Hop til indhold

Foder købt i supermarkeder


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Hvad er det du vil have uddybet???.

Med hensyn til at der er ved at gå hysterei i fodring......:banan:Ja der taler denne tråd da for hvad det er jeg mener.

Ja hundene skal leve sundt, det er en selvfølge. Men som en kendt forhandler engang sagde til mig, så er det ikke foderet der koster, det er posen og brandingen.

 

Hvor finder jeg dog det indlæg provokerende...

 

Har aldrig set branding af WolfsBlut f.eks.

 

Men Pedigree, derimod! Og det er da ellers billigt nok? Ift. WolfBlut, som vel nærmest kun folk, der ikke kun lytter til dyrlægen, men også søger og undersøger, køber.

 

Har du nogen dokumentation for din påstand? Sikkert ikke. Og den forhandler har jo imo tydeligvis ikke ret i det store billede, når man sammenligner ingredienslister.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 129
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad er det du vil have uddybet???.

Med hensyn til at der er ved at gå hysterei i fodring......:banan:Ja der taler denne tråd da for hvad det er jeg mener.

Ja hundene skal leve sundt, det er en selvfølge. Men som en kendt forhandler engang sagde til mig, så er det ikke foderet der koster, det er posen og brandingen.

 

Jeg fremhævede noget, så mon ikke det er det jeg gerne vil have uddybet?:blink:

 

Jeg er ked af at blive kaldt hysterisk hvad foder angår. Min hun lider af stess, og derfor er bl.a. majs no go.

At man vil sin hund det bedste er vel ikke at være hysterisk.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor finder jeg dog det indlæg provokerende...

 

Har aldrig set branding af WolfsBlut f.eks.

 

Men Pedigree, derimod! Og det er da ellers billigt nok? Ift. WolfBlut, som vel nærmest kun folk, der ikke kun lytter til dyrlægen, men også søger og undersøger, køber.

 

Har du nogen dokumentation for din påstand? Sikkert ikke. Og den forhandler har jo imo tydeligvis ikke ret i det store billede, når man sammenligner ingredienslister.

 

Problemet med forhandlere og deres påstande, er jo sjovt nok at de er forhandlere - Altså sælger et produkt der skal konkurrere med de andre produkter, de ikke selv har på hylderne. :vedikke:

 

Og står forhandlerne så overfor nogen, der ikke læser ingrediens-lister, ikke har sat sig ind i de forskellige betegnelser, forskellige næringsstoffer og hvad de forskellige ingredienser gør (og ikke gør) godt for - Jamen så kan de jo sådan set sige præcis hvad det passer dem :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid godt med en debat omkring foder, det er simpelthen en jungle for almindelige folk at finde ud af hvad der er bedst at fodre med.

 

Jeg har fodret med en del forskellige mærker:

 

Henne Petfood- basic: Fin pels og alt det, men om hun gad og spise det i længden...huha det var da kun fordi der ikke var andet.

 

Acana Grasslands: Igen sund og smuk pels, og minimal afføring - men hun blev træt af at spise det i løbet af kort tid, selvom hun ellers så ud til at elske det i starten.

 

Orijen: Samme som Acana.

 

Eukanuba: Gad hun slet ikke spise overhovedet.

 

James Wellbeloved: Igen ikke megen begejstring ved spisetid, men stadig flot blank pels og god fast afføring.

 

Applaws: Lidt lige som med Acana og Orijen

 

Profine Chicken & Potatoes: Et foder jeg aldrig før har hørt om men som som havde en ingrediensliste der så ret fornuftig ud. Dog heller ikke noget for min kræsne hund.

 

Royal Canin: Gravhunde varianten er der ikke noget ved siger hun, til gengæld er hun helt vild med Adult Mini. Jeg synes der kommer lidt mere ud i den anden ende end ellers, men til gengæld spiser hun op med det samme (spiser også lidt mere) og har stadig finer blank pels. (det er så det jeg fodrer med for tiden)

 

Jeg har vist generelt en lidt kræsen hund :hmm:. Men synes så også selv at det der lugter bedst er RC (Acana er nu også dejligt friskt).

Jeg køber kun de små 2-3kg sække ad gangen, så går det ikke så galt som hvis jeg står med 15kg hun ikke gider spise....15 holder lææææænge til en gravhund :cool:

 

Min holdning til foder er at man bør finde noget som hunden kan lide, trives på og som man når man ser på indholdet kan stå inde for at give sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LauraS

Vi bruger Acana Pacifica til Louis -det er et all life stages foder.

 

Når posen er tom, vil vi købe acana hvalpefoder, bare for en sikkerheds skyld :-D

 

Vi fik Olivers hvalpefoder med fra opdrætteren, men Louis sorterede det fra da vi begyndte med acana...

 

Da vi skulle vælge hvilket foder vi ville prøve, regnede vi på det, og det var meget overraskende resultat... Der var stor forskel på pris pr kg kontra pris pr dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...