Hop til indhold

Golden med meget tør hud


Gæst 1548
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vores dejlige Golden, en tæve på 4½ år, har problemer med pelsen

 

Hun klør sig og på ryggen er pelsen ekstrem stiv og kedelige. Huden er tør (og føles lidt varm) og hun fælder en del....en hel del, faktisk.

 

Det er vores første hund (har haft hende fra hvalp) og i bedste tro har hun fået Pedrigree tørkost - det kan jeg så læse her, at det nok ikke har været det bedste valg :stupid:

 

Vi har været til dyrlæge med hende, hvor hun fik nogle kløestillende piller og han foreslog at skifte foder til hans "Specific", hvilket vi gjorde.

 

Nu har hun snart spist hele posen (12kg), uden at der er sket nogen forbedring.

 

Det er synd for hende, for det klør - så vi vil jo gerne gøre noget så hurtigt som muligt og så var det jeg tænkte at alle i eksperter herinde, måske kunne komme med et godt råd

 

Jeg så en lignende tråd som er et år gammel - her blev der anbefalet Oliver foder - er det stadig at foretrække, eller er der nyt på foder fronten ?

 

Mvh.

Brian S Jensen.....og en kløende Dina :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Brian

Det er vigtigt med tilstrækkelig mængde og passende forhold af Omega 3 og 6 fedtsyrer. Du kan enten fortsætte med det foder du køber nu eller et lignende foder og købe efa olie som tilskud eller du kan prøve et andet foder. Der er foreksempel orijeen 6 fish. Har god erfaring med det iforhold til Golden med trist pels. Eneste problem med det er at energi indholdet er meget højt, hvilket betyder små portioner til en sulten retriever mave. Jeg giver begge mine Golden efa olie og det har hjulpet betydeligt.

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej

 

Jeg vil bare lige komme med en opdatering på vores problem med tør pels/hud.

 

Som anbefalet, så skiftede vi til Olivers (Lamb) samt tilskud af Omega3 Lakseolie - og nu, efter ca. 1 måned, har Dina igen sin dejlige bløde pels - og klør sig (næsten) ikke mere.

 

Så tusind tak for hjælpen - ikke mindst fra Dina - hun er herre stolt over sin nye pels :-)

 

Mvh.

Brian S Jensen

Hesselager

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg vil bare lige komme med en opdatering på vores problem med tør pels/hud.

 

Som anbefalet, så skiftede vi til Olivers (Lamb) samt tilskud af Omega3 Lakseolie - og nu, efter ca. 1 måned, har Dina igen sin dejlige bløde pels - og klør sig (næsten) ikke mere.

 

Så tusind tak for hjælpen - ikke mindst fra Dina - hun er herre stolt over sin nye pels :-)

 

Mvh.

Brian S Jensen

Hesselager

 

Dejlig opdatering:-D:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...