Hop til indhold

Glucosamin/Chondrotin ???


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har et spørsmål ?

i det foder jeg fodert med før acana er der:

Glucosamin/Chondrotin i som er godt til hunde som forbygnene !

men det foder jeg bruger wolfsblut nu er der ik:

Glucosamin/Chondrotin !

men mit spørsmål er:

kan man købe noget ved siden af og komme i fodert ?

eller hvad gør man ???

 

hilsen martin

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hej jeg har et spørsmål ?

i det foder jeg fodert med før acana er der:

Glucosamin/Chondrotin i som er godt til hunde som forbygnene !

men det foder jeg bruger wolfsblut nu er der ik:

Glucosamin/Chondrotin !

men mit spørsmål er:

kan man købe noget ved siden af og komme i fodert ?

eller hvad gør man ???

 

hilsen martin

Hvis din hund lider af fx spondylose eller andre gigtsygdomme, så er glucosamin sulfat, chondroitin sulfat og MSM virkningsfulde. Den bedste virkning opnås ved at bruge alle tre ting sammen.

 

Glucosamin sulfat, som udvindes af krabbeskaller, stimulerer bruskcellerne til at producere kollagen og andre knoglesubstanser, således at bruskens elasticitet bevares. Glucosamin sulfat har i flere videnskabelige undersøgelser på mennesker vist sig at have en meget positiv virkning på slidgigt.

 

Chondroitin sulfat, som fremstilles af brusk fra hajer, svin, kvæg eller hvaler, beskytter brusken - dels mod udtørring, dels ved at bekæmpe de enzymer, der "udsulter" brusken ved at blokere for optagelse af næringsstoffer. Chondroitin sulfat "reparerer beskadiget brusk" ved at stimulere til dannelse af ny brusk, samt mindsker risikoen for betændelse i leddene.

 

Glucosamin sulfat og chondroitin sulfat er stoffer, som minder en del om hinanden og begge indgår naturligt i vores brusk.

 

MSM indeholder 34% svovl. Svovl er nødvendigt for dannelsen af bindevæv. Det har vist sig, at svovlindholdet i brusken i gigtramte led kun er omkring en tredjedel af indholdet i normal brusk.

 

Men tilbage til dit spørgsmål. :cool:

 

Ja, man kan købe de 3 stoffer og blande i foderet. For omkring 5 år siden købte jeg et kilo af hvert stof og gav lidt over 2.000 kr. For en hund på 35 kg ville det være nok med 1 g om dagen af hvert stof, så selvom det umiddelbart lyder som lidt af en udskrivning, så holder det i ca. tusind dage.

 

Jeg købte det hos Vital Horse (http://vital-horse.com/).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber alle tre til Silke her: Glucosamine & MSM - vital-horse.com

 

Hun har længe fået glucosaminsulfat, men efter hun har haft borreliose med skader på albuerne, så har jeg valgt at give hende alle tre tilskud..

 

Hvis man har en hund med lidt problemer, så kan man jo starte med at give glucosaminsulfat, som er det vigtigste, og senere bestille de to andre hjem.

Man betaler ikke for fragten, og man betaler først med vedlagte girokort når man får varerne, så man kan ikke bestille for mere end 1500 kr.

Glucosaminsulfaten koster 499 kr for et kilo.

 

Og Chondroitin plus MSM koster ialt 1055+ 395. Så det kan lige bestilles på én gang.

Det sendes fra England, men jeg har aldrig haft nogen problemer med leverancen..

 

--Silke får ca. 1 g glucosamin og 1 g chondroitin og 2 g. MSM om dagen, så der er til rigtig lang tid.. :mrgreen:

Der medfølger måleskeer og doseringsvejledning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund lider af fx spondylose eller andre gigtsygdomme, så er glucosamin sulfat, chondroitin sulfat og MSM virkningsfulde. Den bedste virkning opnås ved at bruge alle tre ting sammen.

 

Glucosamin sulfat, som udvindes af krabbeskaller, stimulerer bruskcellerne til at producere kollagen og andre knoglesubstanser, således at bruskens elasticitet bevares. Glucosamin sulfat har i flere videnskabelige undersøgelser på mennesker vist sig at have en meget positiv virkning på slidgigt.

 

Chondroitin sulfat, som fremstilles af brusk fra hajer, svin, kvæg eller hvaler, beskytter brusken - dels mod udtørring, dels ved at bekæmpe de enzymer, der "udsulter" brusken ved at blokere for optagelse af næringsstoffer. Chondroitin sulfat "reparerer beskadiget brusk" ved at stimulere til dannelse af ny brusk, samt mindsker risikoen for betændelse i leddene.

 

Glucosamin sulfat og chondroitin sulfat er stoffer, som minder en del om hinanden og begge indgår naturligt i vores brusk.

 

MSM indeholder 34% svovl. Svovl er nødvendigt for dannelsen af bindevæv. Det har vist sig, at svovlindholdet i brusken i gigtramte led kun er omkring en tredjedel af indholdet i normal brusk.

 

Men tilbage til dit spørgsmål. :cool:

 

Ja, man kan købe de 3 stoffer og blande i foderet. For omkring 5 år siden købte jeg et kilo af hvert stof og gav lidt over 2.000 kr. For en hund på 35 kg ville det være nok med 1 g om dagen af hvert stof, så selvom det umiddelbart lyder som lidt af en udskrivning, så holder det i ca. tusind dage.

 

Jeg købte det hos Vital Horse (http://vital-horse.com/).

 

nu fejler mine hunde ik noget !

jeg trode at man kunne give det forbyggene ?

og nu når det også er i hundefoder som acana tænkte jeg at så skulle de have et tilskud af det

så man er sikker på at mine hundes led bliver sunde og raske !

det foder jeg bruger nu har det ikke i

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan betale forud og købe for mere end 1500 kr..

 

Kan se at jeg skal da bestille hjem. Meget billigere i længden end Oliver's

 

 

Ja... man kan betale forud. Men når det er første gang man handler med en udenlandsk forhandler, så har man måske ikke så meget lyst til at betale forud. Hvis varerne ikke kommer, så kan det være usikkert om man ser sine penge igen.....

 

OG: Dåserne bliver alligevel sendt enkeltvis. Det er noget med, at pakken kun må have en bestemt vægt. Så da jeg sidste gang bestilte både chondroitin og MSM, så kom det i to pakker. Den ene om lørdagen, og den næste om mandagen:shock:.

 

Jeg ved ikke, hvad du mener med at "det er meget billigere end Olivers"? De sælger vist ikke de kosttilskud? Og foder skal der jo til alligevel. Hundene kan jo ikke leve af kosttilskud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du læser lidt længere oppe, så skriver jeg at Oliver's Body Boost indeholder alle 3 dele :blink:

 

 

Jeg har faktisk aldrig været opmærksom på, at "Body-boost" indeholder de tre dele... :mrgreen:

Det kan dog ikke være i ret store mængder. Kun som et ekstra tilskud til hunde, der får Olivers tørfoder og som alligevel har fået ledproblemer.

 

Det bliver ikke engang dyrere end at købe de rene varer, hvis man nøjes med Olivers anbefalede doser: En hund på 30 kg, som Silke, skal have 4 ml. om dagen. Altså holder en liter i 250 dage... :shock:

 

Silke får 4 g om dagen . Men det er så helt uden vand og andre fyldstoffer.

 

Jeg kan ikke rigtig se, hvor meget der er af de tre ingredienser i Body-boost.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare man kan være helt og aldeles sikker på, at det er sulfat-versionen, for fx glucosamin (uden sulfat) har ved forsøg vist sig at være ganske virkningsløst.

 

Hvad er sulfat? :genert:

 

Sidder og bliver i tvivl om jeg måske har snydt mig selv og det foder jeg har købt til Møffe slet ikke er så godt (på det punkt), som jeg går og tror :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er sulfat? :genert:

 

Sidder og bliver i tvivl om jeg måske har snydt mig selv og det foder jeg har købt til Møffe slet ikke er så godt (på det punkt), som jeg går og tror :genert:

Sulfat er en svovlforbindelse.

 

Mht foder, så skulle det helst stå på posen, om der er tale om "sulfat-versionen".

 

Prøv at kigge på dette link: http://www.sund-forskning.dk/news/846-kun-glucosamin-sulfat-bremser-slidgigten-.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Sulfat er en svovlforbindelse.

 

Mht foder, så skulle det helst stå på posen, om der er tale om "sulfat-versionen".

 

Prøv at kigge på dette link: Kun glucosamin-sulfat bremser slidgigten

 

Tusind tak for link! :-D

 

Må lige undersøge nærmere... For det står ikke uddybet på de forskellige foderanalyser, jeg har undersøgt... Ender nok med, at jeg skriver til producenten (tænk om jeg bliver overrasket og de rent faktisk skriver både sandfærdigt og uddybende!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Jeg har selv rigtig gode erfaringer med Cortaflex fra Equine America. Jeg har brugt det til min gamle hest med virkelig god effekt og det fåes også i hund/kat version både pulver og flydende, blev anbefalet det af min dyrlæge, da min hest havde været urent gående i 1½ år, og jeg kom til at ride igen.:-D

 

Det er billigst at bestille det hjem fra England i forhold til at købe det i DK.

Bare google: Cortaflex england. Der er hurtig levering også... Må desværre ikke poste link endnu...

 

Susan

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ønske, jeg havde råd til at købe det fra Vital Horse.. nej det er ikke dyrt i længden, men jeg har bare ikke 2300 kr at smide på bordet på en gang:cry:

 

Du kan starte med at købe glucosamin-sulfaten. Det er det vigtigste. Og den koster kun 499 for et kilo.

 

Den holder i årevis til en enkelt hund, så senere kan du så købe en af de to andre ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da smart, ja:-D Tak:-D

 

 

Så er det bare vigtigt at du sikrer dig at det ER sulfaten, du køber. For MSM er også et svovlprodukt. Hvis man giver det samtidig, så er det ikke vigtigt om glucosaminen er clorid eller sulfat.

Sulfaten er endda den billigste.

 

Silke har i flere år kun fået glucosaminsulfat, -ud over hvad der har været i tørfoderet. Det er først efter hun er blevet syg, at jeg har bestilt chondroitin og MSM hjem også. Og det er fordi hun ikke får tørfoder mere.

 

Så se du bare at komme i gang! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det bare vigtigt at du sikrer dig at det ER sulfaten, du køber. For MSM er også et svovlprodukt. Hvis man giver det samtidig, så er det ikke vigtigt om glucosaminen er clorid eller sulfat.

Sulfaten er endda den billigste.

 

Silke har i flere år kun fået glucosaminsulfat, -ud over hvad der har været i tørfoderet. Det er først efter hun er blevet syg, at jeg har bestilt chondroitin og MSM hjem også. Og det er fordi hun ikke får tørfoder mere.

 

Så se du bare at komme i gang! :mrgreen:

 

Jeps, når jeg får dagpenge, så køber jeg... :-D:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det bare vigtigt at du sikrer dig at det ER sulfaten, du køber. For MSM er også et svovlprodukt. Hvis man giver det samtidig, så er det ikke vigtigt om glucosaminen er clorid eller sulfat.

Sulfaten er endda den billigste.

Jeg læste en "skæg" artikel om glucosamin-forsøg, der var foretaget dels i England, dels i USA. De amerikanske forsøgspersoner fik det tydeligt bedre, hvorimod de engelske ikke kunne påvise nogen som helst virkning.

 

Den eneste forskel viste sig at være, at amerikanerne brugte sulfat-versionen og det gjorde englænderne ikke.

 

Jeg er langt fra ekspert på området, men jeg ville personligt helt klart holde mig til sulfat-versionen, som så ydermere er den billigste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste en "skæg" artikel om glucosamin-forsøg, der var foretaget dels i England, dels i USA. De amerikanske forsøgspersoner fik det tydeligt bedre, hvorimod de engelske ikke kunne påvise nogen som helst virkning.

 

Den eneste forskel viste sig at være, at amerikanerne brugte sulfat-versionen og det gjorde englænderne ikke.

 

Jeg er langt fra ekspert på området, men jeg ville personligt helt klart holde mig til sulfat-versionen, som så ydermere er den billigste.

 

Det er vist også det Birgitta mener:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...