Hop til indhold

.....Og så synes vi ikke at myndighederne er voksne nok til opgaven, herhjemme?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Har haft lidt svært ved at finde en beskrivende overskrift til det jeg gerne lige vil vende med jer, men jeg faldt over et videoklip omkring kæledyr der var blevet efterladt ved evakueringen efter orkanen Katrina.

 

Det virker helt grotesk og jeg har ikke hørt om det før, men hvis det er rigtigt, tror jeg at vi trods alt allesammen kan være rimelig tilfredse med at bo i lille DK. Kan overhovedet ikke tænke mig til hvordan jeg ville have det, eller hvordan jeg ville have reageret, hvis det havde været mig der havde oplevet det.

 

Man kan trygt se de første 3 minutter af videoen, men man skal nok ikke være sart for at se resten.

 

Nå ja, hvad jeg ville vende med jer?. Er vi ikke bare blevet lidt for forvente herhjemme, så småting som, at der er lidt forskelle mht. hvilke krav der stilles til den ene, men ikke den anden kæledyrsejer, bliver en enorm issue?. Nu tænker jeg ikke kun på listehunde kontra andre hunde, men også hunde/ kontra katte og byhunde kontra landhunde.

 

Vi skændes over hvad der er uretfærdigt og urimeligt, men se lige videoen og se hvad andre mennesker bliver udsat for. :shock::cry:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Madre di Vittorio

Jeg er åbenbart den eneste der har lyst til at svare - muligvis fordi de andre er ude at kaste op...

Det her er rædselsfuldt, men hvor vil du hen?

Jeg sidder og tuder mens jeg skriver det her, men jeg kan intet gøre... Vil du bare konstatere at folk med listehunde skal lade være med at pive? Det er jo kun en mundkurv, eller hvad er det du vil?

Hvis du tror det er det eneste sted i verden, hvor myndighederne er fucked up i skallen, så undersøg en smule om hvad der skete i Japan i det lukkede strålingsområde... Der var i det mindste en tiltale imod dem i USA... jeg ved godt at det ikke ændrer en skid på situationen, slet ikke med tiltalefrafald... men det er trods alt på det moralske plan bedre end så meget andet - så kan vi altid tage en diskussion om moral, og om moral betyder noget som helst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu boede jeg her også dengang Katrina ramte, og det var totalt lovløse tilstande der hærgede i lang tid efter. Jeg blev rådet til at være bevæbnet altid, men især når jeg forsøgte at tanke benzin. Folk var vanvittige.

 

Det er vildt sørgeligt med hundene i denne video. Men der foregik mange ting, der var ligeså slemme, eller værre. Et helt plejehjem blev efterladt - med patienterne bundet til deres senge. De druknede alle som en.

 

Flere stalde blev efterladt med heste i boksene - alle druknede.

 

Mennesker blev skudt for et godt ord - også af politiet. Disse er dog blevet dømt.

 

Men det er absolut ingen hemmelighed, at politiet i New Orleans og omkringliggende kommuner er dødkorrupte og tror de kan slippe afsted med hvad som helst. Der arbejdes hårdt på at få det ændret, men det er en langsommelig proces.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er åbenbart den eneste der har lyst til at svare - muligvis fordi de andre er ude at kaste op...

Det her er rædselsfuldt, men hvor vil du hen?

Jeg sidder og tuder mens jeg skriver det her, men jeg kan intet gøre... Vil du bare konstatere at folk med listehunde skal lade være med at pive? Det er jo kun en mundkurv, eller hvad er det du vil?

Når jeg skriver: nu tænker jeg ikke kun på listehunde kontra andre hunde, men også.....osv., så er det nok ikke dèr jeg vil hen, vel. Det var i al almindelighed, jeg spurgte til,... om vi måske er for hurtige til at harmes over små forskelle vi kan himle op om, som værende død uretfærdige.

 

Hvis du tror det er det eneste sted i verden, hvor myndighederne er fucked up i skallen, så undersøg en smule om hvad der skete i Japan i det lukkede strålingsområde... Der var i det mindste en tiltale imod dem i USA... jeg ved godt at det ikke ændrer en skid på situationen, slet ikke med tiltalefrafald... men det er trods alt på det moralske plan bedre end så meget andet - så kan vi altid tage en diskussion om moral, og om moral betyder noget som helst...

Jeg behøver vel ikke undersøge tingenes tilstand i hele verden for at starte en tråd?. Og er det forkert at diskutere dyr der bliver ofre i en katastrofe, bare fordi man kan finde ting der er værre?.

 

Nu blev jeg lige rystet over at myndighederne i et rimeligt civiliseret land, bad folk aflevere deres kæledyr forskellige steder, med løftet om at de ville blive hentet, og så skød man dem bare. Jeg forsøgte så at lave en parallel til vores egen hønsegård, og forstår faktisk ikke at man kan blive vrissen over sådan noget.

 

Nu boede jeg her også dengang Katrina ramte, og det var totalt lovløse tilstande der hærgede i lang tid efter. Jeg blev rådet til at være bevæbnet altid, men især når jeg forsøgte at tanke benzin. Folk var vanvittige.

 

Det er vildt sørgeligt med hundene i denne video. Men der foregik mange ting, der var ligeså slemme, eller værre. Et helt plejehjem blev efterladt - med patienterne bundet til deres senge. De druknede alle som en.

 

Flere stalde blev efterladt med heste i boksene - alle druknede.

 

Mennesker blev skudt for et godt ord - også af politiet. Disse er dog blevet dømt.

 

Men det er absolut ingen hemmelighed, at politiet i New Orleans og omkringliggende kommuner er dødkorrupte og tror de kan slippe afsted med hvad som helst. Der arbejdes hårdt på at få det ændret, men det er en langsommelig proces.

 

Jeg ved godt at der gik ged i den evakuering, men har bare svært ved at forstå at sådan noget kan ske i et land der har så mange ressourcer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha..

 

Indtil nu har man kun fået de rosenrøde scener af en masse frivillige der bruger alt deres og kræfter på at redde folks efterladte kæledyr

 

Jeg har selv svært ved at sætte mig ind i overhoved at kunne overveje at efterlade mine hunde.

Men de har jo en hel anden mentalitet mht dyr derovre.. Har været fast seer til Animal Planet og har gang på gang siddet med tårer i øjnene, når jeg så Dyrepolitiet..

 

At man så også efterlader stalddyr til den visse død, er mig ubegribeligt. Jeg havde lukket dem ud på fold og i det mindste givet dem en chance for overlevelse.. Dem havde jeg af åbenlyse årsager ikke kunne ta med under armen og i sikkerhed..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke set klippet, kunne ligesom fornemme hvor det bar hen ad.

Der er altid folk der udnytter sådanne situationer og andre der bukker under.

Jeg kan heller ikke forstå at man kan efterlade sit kæledyr hos fremmede eller efterlade dyr til den visse død, men jeg har heler aldrig været udsat for sådan en situation.

Det er sjovt for omkring mange debatter, f.eks. om græske gadehunde og hvordan folk i andre lande behandler deres dyr, tænker jeg at måske skulle vi starte herhjemme og gøre livet bedre for vores egne dyr inden vi peger fingre ad andre.

I andre debatter, om hvordan folk/dyr andre steder i verden lever, tænker jeg hvor er jeg bare glad for at bo i Danmark fordi vi alligevel lever temmelig trygt uden trussel om krig og natur katastrofer hængende over hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu boede jeg her også dengang Katrina ramte, og det var totalt lovløse tilstande der hærgede i lang tid efter. Jeg blev rådet til at være bevæbnet altid, men især når jeg forsøgte at tanke benzin. Folk var vanvittige.

 

Det er vildt sørgeligt med hundene i denne video. Men der foregik mange ting, der var ligeså slemme, eller værre. Et helt plejehjem blev efterladt - med patienterne bundet til deres senge. De druknede alle som en.

 

Flere stalde blev efterladt med heste i boksene - alle druknede.

 

Mennesker blev skudt for et godt ord - også af politiet. Disse er dog blevet dømt.

 

Men det er absolut ingen hemmelighed, at politiet i New Orleans og omkringliggende kommuner er dødkorrupte og tror de kan slippe afsted med hvad som helst. Der arbejdes hårdt på at få det ændret, men det er en langsommelig proces.

 

Engang i mellem må jeg ærligt indrømme jeg undre mig over at vi kigger på USA som værende et af de mest magfulde lande i verdenen, og endnu mere hvordan jeg ofte has ønsket mig dertil... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...