nyseanfald engang imellem, og lige pt. sover vi med åbent vindue i soveværelset. Hun kan gå helt amok og nyse 30-50 gange uden mellemrum - der må virkelig være noget der generer hende ?

 

Vi har altid sovet med dundyner, så det skulle være mærkeligt om det pludselig var dun der generede hendes næsebor.

 

Også ofte ude på opgangen hvor vinduerne engang imellem får lov til at stå åbne. Der nyser hun også tit.

 

Hendes øjne er fine og løber ikke i vand.

 

Er der nogen der har hørt om at hunde kan få pollen-allergi ?

 

Hunde får osse pollen-allergi. Men det viser sig som regel ligesom støv-mideallergi: Men hårtab, kløe, hudbetændelse...

 

Når hunde nyser, så er det for det meste fordi der er noget, der kilder i snuden..... Og det kan jo godt være pollen. Eller støv. Eller fjer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Vores Citrus har pollen og støvmidde allergi, og kløede sig ustandseligt. Vi er nu igang med en såkaldt vaccine mod allergien, som har fået bugt med den forfærdelige kløen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde får osse pollen-allergi. Men det viser sig som regel ligesom støv-mideallergi: Men hårtab, kløe, hudbetændelse...

 

Når hunde nyser, så er det for det meste fordi der er noget, der kilder i snuden..... Og det kan jo godt være pollen. Eller støv. Eller fjer..

 

Hehe ja, det var jeg klar over :blink: Det har bare været så ekstremt her de sidste par uger, så jeg tænkte at det måtte være noget i luften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Græspollen sæsonen starter midt i maj :genert:

Jeg bruger piller og næsespray dagligt og så øjendråber i den værste periode.

 

Oh well, det er først her for nyligt at han nævnte over for mig at han måtte se at købe piller :engel: Så gik jeg automatisk bare ud fra at det var blevet værre her i juni.

Link til indlæg
Del på andre sites

Græs har været lav ind til nu, jeg er meget allergisk ver for dem, har ikke haft de vilde anfald i år.

Ja det topper starten af juli.

Men jeg reagere så voldsomt så er nød til at starte tidligt på medicin.

Oh well, det er først her for nyligt at han nævnte over for mig at han måtte se at købe piller :engel: Så gik jeg automatisk bare ud fra at det var blevet værre her i juni.

 

se mit svar til gryn :blink:

 

På en skala fra 1 til 10 har jeg 10 med pil op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille har også pollen-allergi. Vi ved ikke præcis hvilke/hvilken pollen hun er overfølsom over for. Sidste år klarede vi os nogenlunde igennem med Alnok antihistaminer, men i år har vi valgt at prøve Gudrun Frantsen (alternativ behandler). Det er det bedste vi har gjort indtil videre :5up:

 

Præcis samme historie med Eddie. Vi har dog ikke prøvet antihistaminer men Gudruns behandling hjalp !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille har også pollen-allergi. Vi ved ikke præcis hvilke/hvilken pollen hun er overfølsom over for. Sidste år klarede vi os nogenlunde igennem med Alnok antihistaminer, men i år har vi valgt at prøve Gudrun Frantsen (alternativ behandler). Det er det bedste vi har gjort indtil videre :5up:

 

Spændende .. Det vil jeg da lige have i mente hvis Ninja skulle gå hen og få det værre. Som det er lige nu fået hun 1-2 nyseanfald om dagen, nogle gange slet ikke.

 

Men nu ved jeg at hunde også kan få pollen-allergi. Tak for svarene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...