Hop til indhold

Foder købt i supermarkeder


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Gæst Sigurd

Jeg har lige i dag fået en ny sending foder hjem, selvfølgelig af bedste mærke og til en god pris, da jeg køber stort hjem.

MEN så kigger jeg i dagens supermarked reklamer og ser at man kan købe hundefoder til det halve eller mindre pr kg. Jeg har flere gode venner som fodrer med foder fra supermarkeder, og de har de sundeste hunde med flot glansfuld pels, så er jeg (vi) lidt til grin eller hvad ??

 

Når jeg kigger på indholdlisten af supermarkeds produkter og sammenligner med dyrlæge/anerkendte foderfirmaers indholdsliste, er der i nogle tilfælde ikke den store forskel. Selvfølgelig skal man se sig for, hvis man køber i supermarkeder, men jeg tror faktisk man kan få rigtig godt foder til en meget billigere penge.

Nu vil jeg fremover afprøve Aldis hundefoder på et par af mine ældre hunde, så må det komme an på en prøve.

Men har andre erfaringer vil jeg gerne høre om dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 129
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige i dag fået en ny sending foder hjem, selvfølgelig af bedste mærke og til en god pris, da jeg køber stort hjem.

MEN så kigger jeg i dagens supermarked reklamer og ser at man kan købe hundefoder til det halve eller mindre pr kg. Jeg har flere gode venner som fodrer med foder fra supermarkeder, og de har de sundeste hunde med flot glansfuld pels, så er jeg (vi) lidt til grin eller hvad ??

 

Når jeg kigger på indholdlisten af supermarkeds produkter og sammenligner med dyrlæge/anerkendte foderfirmaers indholdsliste, er der i nogle tilfælde ikke den store forskel. Selvfølgelig skal man se sig for, hvis man køber i supermarkeder, men jeg tror faktisk man kan få rigtig godt foder til en meget billigere penge.

Nu vil jeg fremover afprøve Aldis hundefoder på et par af mine ældre hunde, så må det komme an på en prøve.

Men har andre erfaringer vil jeg gerne høre om dem.

 

Jeg gir orijen, ca 190kr for 2 kg

Min veninde køber foder i spuermarkedet til 250kr for 12 kg og hendes hund ser fin ud og har det godt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man er ligeglad med om man hælder affald og tilsætningsstoffer i sine hunde så kan man fodre med hvad som helst, hunde kan leve af det særeste, jeg nægter bare at betale for affald, derfor køber jeg kvalitet.

Er indholdet i dit foder det samme som i Aldis så er dit foder ikke noget jeg ville købe uanset om du mener det er kvalitet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man er ligeglad med om man hælder affald og tilsætningsstoffer i sine hunde så kan man fodre med hvad som helst, hunde kan leve af det særeste, jeg nægter bare at betale for affald, derfor køber jeg kvalitet.

Er indholdet i dit foder det samme som i Aldis så er dit foder ikke noget jeg ville købe uanset om du mener det er kvalitet:mrgreen:

 

Kender du det foder de har i Aldi?

Kan nemlig huske jeg engang fik af vide at deres katte foder er ret godt. Hvorimod faktas er rigtig dårligt (skal dog ikke kunne sige om det er sandt, det er ikke noget jeg selv har undersøgt!)...

Jeg synes ikke nødvendigvis man skal udelukke noget, bare fordi det er billigere og for hunden behøver det ikke at være dårligt bare fordi det ikke er egnet til menneskemad. Der er vel heller ikke mange mennesker der spiser specielt meget kallun eller tyrediller, så på den måde kan man jo godt kalde det affaldsprodukter, men det ved hundene jo ikke...

 

Altså... Jeg vil heller ikke gå på kompromis med kvaliteten, for at spare lidt penge, men nogle gange så kan man godt komme til at betale ekstra bare fordi det er et dyrt brand som står på posen...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender du det foder de har i Aldi?

Kan nemlig huske jeg engang fik af vide at deres katte foder er ret godt. Hvorimod faktas er rigtig dårligt (skal dog ikke kunne sige om det er sandt, det er ikke noget jeg selv har undersøgt!)...

Jeg synes ikke nødvendigvis man skal udelukke noget, bare fordi det er billigere og for hunden behøver det ikke at være dårligt bare fordi det ikke er egnet til menneskemad. Der er vel heller ikke mange mennesker der spiser specielt meget kallun eller tyrediller, så på den måde kan man jo godt kalde det affaldsprodukter, men det ved hundene jo ikke...

 

Altså... Jeg vil heller ikke gå på kompromis med kvaliteten, for at spare lidt penge, men nogle gange så kan man godt komme til at betale ekstra bare fordi det er et dyrt brand som står på posen...?

 

Egentlig er det jo meget nemt, man læser bare hvad der er i, står der fx korn og vegetabilske biprodukter som første ingrediens ja så er det ikke noget jeg vil fodre med:)

Animalske biprodukter dækker over fjer, ben, fedt og hud og hår, det vil jeg simpelthen ikke betale for, hvis ikke man stoppede det i hunde og kattemad så skulle industrien betale for at komme af med det, nu narrer man dyreejere til at betale for affald, jeg vil ikke.

Mine dyr skal leve af kød og grønsager, ikke af affald og tilsætningsstoffer samt smagsstoffer.

Det er faktisk ikke så sværtJ

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige i dag fået en ny sending foder hjem, selvfølgelig af bedste mærke og til en god pris, da jeg køber stort hjem.

MEN så kigger jeg i dagens supermarked reklamer og ser at man kan købe hundefoder til det halve eller mindre pr kg. Jeg har flere gode venner som fodrer med foder fra supermarkeder, og de har de sundeste hunde med flot glansfuld pels, så er jeg (vi) lidt til grin eller hvad ??

 

Når jeg kigger på indholdlisten af supermarkeds produkter og sammenligner med dyrlæge/anerkendte foderfirmaers indholdsliste, er der i nogle tilfælde ikke den store forskel. Selvfølgelig skal man se sig for, hvis man køber i supermarkeder, men jeg tror faktisk man kan få rigtig godt foder til en meget billigere penge.

Nu vil jeg fremover afprøve Aldis hundefoder på et par af mine ældre hunde, så må det komme an på en prøve.

Men har andre erfaringer vil jeg gerne høre om dem.

Har du tænkt på hvad du vil fortælle dine fremtidige hvalpekøbere, hvis du bestemmer dig til at bruge discountfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig er det jo meget nemt, man læser bare hvad der er i, står der fx korn og vegetabilske biprodukter som første ingrediens ja så er det ikke noget jeg vil fodre med:)

Animalske biprodukter dækker over fjer, ben, fedt og hud og hår, det vil jeg simpelthen ikke betale for, hvis ikke man stoppede det i hunde og kattemad så skulle industrien betale for at komme af med det, nu narrer man dyreejere til at betale for affald, jeg vil ikke.

Mine dyr skal leve af kød og grønsager, ikke af affald og tilsætningsstoffer samt smagsstoffer.

Det er faktisk ikke så sværtJ

 

Helt enig, men jeg mente bare om du kendte det foder fra Aldi og ved det indeholder biprodukter og korn?;-)

Eller går du bare ud fra det, fordi det er fra et supermarked?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber billigt foder i England, som hundene er rigtig glade for, deres pels er fin og energiniveauet er også helt fint, jeg køber en palle ( forskellige slags af samme mærke) 2 gange om året, og der er gennemsnits prisen for 15 kg foder incl. transport ca. 100,-, sidste gang var der hvalpefoder, foder til den alm aktive hund, og til hundene når de arbejder i jagtsæsonen.

Jeg er bestemt ikke ked af, at bruge foder der ikke koster 600,- for 15 kg ( og det er min pengepung heller ikke ;) ), så længe hundene fungerer fint på det, og er sunde og raske, så fungerer det også for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, men jeg mente bare om du kendte det foder fra Aldi og ved det indeholder biprodukter og korn?;-)

Eller går du bare ud fra det, fordi det er fra et supermarked?

prøv at læse på posen næste gang du er i Aldi :-D

Når et firma ikke oplyser hvad deres foder indeholder på hjemmesider så går jeg ud fra at det er fordi de ikke just er så stolte over det:mrgreen:

Det skal ikke sælges på indhold men på pris:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Min mors og kæreste to nu afdøde hunde, levede at faktas det billigste ( skod foder i mine øjne ) i de henholdsvis 12 og 14 år de levede. De levede jo fint på det i den forstand, men begge havde en elendig pels, meget mat, fældede, lugtede og var virkelig fedtet. Ligesom de begge havde tænder der lignede og lugtede som en omvandrende tragedie. Begge fik gigt som ti års. Mine forældre kommer fra landet og hundefoder og hundevelfærd er ikke noget de går op i. Begge levede udenfor som gårdhunde, og fik af og til kartofler og sovs også.

 

 

 

I det billige foder er der ofte rester af brusk, og ben og mange farvestoffer i. Jeg så engang for lang tiden siden på en udelandsk kanal, om forskellen på det dyre hundefoder og det billige, og føj hvor var det ulækkert, hvad man tillod at komme i det billige, det var fjer, det var benmasse, brusk, hudrester, hår, masser af farve og smagsstoffer osv. Blev helt dårlig.

 

Det dyre jeg køber hos dyrlægen lugter langt mere frisk, ser frisk ud og der er ikke alverdens sære rester i.

 

 

For nogen tid siden købte jeg sådan noget billig pate i brugsen, man kan også købe det i fakta og netto og rema, og det kostede omkring 5 kr. Ved i hvad jeg fandt der i ?? En stykke af en tarm !!! Hold kæft hvor klamt, ja undskyld mit sprog, men kunne lige hive et stykke tarm ud, det lignede et stykke hvidt plastik. Min hund fik ikke pateen, den røg direkte i skraldespanden, og nu køber jeg kun vådfoder hos dyrlægen som hunde elsker, det dufter også frisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mors og kæreste to nu afdøde hunde, levede at faktas det billigste ( skod foder i mine øjne ) i de henholdsvis 12 og 14 år de levede. De levede jo fint på det i den forstand, men begge havde en elendig pels, meget mat, fældede, lugtede og var virkelig fedtet. Ligesom de begge havde tænder der lignede og lugtede som en omvandrende tragedie. Begge fik gigt som ti års. Mine forældre kommer fra landet og hundefoder og hundevelfærd er ikke noget de går op i. Begge levede udenfor som gårdhunde, og fik af og til kartofler og sovs også.

 

 

 

I det billige foder er der ofte rester af brusk, og ben og mange farvestoffer i. Jeg så engang for lang tiden siden på en udelandsk kanal, om forskellen på det dyre hundefoder og det billige, og føj hvor var det ulækkert, hvad man tillod at komme i det billige, det var fjer, det var benmasse, brusk, hudrester, hår, masser af farve og smagsstoffer osv. Blev helt dårlig.

 

Det dyre jeg køber hos dyrlægen lugter langt mere frisk, ser frisk ud og der er ikke alverdens sære rester i.

 

]For nogen tid siden købte jeg sådan noget billig pate i brugsen, man kan også købe det i fakta og netto og rema, og det kostede omkring 5 kr. Ved i hvad jeg fandt der i ?? En stykke af en tarm !!! Hold kæft hvor klamt, ja undskyld mit sprog, men kunne lige hive et stykke tarm ud, det lignede et stykke hvidt plastik. Min hund fik ikke pateen, den røg direkte i skraldespanden, [og nu køber jeg kun vådfoder hos dyrlægen som hunde elsker, det dufter også frisk.

 

Er det helt forkert at tænke at tarmen nok har været det sundeste og bedste i den dåse? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

For nogen tid siden købte jeg sådan noget billig pate i brugsen, man kan også købe det i fakta og netto og rema, og det kostede omkring 5 kr. Ved i hvad jeg fandt der i ?? En stykke af en tarm !!! Hold kæft hvor klamt, ja undskyld mit sprog, men kunne lige hive et stykke tarm ud, det lignede et stykke hvidt plastik. Min hund fik ikke pateen, den røg direkte i skraldespanden, og nu køber jeg kun vådfoder hos dyrlægen som hunde elsker, det dufter også frisk.

 

:skraek::skraek::skraek::badr::badr::badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes sikkert udmærket billigt foder og der findes garanteret dyrt møgfoder.

Jeg kikker ikke på prisen men på indholdet og var, for få år siden, rystet over af f.eks. Hills diætfodere, som virkelig koster kassen og kun forhandles af dyrlæger, primært indeholdt bi-produkter.

 

Jeg er sikker på. at nogle hunde kan leve et godt og fuldt liv på billigt foder, ligesom nogle mennesker kan fylde sig med hvadsomhelst og blive 98 år.

 

Lige så sikker er jeg også på, at hundes behov ikke er ens og det der kan virke tilstrækkeligt for min hund kan være utilstrækkeligt for min nabos hund.

 

Men foder med en kilopris på 30kr indeholder næppe reelt kød, friske grøntsager og 1. klasses ris...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bedsteforældres face levede til hun var 17 år på brugsens billigste. Hun var sund og rask og glad... Men hun fældede som en vanvittig og havde den mest fedtede pels...

 

Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvad man fodrer med, så længe hunden trives på det. Personligt mener jeg dog, at hunden primært er et rovdyr og at kød derfor skal stå øverst på ingredienslisten på foderet.

 

Nu er min hund jo ret lille og spiser kun omkring 50g foder om dagen, så det er jo let for mig at spille hellig... Måske ville jeg se anderledes på det, hvis min hund fortærede 15 kg i løbet af 2 uger... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

for mange år siden, i rene ord for pengene, så man på indholdet af foder fra produkter fra firmaer der reklamere hos dyrlægerene. hills .rc og lign.

Og sammenlignede med de billige fra aldi osv.

konklusionen var ikke den store forskel,

men lavede man en undersøgelse af barf fodring, acana kornfrit wulfsblutt osv.

Så tror jeg næppe man kommer til samme resultat.

 

men må da erkende, at jeg ser mange. hunde med trist pels. for fede fodret på hills-rc og billige produkter, og har mødt de første 10 allergi hunde der er blevet fodret på hills og rc indenfor det sidste år, som har fået allergi.

men det er jo ikke ensbetyndende at alle for allergi.

men min bliver på kornfrit produkter.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bedsteforældres face levede til hun var 17 år på brugsens billigste. Hun var sund og rask og glad... Men hun fældede som en vanvittig og havde den mest fedtede pels...

 

Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvad man fodrer med, så længe hunden trives på det. Personligt mener jeg dog, at hunden primært er et rovdyr og at kød derfor skal stå øverst på ingredienslisten på foderet.

 

Nu er min hund jo ret lille og spiser kun omkring 50g foder om dagen, så det er jo let for mig at spille hellig... Måske ville jeg se anderledes på det, hvis min hund fortærede 15 kg i løbet af 2 uger... :vedikke:

 

Synes skam ikke du spiller hellig :blink:

 

Størrelsen på hunden er ikke nogen undskyldning for at købe billigt foder med affaldsprodukter. Man har vel selv valgt hunden i sin tid.

 

Selvfølgelig kan ændrede forhold gøre at man må skære ned på foderposten, men så ville jeg rent personligt hellere skære ned på min egen kost først. Ingen grund til at spise dyre bøffer eller take-away mens hunden er på et elendigt foder.

 

Men vi prioterer jo alle forskelligt :vedikke:

 

Deusden har jeg fået indtrykket af at jo ringere kost, jo mere gram skal hunden have dagligt. Så mon ikke pris og gram går op i sidste ende ?

 

Kunne faktisk blive et spændende regnestykke :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes sikkert udmærket billigt foder og der findes garanteret dyrt møgfoder.

Jeg kikker ikke på prisen men på indholdet og var, for få år siden, rystet over af f.eks. Hills diætfodere, som virkelig koster kassen og kun forhandles af dyrlæger, primært indeholdt bi-produkter.

 

Jeg er sikker på. at nogle hunde kan leve et godt og fuldt liv på billigt foder, ligesom nogle mennesker kan fylde sig med hvadsomhelst og blive 98 år.

 

Lige så sikker er jeg også på, at hundes behov ikke er ens og det der kan virke tilstrækkeligt for min hund kan være utilstrækkeligt for min nabos hund.

 

Men foder med en kilopris på 30kr indeholder næppe reelt kød, friske grøntsager og 1. klasses ris...[/QUOTE]

 

Kiloprisen afhænger også af hvor mange kilo man køber af gangen.

 

Hvis vi køber to kilo til Groa er kiloprisen 87,5

Hvis vi køber 7,5 kilo er kiloprisen 57,33

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo får uniq og Victoria får Henne petfood...

 

 

Indimellem får de dåsefoder...men det er nu mere sådan som hvis vi andre lige skulle have en gang Mac D...hehe..næringsindholdet er nok ikke voldsomt højt...men de elsker det...:D

 

Hvad er det for et foder du tænker på Sigurd? Alnutra eller? For jeg har da før hørt det skulle være okay...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Jeg ville aldrig fodre med et supermarkedsprodukt, for mig er det for discount agtigt, og jeg tænker at man ikke få meget kvalitet for så få penge...

 

Mange hunde kan sikkert sagtens fungere på det og leve et langt liv, lidt ligesom nogle mennesker kan spise usundt eller ryge hele livet og stadig blive tudsegammel...

 

Jeg har valgt at fodre med Acana/Orijen, men vil ikke se mig fri for at gå lidt på kompromis, og vælge et lidt billigere foder, hvis jeg havde en stor hund, hvor den daglige ration er væsentlig højere end til lille Duffy.. Men et supermarkeds produkt vil jeg aldrig vælge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg tror nu også godt et billigt foder kan være et godt foder :-).

 

Der findes helt sikkert masser af dårligt billigt foder, ligesom noget dyrt foder sikkert heller ikke er en dyt hver.

 

Jeg vil til hver en tid læse på posens indhold frem for at dømme på prisen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...