Hop til indhold

en kamphund er en kamphund


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Men er det ikke lidt ligesom linket www.kamphunde.com rimeligt tydeligt indikerer, at de hunderacer der omtales på siden opfattes som hørende til gruppen; kamphunde ?

 

Jo, det skulle man mene.

men synes ofte at de kilder der bliver fundet frem ikke er pålidelige :blink:

Det er generelt, ikke stilet til nogen bestemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en Amstaff, og jeg mener altså bestemt heller ikke at det er en kamphund.

 

Og i DKK hører den under kategorien terrier, så hvis du skal kalde den noget, så kald den for en terrier, tak :-)

 

Jeg synes, at du i dagens debat mange gange har givet udtryk for, at du er en fornuftig kamphundeejer, men det indlæg her gør mig noget bekymret.

Det er ikke forsvarligt at lukke øjnene for det formål, ens hunderace oprindeligt har haft - i særdeleshed ikke, når der er tale om kamphunde.

 

Ja, amstaffen er også en terrier, og det er netop det, der gør den farlig. Terriere er nemlig avlet til at fange skadedyr såsom f.eks. rotter og slå dem ihjel. Dvs. at det er noget, de gør på egen hånd uden en jæger ved deres side, som hele tiden giver dem ordrer. Det betyder, at de er frygtløse og selvstændige, ikke så nemme at gøre lydige som mange andre racer og bliver ved med at bide og ruske byttet til det er dødt. Så længe der er tale om ganske små hunde, der kaster sig over rotter, er det til at leve med og kan endda være praktisk. Men når man putter disse egenskaber ind i kroppe, der er så muskuløse, at de kan nedkæmpe hunde, der endda er større end dem selv, så er det problematisk og i hvert fald noget, man skal være super obs på hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det skulle man mene.

men synes ofte at de kilder der bliver fundet frem ikke er pålidelige :blink:

Det er generelt, ikke stilet til nogen bestemt.

 

Jeg synes bare det er det sædvanlige, der står om de forskellige racer på den side. Hvorfor lige rotten har sneget sig ind i det selskab er svært at sige, men det må hjemmeside-fatter / mutter jo af en eller anden obskur grund føle for :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal der til for en side er pålidelig?

 

Til at starte med, feks. hvem der står bag :blink:

Men er det ikke lidt ligesom linket www.kamphunde.com rimeligt tydeligt indikerer, at de hunderacer der omtales på siden opfattes som hørende til gruppen; kamphunde ?

 

Giv mig 10 min. og jeg skal lave en side der hedder kamphund med et billede af din berner med nissehat.. Get it? :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Personligt mener jeg ikke netop denne side er særlig pålidelig. Hvordan har den overbevist dig? :-)

 

Jeg har vist ikke på noget tidspunkt skrevet at den side har overbevist mig,

har bare henvist til siden som kadegorisere hunderaserne til kamphunde

og om den er pålidelig ved jeg ikke har ikke kenskab til ophaveren af siden

men kan kun ud fra oplysningerne der se hvad hunde der er henvist til

og den kan jo også være lige så pålidelig som de forskellige sider her på hundeforum

det er så op til hver enkelt hvad deres mening er om siderne

jeg skriver da også somme tider noget her på forumet andre heller ikke deler synspunkt med

selvom det er af egne erfaringer jeg udtaler mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist ikke på noget tidspunkt skrevet at den side har overbevist mig,

har bare henvist til siden som kadegorisere hunderaserne til kamphunde

og om den er pålidelig ved jeg ikke har ikke kenskab til ophaveren af siden

men kan kun ud fra oplysningerne der se hvad hunde der er henvist til

og den kan jo også være lige så pålidelig som de forskellige sider her på hundeforum

det er så op til hver enkelt hvad deres mening er om siderne

jeg skriver da også somme tider noget her på forumet andre heller ikke deler synspunkt med

selvom det er af egne erfaringer jeg udtaler mig

...men du blev tilsyneladende overrasket nok af siden til at konkludere at

Oprindeligt skrevet af Jørgen Larsen viewpost.gif

Fandt dette link på google.dk om kamphunde og blev lidt overrasket

der er åbenbart mange af jer der ikke ved hvad for en hund i har

for flere af dem i ikke erkender som kamphunde står der så sandelig under dette link

http://www.kamphund.com/Home

 

jeg skriver da også somme tider noget her på forumet andre heller ikke deler synspunkt med

selvom det er af egne erfaringer jeg udtaler mig

 

Det er også sket for mig :oops::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså :) sikke en lang debat at følge op på, meget spændene at høre de forskellige meninger fok har om hvad en kamphund er.

 

Her nok en lidt rodet fremstilling af min viden/uvidenhed :mrgreen:

 

Jeg er ikke noget der ligner ekspert på emnet, men min mening er at nutidens kamphunde er de som er avlet til at kæmpe imod hinanden, og de som uden varsel/tegn overhovedet kan finde på at overfalde en anden hund for at ville dræbe den. henviser her lige til tråden "Så blev der pustet liv i mine fordomme".

 

En af mine hvalpekøbere mistede sin stakkels dreng da en schæfer brød igennem hejnet og flænsede ham, men det gør ikke denne Schæfer til en kamphund, blot til en aggresiv djævel med helt forkert opdragelse (ved at ejeren slet ikke burde have haft hund)

Kamphunde er hunderacer som igennem deres gener/instinkt har en mindre tærskel for hvornår de "tænder" end andre hunderacer, derfor bør man være obs på at selvom ens hund ikke bruges som kamphund men familiehund så er der større risiko for at den "tænder" end der ville være med en anden ikke kamphunde race.

 

Jeg anser Amstaff, Tosa, Pitbull og måske dogo argentino?? for at være af kamphunderacer - om de så er søde familiehunde så er de stadig en kamphunderace - og instinktet ligger begravet lige under overfladen, det tager blot en uansvarlig hundeejer så kan det gå så grueligt galt.

 

Det med at en hund bare er en hund hvis ikke den er trænet til noget, det synes jeg heller ikke passer - en jagthund har som mange har sagt masser af instinkt selvom den ikke har været trænet nogensinde, på en kamphund så betyder det måske heller ikke så meget om den er "god" til at bide eller ikke...det sker bare og med store skader til følge, for sikke nogen kæber!! Hvis en bette yorkshire terrier overfaldt mig eller min hund ville jeg være knapt så nervøs :mrgreen:

 

En del er sikkert uenige i hvad jeg skriver og andre ikke... men var blot mit besyv på hvad en kamphunde race er.

 

Nå men er vist egentligt alt for sent og der er arbejde i morgen :) ville gerne have ævlet videre, men er sengetid :) Go'nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
...men du blev tilsyneladende overrasket nok af siden til at konkludere at

 

 

 

 

Det er også sket for mig :oops::blink:

Fandt dette link på google.dk om kamphunde og blev lidt overrasket

der er åbenbart mange af jer der ikke ved hvad for en hund i har

for flere af dem i ikke erkender som kamphunde står der så sandelig under dette link

 

ud fra debatten og hvad der stod på hjemmesiden overraskedet det mig at nogle på siden blev kadegoriseret som kamphunde og i beskrev dem som ikkeværende kamphunde der var bl.a. rotten men den viste sig ikke at være kamphund og måske er der flere ved det ikke kender ikke nok til denne race til at ville være dømmende

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at du i dagens debat mange gange har givet udtryk for, at du er en fornuftig kamphundeejer, men det indlæg her gør mig noget bekymret.

Det er ikke forsvarligt at lukke øjnene for det formål, ens hunderace oprindeligt har haft - i særdeleshed ikke, når der er tale om kamphunde.

 

Ja, amstaffen er også en terrier, og det er netop det, der gør den farlig. Terriere er nemlig avlet til at fange skadedyr såsom f.eks. rotter og slå dem ihjel. Dvs. at det er noget, de gør på egen hånd uden en jæger ved deres side, som hele tiden giver dem ordrer. Det betyder, at de er frygtløse og selvstændige, ikke så nemme at gøre lydige som mange andre racer og bliver ved med at bide og ruske byttet til det er dødt. Så længe der er tale om ganske små hunde, der kaster sig over rotter, er det til at leve med og kan endda være praktisk. Men når man putter disse egenskaber ind i kroppe, der er så muskuløse, at de kan nedkæmpe hunde, der endda er større end dem selv, så er det problematisk og i hvert fald noget, man skal være super obs på hele tiden.

 

Men du siger jo netop at det er terrier sindet og dens styrke der gør at man skal vide hvad man har med at gøre, så er det vel ikke noget problem at jeg fortrækker at kalde den for en terrier?

Så at jeg nægter at kalde min hund noget så negativ ladet som "kamphund" har vel ikke noget at gøre med om jeg kender min hund, og dens instinkter, for som du selv siger, så kommer hovedparten af hans instinkter fra Terriersindet :-)

 

Og i daglig tale vil jeg til en hver tid kalde ham for en Amstaff, og det er der vel heller ikke nogen der er i tvivl om hvad er?

Så jeg kan ikke se hvordan, det jag kalder min hund, ændrer på hvordan jeg er som hundeejer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt dette link på google.dk om kamphunde og blev lidt overrasket

der er åbenbart mange af jer der ikke ved hvad for en hund i har

for flere af dem i ikke erkender som kamphunde står der så sandelig under dette link

http://www.kamphund.com/Home

 

 

ikke for at forklejne hunden eller hundeejeren for deres valg af hund

synes nogle af dem er smukke hunde men ville ikke selv kunne håntere en af salgsen

 

 

 

Hahah lidt sjovt link :mrgreen:

 

 

som "ej forventet kamphunde ejer"

En broholmer er af mastiff-racen - ergo må denne vandvittige over agresive uvenlige og hadefulde race jo være en kamphund.

 

Så nu gider jeg ikke lege med jer mere e025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt dette link på google.dk om kamphunde og blev lidt overrasket

der er åbenbart mange af jer der ikke ved hvad for en hund i har

for flere af dem i ikke erkender som kamphunde står der så sandelig under dette link

 

ud fra debatten og hvad der stod på hjemmesiden overraskedet det mig at nogle på siden blev kadegoriseret som kamphunde og i beskrev dem som ikkeværende kamphunde der var bl.a. rotten men den viste sig ikke at være kamphund og måske er der flere ved det ikke kender ikke nok til denne race til at ville være dømmende

:lol::lol: Det er jo helt tydeligt at dem som har lavet siden ikke har helt styr over det de skriver om. Men ok det er sikkert uden betydning...så længe det er spændene er det jo godt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vist jeg husker, så blev rottweileren heller ikke benævnt som kamphund før den meget ulykkelige oplevelse på bornholm...

 

Så jeg tror såmænd bare at hundene ryger på listen efterhånden som at man hører om at denne type hund har bidt...

 

Jeg har nu heller ikke hørt den benævnt sådant efter :-)

 

Siden som Jørgen Larsen heviser til har eksisteret længe inden, incl. Rottweileren ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

herovre er der ingen der betegner rottweilere som kamphunde, selvom det netop er rotter der har slået 2 babyer ihjel indenfor de sidste par år. De har dog fået et blakket ry.... meget synd, da de omtalte hunde bestemt ikke var elskede familiehunde, men i den ene sag vagthunde i en pub, og den anden bundet i baggården 24/7.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu heller ikke hørt den benævnt sådant efter :-)

 

Siden som Jørgen Larsen heviser til har eksisteret længe inden, incl. Rottweileren ;-)

 

:hmm: Nu ved du at rotten er en kamphund fordi det står på en webside:blink:

Hvor seriøs en side det er det er jo så spørgsmålet, der er ingen referancer eller kontakt info.

Link til indlæg
Del på andre sites

herovre er der ingen der betegner rottweilere som kamphunde, selvom det netop er rotter der har slået 2 babyer ihjel indenfor de sidste par år. De har dog fået et blakket ry.... meget synd, da de omtalte hunde bestemt ikke var elskede familiehunde, men i den ene sag vagthunde i en pub, og den anden bundet i baggården 24/7.

 

Selvom Rotten ikke er en kamphund, er det stadig en relativt farlig hund. Der er talrige episoder som dem du nævner, der bekræftiger at den kræver stor omtanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

..... ja men sjovt nok var der ingen medier herovre der var synderligt interesserede i at skrive om en westie der havde bidt en baby ihjel for et part år siden... det sælger nok ikke så mange aviser, som hvis en rottweiler eller staffie eller "pittbull type" g¢r det :rolleyes:

 

pointen er at ALLE hunde kan g¢re skade i de forkerte hænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Nu ved du at rotten er en kamphund fordi det står på en webside:blink:

Hvor seriøs en side det er det er jo så spørgsmålet, der er ingen referancer eller kontakt info.

 

Domænet er jo sjovt nok i udbud iflg min whois søgning. Interesserede kan starte deres bud ved 100$ :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du siger jo netop at det er terrier sindet og dens styrke der gør at man skal vide hvad man har med at gøre, så er det vel ikke noget problem at jeg fortrækker at kalde den for en terrier?

Så at jeg nægter at kalde min hund noget så negativ ladet som "kamphund" har vel ikke noget at gøre med om jeg kender min hund, og dens instinkter, for som du selv siger, så kommer hovedparten af hans instinkter fra Terriersindet :-)

 

Og i daglig tale vil jeg til en hver tid kalde ham for en Amstaff, og det er der vel heller ikke nogen der er i tvivl om hvad er?

Så jeg kan ikke se hvordan, det jag kalder min hund, ændrer på hvordan jeg er som hundeejer?

 

Jeg kan se, at du har haft diskussionen med Ninjamor i den anden tråd, og jeg kan tilslutte mig det, hun skriver dér. Det er og bliver en kamphund, og det har du vel vidst, da du valgte racen. Ja, det er naturligvis negativt ladet for rigtig mange, men jo ikke uden grund. I modsætning til de andre terriere kæmper den jo ikke mod rotter.

Link til indlæg
Del på andre sites

..... ja men sjovt nok var der ingen medier herovre der var synderligt interesserede i at skrive om en westie der havde bidt en baby ihjel for et part år siden... det sælger nok ikke så mange aviser, som hvis en rottweiler eller staffie-type g¢r det :rolleyes:

 

I mit lille "hundeluftningsanlæg", har der været et overfald begået af en amstaffblanding, som heller ikke kom i medierne, så alle kan være heldige at gå fri ;-)

Hvis det var westierne, der gang på gang havde bidt andre hunde ihjel, mon ikke de så var blevet hængt ud også? Det tror jeg. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Domænet er jo sjovt nok i udbud iflg min whois søgning. Interesserede kan starte deres bud ved 100$ :lol:

 

 

Jeg synes, vi skal overveje at slå halv skade om det domænenavn, så vi en gang for alle kan få lavet den sande liste over de kamphunde (det må jo frem til sidst), altså Rotter, der ligger i ske med deres herre (eller hvordan det nu var :mrgreen: ), Bernere - især, når de er påført nissehue, Broholmere, der fjoller rund og anden af samme grusomme skuffe...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...