Hop til indhold

Har trådt på noget...


Manse
 Share

Recommended Posts

På vores gå tur nu her, har Manse trådt på noget...

Han kom gående i græs, og lige pludselig "tager" han sig til den ene forpote.

Jeg undersøgte den selvfølgelig med det samme, og det eneste jeg kunne se var en meget lille spids ting, som jeg tog ud... men nu halter han og han blir ved med at slikke på poten. Jeg har undersøgt den igen og igen, men kan virkelig ikk se eller mærke noget...

Kan det være fordi at poten er irreteret at han halter og slikker?

 

Hvis han stadig gør det imorgen skal jeg selvfølgelig forbi dyrlægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Put poten i lunkent sæbevand 15-20 minutters tid og få det renset ordentligt, og undersøg igen. Grundigt.

 

Og som du selv er inde på, ved tvivl om hvorvidt alt er ude, så må dyrlægen jo til.

 

Hold da op, det ville mine hunde aldrig gå med til :oops:

Sejt hvis du kan få dine til det :-D

 

Jeg ville bruge klorhexidin (staveplade), jeg bruger bare det fra apoteket til mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det ville mine hunde aldrig gå med til :oops:

Sejt hvis du kan få dine til det :-D

 

Jeg ville bruge klorhexidin (staveplade), jeg bruger bare det fra apoteket til mine hunde.

 

Klorhexidin renser jo bare såret, det får det ikke til at åbne sig og tømme det for skidt, dyrlægen ville også anbefale sæbevand. Vi skulle have Luna's fod i sæbevand i 10-15 minutter, og det fandt hun sig fint i :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Klorhexidin renser jo bare såret, det får det ikke til at åbne sig og tømme det for skidt, dyrlægen ville også anbefale sæbevand. Vi skulle have Luna's fod i sæbevand i 10-15 minutter, og det fandt hun sig fint i :-D

 

Nej, det er nok rigtigt...

Har heldigvis aldrig prøvet at det var nødvendigt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det ville mine hunde aldrig gå med til :oops:

Sejt hvis du kan få dine til det :-D

 

Jeg ville bruge klorhexidin (staveplade), jeg bruger bare det fra apoteket til mine hunde.

 

Klorhexidin, hvad sådan noget hér angår, er som at pisse i bukserne om vinteren. Det renser bare ikke i dybden. Der skal være "fri adgang" før det kan gøre noget som helst.

 

 

Og med sådan noget hér, er det ikke et spørgsmål om hvorvidt hundene vil finde sig i det eller ej. De skal bare ikke have noget valg, for hvis der stadig sidder noget derinde, og det når at lukke bare lidt af, så hedder det ikke "bare" til dyrlægen og få det renset og pillet skidtet ud med pincet. Så skal der væsentligt mere til.

 

Man kan naturligvis være heldig, hvad man jo oftest ér, med at det bare er et lillebitte hul, et lille snitsår eller lignende.

Men det kan akkurat lige så nemt være en torn fra eksempelvis tjørn, eller en stump siv eller lignende der er trådt op i poten. Hér hjælper klorhexidin nullerniks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Klorhexidin, hvad sådan noget hér angår, er som at pisse i bukserne om vinteren. Det renser bare ikke i dybden. Der skal være "fri adgang" før det kan gøre noget som helst.

 

 

Og med sådan noget hér, er det ikke et spørgsmål om hvorvidt hundene vil finde sig i det eller ej. De skal bare ikke have noget valg, for hvis der stadig sidder noget derinde, og det når at lukke bare lidt af, så hedder det ikke "bare" til dyrlægen og få det renset og pillet skidtet ud med pincet. Så skal der væsentligt mere til.

 

Man kan naturligvis være heldig, hvad man jo oftest ér, med at det bare er et lillebitte hul, et lille snitsår eller lignende.

Men det kan akkurat lige så nemt være en torn fra eksempelvis tjørn, eller en stump siv eller lignende der er trådt op i poten. Hér hjælper klorhexidin nullerniks.

 

Roooolig nu....

Men det ændre nu ikke på at jeg ville smøre klorhexidincream på (evt en sok på efter) og lade dem hvile. Sådan er jeg nu engang.

 

Og har i øvrigt "givet mig" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, fussen i sæbevand i noget tid - jeg brugte en tupperwarekande til Willanden - og så sad jeg bare ved siden af hende med et let greb om hendes ben så hun ikke gik.

 

Da Svea havde svamp i en af poterne her for noget tid siden skulle alle poter i blød, for en sikkerheds skyld, der var jeg faktisk ganske glad for at have et badekar. Det var super nemt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi haft poten i sæbevand, ikk helt nemt, men efter lidt tid overgav han sig :-D

 

Jeg kan stadig ikk se eller mærke noget, og nu humper han ikk, men vil stadig ikk støtte på den når han står eller sidder. Så nu må jeg vel bare se tiden an, og hvis det er galt imorgen tidlig må dyrlægen kigge på den.

 

Men den kan godt bruges til at holde på hans Kong :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingre for at der ingenting er :x:

 

For 2 måneder siden jokkede Luna på en torn, og desværre kunne vi ikke få det hele ud, så hun endte med at få hele trædepuden skåret op, og dyrlægen brugte 20 minutter på at rode rundt inde i det hulrum der er i trædepuden, og herefter skulle hun gå med forbinding i 14 dage, alt det pga. en lille torn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...