Hop til indhold

En Dexter update..


Shii
 Share

Recommended Posts

Sad lige og børstede Dexter for at hygge lidt... Vi skal til træning inden længe, og tænkte at jeg egentlig havde verdens dejligste hund!

 

Eneste problem vi har med ham som er "seriøst" er at han gøer... Han er nææsten stoppet med at bide og gør det kun når han VIRKELIG bliver overgearet og oftes ved et uheld...

 

Han er super til træning, dog kunne jeg ønske lidt mere tålmodighed, men han ER jo kun en hvalp, om det kommer senere vides ikke, det er jo en af racens "svagheder" hehe.

 

Nu kan han;

 

Sit

Dæk

High five

Spil død

Rulle rundt

"dreje rundt"

"Denne vej" (hvis han går i en forkert retning)

 

Han kommer desuden når man kalder, og sidste gang gik han for første gang helt perfekt uden snor til træning (en øvelse).

 

Vi har sat hans foder gevaldigt op, og lige PT holder vi meget øje med hans vægt, han er nemlig en lille hund og skulle jo gerne vokse i et godt tempo. Målet er at om 3 uger når vi skal til dyrlægen vejer han ca. 9 kg.( han vejede 6,5 kg da han var 12 uger)

 

Han har fået nyt favourit legetøj; Sin Kong, han elsker den simpelthen! Den er bare guld værd, selvom der ikke er foder i så elsker han at kaste rundt med den!

Derudover har han opdaget sin hale og er begyndt at jagte den, det er simpelthen fantastisk kært :lol:

 

Jeg håber at få taget et sammenlignings-billede så man kan se HVOR meget han faktisk er vokset, det er helt vildt! Måske jeg får taget det i aften! :-D

 

Nu vil vi drage til træning, i øs-pøj-pjaskevejr, og være glade for vi træner indenfor! Uheldigvis skal vi gå i 20 min for at nå til træningshallen! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej jeg ved godt man ikke skal være glad for andres "uvorne hvalpe" (i mangel på bedre ord) :oops:

Men hvor er det altså bare dejlig at se at Dexter er så dygtig og absolut ikke falder bagud :banan:

 

I dag kunne han følge Olivier, fri ved fod, selvom alle hvalpene var lige ved siden af.... Han kom med det samme når der blev kaldt osv. Og han var bare super stærk i sit sit/dæk osv. specielt i forhold til de andre hunde (Tror kun der er to hvalpe på holdet som jeg vil betragte som langt over hans niveau!).

 

En træt hund, og to glade ejere! Dejlig hundetræning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...